וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנקה יכולה למנוע את המצב הבריאותי הזה בילדות

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 7:54

מחקר חדש מגלה כי בנוסף לכל יתרונותיה הידועים, הנקה גם מפחיתה את הסיכון לזיהומים בדרכי הנשימה התחתונות והתפתחות אסתמה ונזלת אלרגית בילדות

אישה מניקה תינוק על ספסל ציבורי. ShutterStock
קשר ישיר בין הנקה לבין הרכב החיידקים במערכות השונות של התינוק. אמא מניקה/ShutterStock

בימים אלה ממש מציינים בישראל את שבוע עידוד ההנקה, ובתזמון מושלם מתפרסם מחקר חדש שמגלה עוד יתרון בריאותי לחלב אם. תוצאות מחקר חדש שהתפרסם בכתב העת The Journal of Allergy and Clinical Immunology, מעלות כי ההנקה מפחיתה את הסיכון להתפתחות זיהומים בדרכי הנשימה התחתונות והתפתחות אסתמה ונזלת אלרגית בילדות.

המחקר, שנערך במחלקה לרפואת ילדים, של המרכז הרפואי אוניברסיטת ונדרבילט בנאשוויל, ארה"ב, בחן כ-1949 ילדים שהוזנו מהנקה ברמות שונות ובחן את שכיחותן וחומרתן של מחלות דרכי הנשימה ואלרגיות בילדים אלה. קבוצה נוספת של ילדים נבחנה בהיבט של הרכב חיידקי באף ובמערכת העיכול, כמו גם כמות הציטוקינים (חלבונים בעלי תפקיד חשוב במערכת החיסון) האפיים.

החוקרים דיווחו כי נמצא קשר ישיר בין הנקה לבין הרכב החיידקים במערכות השונות של התינוק, וכמו כן הנקה בלעדית נקשרה בכמות הציטוקינים האפיים, המגנים מפני דלקות במערכת הנשימה העליונה. בנוסף נמצא קשר חיובי בין הארכת ההזנה הבלעדית באמצעות חלב, אם לבין הפחתה בשכיחותן של תגובות אלרגיות ומחלות בדרכי הנשימה התחתונות כגון ברונכיוליטיס, דלקת ריאות ואסתמה.

למעשה, כל חודש נוסף בו הוזן התינוק באופן בלעדי על ידי הנקה, הפחית את הסיכון לחלות באחת ממחלות אלה ב-5 אחוזים. ממצאי המחקר שופכים אור על המנגנונים המגנים של ההנקה, ומחזקים את מחויבותם של צוותים רפואיים לעודד הנקה בלעדית בקרב אימהות.

יונת רן, רכזת תחום בריאות האישה באגף הסיעוד של מאוחדת מסבירה כי ממצאי המחקר מחזקים את החשיבות שבהנקה. "מלבד היתרונות הידועים של ההנקה, שכוללים חיזוק הקשר בין האם לתינוקה, הפחתת הסיכון למחלות באם המניקה כגון שבץ מוחי, התקפי לב וממאירויות שונות, כמו גם נוחות, זמינות וחסכון כספי - אנו חשופים ליותר ויותר מחקרים המצביעים על היתרונות הנוספים של ההנקה עבור התינוק היונק, וביניהם מחקר זה אשר מדגים הפחתה משמעותית של הסיכון לזיהומים במערכת הנשימה ולתגובות אלרגיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully