וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המון גברים בטוחים שהם יהיו בודדים לנצח. זו הסיבה (והדרך לשנות את זה)

עודכן לאחרונה: 9.9.2022 / 20:10

כשני שלישים מהמשתמשים באפליקציות היכרויות כיום הם גברים, ורבים מהם מתקשים למצוא בהן, וגם בעולם האמיתי, את המאץ' המיוחל. מה עושים כדי לשנות את זה? יש לנו תשובות

המון גברים כיום בטוחים שהם יהיו בודדים לנצח. זו הסיבה (והדרך לשנות את זה)

טינדר. Kaspars Grinvalds, ShutterStock
מי רוצה מערכת יחסים? גבר באפליקציית היכרויות/ShutterStock, Kaspars Grinvalds

אם נראה לכם שיותר ויותר גברים סביבכם חיים לבד ומתקשים להחזיק זוגיות תקינה - זו לא רק התחושה האישית שלכם, היא מגובה גם בנתונים רשמיים. באוקטובר 2021 פורסם מחקר שזיהה עלייה דרמטית בשיעור הגברים בגילים 25 עד 54 שחיים ללא שום מערכת יחסים רומנטית. על פי הנתונים האלו, ב-1990 עמד שיעורם של הרווקים בקבוצות הגיל האלו על 29 אחוזים, כאשר ב-2019 זינק הנתון ל-38 אחוזים.

הנתונים האלו נאספו בארצות הברית, וייתכן שבארץ בחינה כזאת תיראה אחרת. עם זאת, פסיכולוגים רבים מרחבי העולם מצביעים על אותה המגמה, ומתריעים כי הגברים של היום חשים בודדים ומבודדים יותר מאי פעם. התחושה הקשה הזאת עולה גם מעדויות של גברים רבים שמצביעים על קושי משמעותי במציאת זוגיות ועל חשש שיהיו רווקים לנצח.

במאמר שפרסם הפסיכולוג גרג מתאוס במגזין Psychology Today הוא טען שיש שלושה גורמים משמעותיים שמייצרים את הקושי הזה.

אפליקציות היכרויות: ב-2015 פורסם מחקר מעניין שלפיו לא פחות משני שליש מהמשתמשים באפליקציות היכרויות ברחבי העולם הם גברים. המחקר בחן את נתוני השימוש באפליקציות המובילות ב-32 מדינות ברחבי העולם. מתאוס טוען כי במציאות הזאת, "נשים מרגישות מוצפות מכל האפשרויות שעומדות בפניהן. כך, התחרות של הגברים קשה יותר והסיכוי שלהם למפגש עם מושא החלומות שלהם הוא נדיר מאי פעם".

יכולות החיזור: רגע לפני שאתם מסבירים לכל הדודות הלחוצות שאתם רווקים בגלל היחס בין גברים לנשים באפליקציות, כדאי שתבחנו גם את האופן שבו אתם מתקשרים עם אלו שכן בוחרות להקדיש לכם מזמנן. "חיבור רגשי הוא נשמת אפה של מערכת יחסים בריאה וארוכת טווח, וזה דבר שבהרבה משפחות לא מלמדים את הבנים הצעירים". לדבריו, נשים בפלטפורמות ההיכרויות מקבלות המון פניות מגברים כל הזמן. לכן, הציפיות שלהן עשויות להיות גבוהות יותר וכך גם הסטנדרטים שלהן עולים בהתאם. "נשים מעדיפות גברים פנויים רגשית, שיודעים לתקשר וחולקים איתן ערכים דומים", הוסיף מתאוס.

עוד בוואלה!

מחפשים את החצי שלכם? כך תמצאו זוגיות טובה

לכתבה המלאה
לאונרדו דיקפריו. Giphy
פנוי רגשית? לאונרדו דיקפריו/Giphy

אתגרים נפשיים לא פתורים: לכולנו יש אתגרים שאנחנו מתמודדים איתם וכפי שאתם בטח יודעים, לכל מערכת יחסים או אפילו דייט פשוט יש נטייה להציף ולהעצים את האתגרים האלו. לתפיסתו של מתאוס, גברים שלא עושים עבודה פנימית כדי לטפל באתגרים האלו, יתקשו יותר לנהל מערכות יחסים ארוכות טווח. בנוסף הוא מדגיש ש"כדי להצליח למצוא אהבה, צריך לכבד את הרעיונות והערכים שלך מספיק כדי שתוכל לתקשר אותם החוצה ביעילות. צריך לדעת לייצר אינטימיות, רומנטיקה וחיבור רגשי".

"אסרטיביות היפר-גברית" תעזור לנפץ את המחסומים?

בדידות היא לא רק תחושה מבאסת. למעשה, היא יכולה להשפיע על הבריאות בהיבטים רבים ומחקר אחד אף מזהיר כי היא מגבירה את הסיכון למוות בכ-26 אחוזים. אז נכון שבדידות יכולה להיות מורגשת גם בתוך מערכת יחסים. זה גם נכון שלא כל הרווקים הם אומללים ויש רבים שמעדיפים להיות לבד ולא במערכת יחסים שלא נכונה להם, אבל לכל אלו שעדיין מחפשים את שאהבה נפשם - יש הרבה דברים שאפשר לעשות כדי לשפר את הסיכויים, על אף הנתונים הפסימיים.

בעוד שמתאוס תולה את רוב האשמה באפליקציות וביכולות החיזור של גברים, יש מומחים אחרים שמצביעים על בעיה עמוקה הרבה יותר שחשוב לתת עליה את הדעת - החינוך שכולנו קיבלנו. ד"ר ג'ון מור הוא פסיכולוג, יועץ וסופר. במאמר דומה שכתב ל-PsychCentral הוא הציג כמה תובנות מעניינות משלו בנושא.

"כל כך הרבה גברים לומדים מגיל צעיר שכדי להיות 'גבר', אסור להראות חולשה. חלקנו לא יכולים להרים את עצמנו כשאנחנו סובלים מדיכאון או חרדה, כי לא רוצים להיתפס כחלשים (...) גברים חוששים שישפטו אותם בגלל מבנים זכריים רעילים". לדבריו, הדבר הזה משפיע לא רק על מערכות יחסים רומנטיות, אלא גם על טיפוח חברויות. בהקשר הזה הוא סיפר על גבר בגיל העמידה שהגיע אליו לטיפול ואמר שאין לו אפילו חבר אחד. "כדי להיות חברים אמיתיים ולא 'אחים', אנחנו צריכים להיות פגיעים ולחלוק רגשות - וזה פשוט לא משהו שהחבר'ה עושים".

ג'ורג' קלוני אמל. GettyImages
ויתר על תפקיד המאצ'ו. ג'ורג' ואמל קלוני/GettyImages

אסרטיביות, הוא מדגיש, היא לא תכונה רעה, והיא דווקא חשובה מאוד להצלחה בחיים בכל המישורים, אך לדבריו, הוא ממליץ לגברים רבים להתמקד בטיפוח "אסרטיביות היפר-גברית", שלא באה לידי ביטוי בקולניות, אגרסיביות וקשיחות, אלא בביטחון עמוק שיכול להתבטא גם בשקט, בהכלה ובאומץ להתמודד עם רגשות מורכבים.

באופן כללי, נראה שמומחים רבים מסכימים על דבר אחד - ה"גבריות" המסורתית שהייתה כל כך דומיננטית לאורך רוב ההיסטוריה האנושית, עדיין כל כך שגורה בתפיסות שלנו כיום. אך בעולם החדש, היא מייצרת אצל גברים הרבה יותר קושי ותסכול מבעבר. במציאות שבה נשים מעריכות כנות, פתיחות והבעת רגשות - חשוב שגם גברים לא יפחדו לטפח היבטים שונים בעצמם שאולי בעבר היו נתפסים כ"לא גבריים", אך כיום בהחלט יוסיפו להם הרבה נקודות במרוץ למציאת אהבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully