וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכניסים את הבטן? זה מסוכן לבריאות שלכם

12.10.2022 / 0:18

הרבה מאוד אנשים התרגלו להכניס ולהדק את הבטן מגיל צעיר כדי להיראות רזים יותר, אלא שעל פי מומחים לבריאות זה עלול לגרום לבעיות קשות בנשימה. וזה ממש לא הכול

תסמונת שעון החול/fullbodyconnection

אם גם אתם התרגלתם להכניס את הבטן פנימה כדי להיראות רזים יותר, זה אולי גורם לכם באמת להיראות יותר חטובים - אבל מסתבר שיש לזה השלכות בריאותיות ממש לא טובות. מומחים מזהירים שאנשים ש"מכניסים את הבטן" יכולים לגרום לעצמם לבעיות בנשימה וכן לכאבים בירכיים, בצוואר ובגב.

התופעה הזו שנקראת גם "סינדרום שעון החול" נובעת כתוצאה מהכנסה קבועה של הבטן פנימה, אבל מסתבר ש"הכנסה של הבטן באופן רציף וכיווץ של שרירי הבטן העליונה עלולים לגרום לשינוי בתזוזות של שרירי הבטן, מה שעלול לגרום לחוסר איזון ו"סינדרום שעון החול", כך הסביר הכירופרקט אדם בראונינג.

זה מה שקורה

כאשר שרירי הבטן העליונה שלנו הופכים להיות הדוקים, שרירי הבטן התחתונה הופכים להיות חלשים וחסרי שימוש, ועלולות להיות לכך השלכות רציניות. מעבר ליצירה של מעין גומה מתחת לצלעות התחתונות, לסרעפת יש תפקיד קריטי בנשימה שלנו ואנחנו למעשה פוגעים בתפקוד שלה - מה שעלול לגרום לכך שנתקשה לקחת נשימה עמוקה וכך נקשה על הצלעות והריאות להתרחב.

וגם בעיות בנשימה

@pilatestherapy Reply to @sandrachavez31 #greenscreen #greenscreenvideo YES! Being in a chronic state of stomach gripping can cause you to feel like you're not getting enough oxygen. #hourglasssyndrome #pilates #workouttips #athomeworkout #exercise ♬ original sound - Carin

גם שרירי האגן עלולים להיות מושפעים מכך ולהיחלש וזה עלול לגרום לבריחת שתן בזמן שאנחנו צוחקים, משתעלים או מתעטשים. למרבה המזל, אם גם אתם מאלו שמכניסים את הבטן , אתם יכולים לתקן את המצב הזה על ידי גמילה מהתהליך הזה של הכנסת הבטן. בראונינג ממליץ גם ללמוד איך לנשום נכון ועמוק וכן להיעזר בפיזיותרפיסט כדי לחזק את שרירי הבטן שנפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully