וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורף: העוברים הוקפאו ב-1992. 30 שנים אחרי הם נולדו

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 14:56

הסיפור המדהים הזה מגיע מארה"ב, שם בני זוג החליטו "לאמץ" עוברים ולהיכנס בעזרתם להריון, למרות שהיו קפואים עשרות שנים במעבדה. התוצאה - זוג תאומים והורים מאוד שמחים, אבל איך דבר כזה בכלל קורה?

צעירה בת 26 ילדה תינוקת בריאה מעובר שהוקפא לפני 25 שנים/צילום: CNN, עריכה: ניב מעוז

אתם זוכרים מה עשיתם באפריל 1992? או בכלל בשנה הזאת? כי הסיפור הדי מדהים הזה מתחיל בדיוק שם. בהקפאת עוברים.

לידיה וטימותי רידג'וויי, תאומים שנולדו ב-31 באוקטובר 2022, נושאים בתואר העוברים המוקפאים הזמן הרב ביותר שאי פעם נולדו חיים, על פי המרכז הלאומי לתרומת עוברים. מחזיקת השיא הקודמת הידועה הייתה מולי גיבסון, שנולדה ב-2020 מעובר שהוקפא במשך כמעט 27 שנים.

"יש בזה משהו מטריף נפש", אמר פיליפ רידג'ווי, אביהם של התאומים, "הייתי בן 5 כשאלוהים נתן חיים ללידיה ולטימותי, ומאז הוא משמר את החיים האלה. במובן מסוים, הם הילדים הכי גדולים שלנו, למרות שהם הילדים הכי קטנים שלנו". לפיליפ ולאישתו יש עוד ארבעה ילדים, בני 8, 6, 3 וכמעט שנתיים - כולם נוצרו באופן טבעי.

במשך כמעט שלושה עשורים, העוברים ישבו באחסון בקשיות זעירות שנשמרו בחנקן נוזלי בכמעט 200 מעלות מתחת לאפס. העוברים הוחזקו במעבדת פוריות בחוף המערבי עד 2007, כאשר בני הזוג שיצרו אותם תרמו את העוברים למרכז הלאומי לתרומת עוברים בנוקסוויל, טנסי, בתקווה שזוג אחר יוכל להשתמש בהם.

"מעולם לא היה לנו בראש מספר מוגדר של ילדים שאנחנו רוצים", אמר פיליפ, "תמיד חשבנו שיהיו לנו כמה שאלוהים רוצה לתת לנו, ו...כששמענו על אימוץ עוברים, חשבנו שזה משהו שנרצה לעשות".

עוד בוואלה!

הקפאת ביציות: כל מה שרציתם לדעת על התהליך

לכתבה המלאה

איך זה בעצם קורה? כאשר אנשים עוברים הפריה מלאכותית (IVF), הם עשויים לייצר יותר עוברים ממה שהם צריכים. ניתן לשמור עוברים נוספים בהקפאה לשימוש עתידי, לתרום למחקר או לקידום מדע רפואת הרבייה, או לתרום לאנשים שירצו להביא ילדים לעולם.

80% הישרדות בהפשרת עוברים קפואים.

"לא חיפשנו להשיג את העוברים שהוקפאו הכי הרבה זמן בעולם", אמר פיליפ, "רק רצינו את אלה שחיכו הכי הרבה זמן". כאשר חיפשו תורמים, בני הזוג רידג'וויי שאלו במיוחד את מרכז התרומות לגבי קטגוריה שנקראת "שיקול מיוחד", כלומר היה קשה למצוא נמענים לעוברים אלה, מכל סיבה שהיא. "כשנכנסנו לזה, ידענו שאנחנו יכולים לסמוך על אלוהים שיעשה כל מה שהוא תכנן, ושלגיל שלהם לא תהיה השפעה. זה היה רק ​​עניין של אם זה היה בתוכניות של אלוהים או לא", אמרה רייצ'ל.

במסד הנתונים של התורמים לא רשום משך הזמן שהעוברים הוקפאו, אבל כן מפורטים המאפיינים של התורמים כמו מוצא אתני, גיל, גובה, משקל, היסטוריה גנטית ובריאותית, השכלה, עיסוק, סרטים אהובים ומוזיקה. בני הזוג הניחו שאלו הרשומים עם מספר התורם המוקדם ביותר היו במרכז הכי הרבה זמן וניסו לצמצם את בחירתם לפרופילים האלה. רק לאחר שנקלטו להריון גילו כמה זמן העוברים שלהם היו מוקפאים בפועל.

העוברים הופשרו ב-28 בפברואר השנה. מתוך החמישה שהופשרו, שניים לא היו ברי שימוש. מספר לא רע באופן יחסי לעובדה שיש בערך 80 אחוזי הישרדות בהפשרת עוברים קפואים.

סיפור בדקה - חוקר קורא להקפיא זרע בגיל 18. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
גיל העובר לא אמור להשפיע על בריאות הילד. מיכל הקפאת עוברים/מערכת וואלה!, מערכת וואלה

רייצ'ל סיפרה כי היא זוכרת שהרופא העביר לה תמונה של שלושת העוברים והמליץ ​​להשתמש רק בשניים, ואמר לה, "ריבוי עוברים עלול לגרום לבעיות בהריון". אבל היא אמרה שאין שום ספק בנפשה שהם ישתמשו בשלושתם. היא זוכרת שדמעה ואמרה, "הרגע הראית לי תמונה של שלושת ילדיי. אני חייבת לקבל את כולם".

שלושת העוברים הנותרים הועברו לרחמה ב-2 במרץ, 29 שנים ו-10 חודשים לאחר הקפאתם. שתיים מההעברות הצליחו. מחקרים מצאו ש-25 עד 40 אחוזים מהפריות העוברים הקפואים מביאות ללידה. לדברי מומחים, גיל העובר לא אמור להשפיע על בריאות הילד. מה שחשוב יותר הוא גיל האישה שתרמה את הביצית שנכנסה לעובר. "אם אותה מטופלת הייתה בת 25, כן, סביר להניח שהעוברים שלה ישרדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully