וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפעת העגבניות? יש מחלה חדשה בעולם והיא פוגעת בעיקר בילדים

עודכן לאחרונה: 22.8.2022 / 8:52

אם חסרה לכם איזו מגיפה קטנה - את המקום ימלא בתקופה הקרובה וירוס חדש שזוכה לשם יחסית מוזר הנובע מהתסמינים. אז במה מדובר? הנה כל מה שאנחנו יודעים

ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום עקב התפשטות אבעבועות הקוף/רויטרס

אחרי שעברנו את הקורונה (בערך) ובזמן שאבעבועות הקוף רק מתפשטות, מתברר שיש מחלה ויראלית חדשה מדבקת במיוחד, רק שהפעם היא נטפלת לילדים - שפעת העגבניות. השם של הווירוס החדש נעוץ בתסמינים הכוללים בנוסף לחום וכאבי מפרקים, גם פריחות ושלפוחיות אדומות בכל הגוף, שמזכירות עגבניות.

"בדיוק בזמן שאנו מתמודדים עם הופעת הגל הרביעי של הקורונה, וירוס חדש המכונה שפעת עגבניות, או קדחת עגבניות, הופיע בהודו במדינת קראלה בילדים מתחת לגיל 5", דיווחו בכתב העת היוקרתי the lancet. "הזיהום הנגיפי הנדיר נמצא במצב אנדמי ונחשב ללא מסכן חיים; עם זאת, בגלל הניסיון הנורא של מגיפת הקורונה, ניהול ערני רצוי כדי למנוע התפרצויות נוספות", נאמר.

מאיפה זה התחיל?

הנגיף זוהה עד כה במחוז קולאם בקראלה, הודו, ובאזורים הסמוכים ויותר מ-80 מקרים של שפעת עגבניות דווחו במדינה. כל המקרים שאושרו הם ילדים מתחת לגיל חמש והם דווחו מבתי חולים ממשלתיים מקומיים. לפי דיווחים, מספר המקרים עשוי להיות גבוה יותר אם נכללים המקרים מבתי חולים פרטיים. על פי הדיווחים, משרד הבריאות במדינה עוקב אחר המצב מקרוב ונקט באמצעי מניעה באזורים שבהם דווח על המקרים.

שפעת העגבניות. ShutterStock
נקודות אדומות שמזכירות עגבניות? יד עם נקודות אדמות/ShutterStock

גורמים

הגורמים הספציפית למחלה עדיין לא ידועים, אולם כעת נדמה כי מדובר בסוג נדיר של זיהום ויראלי. מדענים קבעו שהנגיף הוא מקור החום, אך הם עדיין לא קבעו לאיזו משפחת וירוסים ספציפית הוא שייך והן עדיין מתלבטים אם שפעת העגבניות היא קדחת ויראלית או תופעת לוואי של צ'יקונגוניה או קדחת דנגי.

תסמינים

תסמיני המחלה כוללים פריחות וגירוי בעור. ילדים שנדבקו במחלה חווים עייפות, כאבי פרקים, חום גבוה וכאבי גוף. שינוי צבע של הידיים, הברכיים, ואפילו הישבן הם כמה תסמינים אחרים. ילדים נגועים עלולים גם לחוות התכווצויות בטן, בחילות, הקאות או שלשולים. תסמינים נוספים כוללים שיעול, התעטשות ונזלת.

הורים צריכים להתייעץ מיד עם רופא קרוב אם ילדם מראה אחד מהתסמינים לעיל. לילדים הנגועים מומלץ להישאר לחות על ידי שתייה מרובה של מים מטוהרים. אין לשרוט את השלפוחיות או הפריחות ולשמור על ניקיון והיגיינה נאותים. בני משפחה וחברים צריכים להימנע מכל מגע קרוב עם האדם הנגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully