וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה האצבעות של המלך צ'ארלס השלישי אדומות ונפוחות?

עודכן לאחרונה: 11.9.2022 / 11:47

מאז מותה של המלכה אליזבת, עיני כל העולם הופנו לבנה, המלך הנכנס צ'ארלס השלישי, וכל אותן עיניים הבחינו בדבר אחד מוזר במיוחד - האצבעות שלו נפוחות ואדומות באופן לא סביר. שאלנו את הרופאה שלנו למה זה קורה

המלך צ'ארלס השלישי בהצהרה ראשונה לאומה/רויטרס

הממלכה סוערת, שוב, והפעם בגלל המלך צ'ארלס השלישי. באופן טבעי, מאז מותה של המלכה אליזבת, המלך הנכנס צולם המון, ובכל אותן תמונות היה דבר אחד בולט - אצבעות ידיים אדומות ונפוחות מאוד. באופן טבעי, כלי התקשורת בבריטניה לא מפסיקים לעסוק בתופעה המוזרה, תוך העלאת השערות כי זה סימן שבריאותו של המלך הנכנס לא תקינה. אבל האמת היא שיש לא מעט סיבות שיכולות לגרום לאצבעות להיראות ככה, ורובן לא מדאיגות.

האפשרות הסבירה ביותר לאצבעות נפוחות היא בצקת, מצב שמוכר כמעט לכל אישה שהיתה בהריון וגם לאנשים מבוגרים. בצקת (edema) היא מצב שבו מצטברים נוזלים בגפיים, בדרך כלל ברגליים וקרסוליים, אבל גם בכפות הידיים ובאצבעות.

האצבעות של המלך צ'ארלס השלישי. Max Mumby/Indigo/, GettyImages
זה לא נראה טוב, אבל זה גם לא ממש מסוכן. אצבעות ידיו הנפוחות של צ'ארס/GettyImages, Max Mumby/Indigo/

בצקת היא מצב נפוץ אצל אנשים מעל גיל 65, והצטברות הנוזלים יכולה להיגרם מעודף נוזלים (כמו למשל בהריון), מקושי על שמירת הנוזלים בתוך כלי הדם (לעתים בשל מחלות כבד שגורמות להפרעה בחלבונים שמחזיקים את הנוזלים), בשל הפרעה במלחים שמפרים את האיזון בתוך כלי הדם, או מהפרעה בפינוי הנוזלים (כמו למשל במחלת כליות).

עוד בוואלה!

הוא חיכה לו 70 שנה - כעת יכביד הכתר על ראשו של המלך צ'ארלס השלישי

לכתבה המלאה

עוד סיבה לאודם ולנפיחות יכולה להיות מחלת פרקים (ארטריטיס). גם זו מחלה נפוצה באנשים מעל גיל 60 היא ובדרך כלל באה לידי ביטוי בפרקי אצבעות הידיים. האצבעות נהיות נוקשות, כואבות ונפוחות. טיפול תרופתי יכול לעזור עם הכאב, אך לא מרפא לגמרי.

קיים סוג נוסף של דלקת פרקים בשם מחלת רנו, שגורמת לאצבעות להחליף צבעים - אדום, כחול ולבן, ונקראת לעיתים "מחלת דגל צרפת". לא ידוע מה הגורם למחלת רנו, אבל ככל הנראה מדובר במחלה של רקמת חיבור (בדומה לזאבת) ובה האצבעות מחליפות צבעים בתגובה לקור או לסטרס.

עוד סיבות אפשריות לנפיחות יכולות להיות שימוש בתרופות מסוימות שעלולות לגרום לתופעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully