וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא קשר מפחיד בין מחליקי שיער ובין סרטן הרחם

החלקת שיער היא אינה דבר בריא וזה ידוע, אבל מה הייתן עושות אם הייתן מגלות שזה עלול להגביר את הסיכון לסרטן? זה מה שמחקר חדש מצא, וזה אכן מדאיג

איריס קול מראיינת את פרופ' תמר ספרא על סרטניים נשיים/מערכת וואלה

מוצרים להחלקת שיער עשויים להגביר באופן משמעותי את הסיכון לפתח סרטן הרחם בקרב מי שמשתמשות בהם לעתים קרובות, כך עולה ממחקר גדול שפורסם השבוע.

"הערכנו ש-1.64 אחוזים מהנשים שמעולם לא השתמשו במחליק שיער ימשיכו לפתח סרטן הרחם עד גיל 70, אבל עבור כאלה שמשתמשות תדיר, הסיכון הזה עולה ל-4.05 אחוזים", אמרה מובילת המחקר אלכסנדרה ווייט מהמכון הלאומי של ארה"ב לבטיחות בריאותית סביבתית (NIEHS).

ווייט אמרה כי "חשוב לשים את המידע הזה בהקשר הנכון - סרטן הרחם הוא סוג סרטן נדיר יחסית". ובכל זאת, על פי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), סרטן הרחם הוא הסרטן הגינקולוגי הנפוץ ביותר בארצות הברית, עם עלייה בשיעורים, במיוחד בקרב נשים שחורות.

החוקרים עקבו אחר 33,947 נשים המגיעות ממגוון גזעים, בגילאי 35 עד 74, במשך כמעט 11 שנים בממוצע. במהלך אותה תקופה, 378 נשים פיתחו סרטן הרחם. לאחר שהתייחסו לגורמי הסיכון האחרים של המשתתפות, הסיכויים לפתח סרטן הרחם היו גבוהים יותר מפי שניים וחצי אצל נשים שהשתמשו במוצרי החלקה יותר מארבע פעמים בשנה הקודמת.

גיף של החלקת שיער. Giphy
מסוכן! גיף של אישה מחליקה שיער/Giphy

שימוש פחות תכוף במחליק במהלך שנה היה קשור גם לסיכון מוגבר לסרטן הרחם, אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית, כלומר ייתכן שזה היה מקרי. מחקרים קודמים הראו שמחליקי שיער עלולים לשבש את הפעילות ההורמונלית. המוצרים נקשרו בעבר עם סיכון גבוה יותר לסרטן השד והשחלות.

"ממצאים אלה הם העדות האפידמיולוגית הראשונה לקשר בין שימוש במוצרי החלקה לסרטן הרחם", כתבו ווייט ועמיתיה ב-The Journal of the National Cancer Institute. "יש צורך במחקר נוסף כדי לזהות כימיקלים ספציפיים המניעים את הקשר הנצפה הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully