וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שהרבה אנשים צריכים קפה עם הסיגריה של הבוקר

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 6:43

יש מי שנגעל מהשילוב ויש מי שמוכן להשבע שהוא לא יכול להתחיל את היום שלו בלי. אבל אנחנו פחות מתעסקים בהרגלי הבוקר שלכם. מחקר חדש ביקש לבדוק למה יש אנשים שמרגישים שזה השילוב המושלם?

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

דגני בוקר וחלב או טוסט ואבוקדו נשמעים כמו זיווגים משולמים לפתוח איתם את הבוקר, אבל יש לא מעט אנשים שקמים מהמיטה בכל בוקר, מכינים לעצמם קפה ומדליקים סיגריה. או ההיפך. עכשיו עזבו אתכם מ'מגעיל או לא מגעיל' - מה הופך קפאין וניקוטין לזוג מושלם? מחקר חדש של צוות מאוניברסיטת פלורידה עשוי סוף סוף לספק את התשובה.

המחקר החדש מגלה שתרכובות כימיות מסוימות שנמצאות בפולי קפה קלויים עשויות לעזור להקל על ההשפעות של התשוקה לניקוטין בבוקר. מחברי המחקר הצליחו לזהות שתי תרכובות קפה שנראות כמשפיעות ישירות על קולטני ניקוטין רגישים מאוד במוח. עבור מעשנים, הקולטנים הללו הם לרוב רגישים יותר לאחר לילה ארוך ללא ניקוטין.

אמנם תגלית זו טרם נחקרה ונבדקה על בני אדם, אך רוג'ר ל. פאקה, פרופסור לפרמקולוגיה במכללת UF לרפואה, אומר כי עבודה זו היא צעד חשוב קדימה בהבנתנו כיצד קפאין וניקוטין משתפים פעולה.

קפה וסיגריה. ShutterStock
חרא של הרגל? קפה וסגריה/ShutterStock

"אנשים רבים אוהבים קפאין בבוקר, אבל יש עוד מולקולות בקפה שעשויות להסביר מדוע מעשני סיגריות צריכים את הקפה שלהם", מציין ד"ר פקה בהודעה שפורסמה מהאוניברסיטה.

הצוות החיל תמיסת קפה קלוי כהה על קבוצת תאים המבטאים קולטן ניקוטין אנושי מסוים. התוצאות שלאחר מכן הובילו את החוקרים למסקנה שתרכובת כימית אורגנית ספציפית שנמצאה בקפה עשויה לסייע בשיקום תפקוד של קולטן הניקוטין שגורם לתשוקה לניקוטין אצל מעשנים רגילים.

עוד בוואלה!

האם המשקה הזה יכול להיות תחליף בריא לקפה?

לכתבה המלאה

מדבקת ניקוטין מקפה?

בנוסף, לד"ר פקה יש השערה גדולה עוד יותר: תרכובת קפה אחת, n-MP, עשויה לעזור לרסן את התשוקה לניקוטין בבוקר. הוא מוסיף כי הוא הסתקרן בתחילה מהרעיון שרוב המעשנים היומיומיים משלבים בדרך כלל טבק עם קפה בבוקר - וטבק עם אלכוהול בערב. בהשוואה למחקר קודם על השפעת אלכוהול על קולטני ניקוטין, מדענים התמקדו הרבה פחות בהשפעת הקפה.

"אנשים רבים מחפשים קפה בבוקר בגלל הקפאין. אבל האם הקפה עשה משהו אחר למעשנים? רצינו לדעת אם יש דברים אחרים בקפה שמשפיעים על קולטני הניקוטין במוח", מסכם ד"ר פקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully