וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחקר שיגרום לכם לוותר על ארוחת ערב מאוחרת

עודכן לאחרונה: 16.9.2022 / 8:57

אם אתם צריכים הוכחה נוספת שזה לא רק "מה שאתם אוכלים", אלא מתי אתם אוכלים את זה - בא מחקר חדש ומראה שארוחת ערב מאוחרת לא רק של תורמת לכם בפן הפיזי אלא יכולה גם להשפיע על הפן הנפשי. הנה ההממצאים שלו

שקשוקה. ShutterStock
האם כדאי לוותר על ארוחת הערב המאוחרת? שקשוקה/ShutterStock

התרגלנו לעבודה שיש שלוש ארוחות עיקריות ביום -ארוחת בוקר, ארוחת צהריים וארוחת ערב, אבל מה אם אחת מהן יכולה לפגוע לנו במצב הרוח ובבריאות הנפשית? מחקר חדש מראה כי אכילה בשעות היום במקום בלילה עשויה להוריד את הסיכון לתסמיני חרדה ודיכאון.

חוקרים מבית החולים Brigham and Women's שמחקרם התפרסם בכתב העת Proceedings of the National Academy of Sciences טוענים שהמחקר שלהם מוסיף לגוף ההולך וגדל של מחקרים המצביעים על כך שאכילה זמן קצר לפני השינה מזיקה למוח. הם גילו כי הסימפטומים של דיכאון וחרדה עולים ב-26 וב-16 אחוזים בהתאמה לאחר ארוחות ערב.

"הממצאים שלנו מספקים הוכחות לתזמון צריכת המזון כאסטרטגיה חדשה על מנת למזער פגיעות במצב הרוח אצל אנשים החווים חוסר התאמה ביממה", אומר העורך הראשי פרנק א.ג'.ל. שר, מנהל התוכנית לכרונוביולוגיה רפואית בחטיבת השינה והפרעות היממה של בריגהם. "אלה כוללים אנשים העוסקים בעבודה במשמרות, חווים ג'ט לג או סובלים מהפרעות בקצב היממה".

אחד מכל חמישה אנשים ברחבי העולם עובדים בשעות לא שגרתיות. וזו בעיה, שכן עבודה במשמרות לילה יכולה לגרום לבעיות בהתנהגויות יומיומיות כמו שינה, ערות, צום ואכילה, מה שמגביר את הסיכון לדיכאון וחרדה בעד 40 אחוזים.

איור של נערה בדיכאון. ShutterStock
ארוחה שעלולה להגביר חרדה. איור של נערה בדיכאון/ShutterStock

"עיתוי צריכת המזון חשוב למצב הרוח שלנו"

המחברים חקרו כיצד תזמון הארוחות השפיע על מצבי הרוח של 19 משתתפים - 12 גברים ושבע נשים. קבוצה אחת אכלה הן במהלך הלילה והן ביום, דבר אופייני בקרב עובדי משמרות. לעומת זאת, הקבוצה השנייה אכלה רק במהלך היום. בנוסף, רמות דיכאון וחרדה נמדדו כל שעה. במהלך משמרות לילה מדומה, הדיכאון והחרדה עלו באופן משמעותי כאשר המשתתפים גם אכלו מאוחר. לעומת זאת, לא היו שינויים כאשר הארוחות נאכלו במהלך היום - למרות שעבדו בלילה.

"תזמון הארוחות מופיע כהיבט חשוב של תזונה שעשוי להשפיע על הבריאות הגופנית", אומרים החוקרים. "אבל עדיין יש לבדוק את התפקיד הסיבתי של עיתוי צריכת המזון על בריאות הנפש. נדרשים מחקרים עתידיים כדי לקבוע אם שינויים בתזמון הארוחות יכולים לעזור לאנשים החווים הפרעות דיכאון וחרדה. עד אז, המחקר שלנו מביא 'שחקן' חדש לשולחן - העיתוי של צריכת המזון קובע את מצב הרוח שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully