וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שגורמת לילדים יפנים ללכת בצורה שונה מאחרים

עודכן לאחרונה: 22.8.2022 / 7:32

מחקר שנערך על ילדיי בית ספר ביפן מצא כי צורת ההליכה שלהם שונה משל שאר ילדי העולם, והסיבות לכך קשורות לתרבות - אבל גם למזון שהם אוכלים

ילדות יפניות הולכות בביה"ס. ShutterStock
האנשים הכי בריאים בעולם. ילדים יפנים בדרך לבית הספר/ShutterStock

כבר כתבנו כאן לא מעט על העובדה שתושבי יפן הם ככל הנראה האנשים הכי בריאים בעולם. אבל על פי מחקר חדש שפורסם בכתב העת Scientific Reports, ילדים יפנים גם הולכים בצורה שונה מילדים ממדינות אחרות, בשל התזונה הבריאה שלהם.

"אנו מאמינים שהבדלים באורח החיים, במבנה הגוף ובגורמים תרבותיים משפיעים על ההליכה של ילדים יפנים", אומר העורך הראשי ד"ר טדאשי איטו, מאוניברסיטת נאגויה. "זה לא צפוי להשפיע על בריאותם של ילדים יפנים. אבל זה כן מצביע על מאפיינים שונים מאלה של ילדים במדינות אחרות". הממצאים שלהם הראו על חריגות כמו כפות רגליים פונות פנימה וסטיות סיבוביות בגפיים תחתונות - תכונות שמתרחשות כאשר כפות הרגליים לא ממשיכות את הרגל בצורה סימטרית.

סיבה משמעותית נוספת יכולה להיות תכנית הארוחות הלאומית בבית הספר, חלק בלתי נפרד מחיי היומיום של ילדים יפנים כבר למעלה ממאה שנים, שכוללת כדורי אורז ודגים בגריל. הארוחות עשויות מחומרי גלם מקומיים, כמו דג בקלה אפוי עם תירס מתוק ובוק צ'וי, מוגש עם מרק מינסטרונה וקרטון חלב.

איטו ועמיתיו ניתחו נתונים תלת מימדיים שנרשמו על ידי סמנים שהוצמדו על הגפיים התחתונות של המשתתפים. ההליכה היא דפוס מוטורי מורכב, לא מודע וחיוני לרוב הפעילויות היומיומיות. הוא מורכב מרצף של תנועות הכוללות את הירך, הברך וכף הרגל. מנקודת מבט רפואית, ההליכה היא קריטית למדידת איכות חיים ובריאות.

בנטו בוקס סלמון טריאקי. יעל לאור,
דגים ואורז. קופסאת אוכל (בנטו) יפנית/יעל לאור

המחקר התבסס על 424 תלמידים משני בתי ספר יסודיים. הממצאים הראו דפוסים שונים לפי גיל: כך למשל חלה עלייה בקצב ההליכה, מספר הצעדים שבוצעו בדקה אחת, בקרב בני 11 ו-12 בהשוואה לגילאי 6 עד 8. התוצאות חושפות גם ירידה בצעדים בקבוצה הראשונה בהשוואה לבני 9 ו-10. שגם הראו פחות טווח תנועה של הברך במהלך ההליכה.

כשהילדים התבגרו, נצפתה כפיפה כפית של כף הרגל (פלנטר פלקציה) גבוהה יותר - התנועה שנעשית במפרק הקרסול כאשר מכוונים את הבהונות בתחילת תנועת ההליכה. "תוצאות אלו מספקות כלי חשוב להערכת הליכה תקינה ופתולוגית ויכולות לקבוע את היעילות של טיפול ושיקום אורטופדי להפרעות הליכה", מוסיף איטו.

המזון העיקרי של יפן הוא אורז. היתרון של אורז, רצוי חום, או אורז טחון חלקי, הוא שהוא עשיר במים בבישול, אוורירי ובעל צפיפות קלורית נמוכה בהרבה מלחם או פסטה. האורז המשביע עשוי גם להוציא מהתפריט מזונות פחות בריאים, ולהפחית את המספר הכולל של הקלוריות הנאכלות ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully