וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפשוף בצל על הגוף: טיפים מוזרים להתמודדות עם החום הכבד - שחלקם באמת עובדים

3.8.2022 / 23:52

משרד הבריאות בספרד, שם מתמודדים עם טמפרטורות של 40 מעלות צלזיוס ומחסור חמור במזגנים, הציע לתושבים לאכול מהמאכל הספרדי רווי הנוזלים גספאצ'ו. בעולם מנסים למצוא דרכים יצירתיות נוספות לשרוד את החום הכבד. הנה כמה שיטות מוזרות שעובדות - ואחרות מוכרות שפחות

גן לאומי אכזיב, 16 ביולי 2022/אלון כסה, רשות הטבע והגנים

גל החום העולמי ממשיך לשבור שיאים ובעוד בישראל השימוש במזגנים נפוץ יותר - במקומות רבים באירופה, שבדרך כלל קרירה, נאלצים התושבים למצוא תחלופות בהישג יד. לדוגמא, בבריטניה נשבר שיא חום חדש בחודש שעבר: 40.2 מעלות צלזיוס, מה שהביא גם לשריפות קטלניות. הבריטים, שאינם רגילים לסבול מחום כמונו, פונים לשיטות אקסטרווגנטיות שרצות ברשת כדי לקרר את עצמם. על אף שהשיטות עליהן נדבר כאן מוזרות - הן בהחלט עובדות. לעומת זאת, דברים אחרים שחשבתם שאולי יעזרו לכם להתקרר - מתברר שעושים בדיוק את ההפך. בואו נעשה לכם סדר:

אכילת גספאצ'ו

הרשויות הספרדיות דיווחו בשבוע שעבר כי יותר מ-20 שריפות יער משתוללות בדרום ובצפון מערב, שם הרסו הלהבות עשרות אלפי דונמים של אדמה. הטמפרטורות בחלקים מסוימים במדינה הגיעו ל-46 מעלות צלזיוס, ובמשרד הבריאות הספרדי החליטו לפרסם המלצה לתושבים לאכול מהמאכל הלאומי גספאצ'ו.

גספאצ'ו הוא מרק קר העשוי מירקות גולמיים ונפוץ מאוד בחודשי הקיץ. הוא ידוע ביכולתו הטבעית להשיב נוזלים לגוף לאחר התייבשות וזאת בזכות שלושת מרכיביו: עגבניות, מלפפונים ופלפלים. הוא מכיל גם רמות גבוהות של ויטמינים ומינרלים - כך שזו המנה המושלמת לימים החמים האלה.

בנוסף, ראש הממשלה הספרדי פדרו סנצ'ז קרא לעובדים במגזר הציבורי והפרטי להפסיק לענוד עניבות, כאמצעי חירום לחסכון באנרגיה לאור גל החום.

גספאצ'ו. ShutterStock
זה גם טעים. גספאצ'ו/ShutterStock

שפשוף בצל על הגוף

טוב, זה אולי טיפ שתעדיפו לוותר עליו מראש - אבל תדעו שרבים טוענים שהוא עובד. אנשים מאמינים כי שפשוף בצל סגול על העור מגן על הגוף מקרני השמש. פרופסור ראסל פוסטר, מומחה לשינה מאוניברסיטת אוקספורד, אמר ל-Times: "בהודו נהוג לחתוך בצל לשניים ולשפשפו על העור. זה משהו שאתם יכולים לנסות".

חסידים מסוימים של האיורוודה, שיטת טיפול פסאודו-מדעית של הרפואה ההוליסטית שמקורה בהודו, טוענים ששפשוף מיצי הבצל על כפות הרגליים עוזר לאזן את טמפרטורת הגוף. קיים מעט מאוד מחקר מדעי בנושא שיכול לגבות את הטענות הללו, אבל אם אתם באמת נואשים להתקרר - שפשפו.

מקלחות קרות

בניגוד לאמונה הרווחת, מקלחות קרות תורמות מעט מאוד בניסיון לקרר אתכם בטווח הארוך, לדברי ד"ר אלנה הייר, עובדת שירות הבריאות הלאומי הבריטי ויועצת שינה פרטית ברויאל ברומפטון. הסבירה: "זה משהו שאנשים תמיד אומרים לי שהם עושים כשחם להם, אבל זה לא עובד. אחרי יום ארוך וחם בחוץ, מפתה לעשות מקלחת קרה לפני השינה, אבל הבעיה היא שהגוף מעלה את טמפרטורת הליבה שלו כדי לפצות על המים הקרים, מה שגורם לכם להרגיש שחם לכם יותר כשאתם נכנסים למיטה וזה הופך את השינה ללא נוחה. עדיף בהרבה לעשות אמבטיה או מקלחת פושרת, כדי שהגוף שלכם לא ינסה לחמם את עצמו בכוח".

עוד המלצה

רופאים ממליצים לצאת מהבית בלי תחתונים לאור גל החום הקיצוני

לכתבה המלאה
מקלחת קרה. ShutterStock
מקלחת קרה לא באמת עוזרת/ShutterStock

שינה בעירום

בדומה למקלחת הקרה - גם שינה בעירום אינה מומלצת. יהיה לכם יותר חם בלילה אם תשנו בעירום כי לזיעת הגוף לא יהיה "לאן לברוח". ד"ר סופי בוסטוק מ-thesleepscientist.com הסבירה: "ראיתי הרבה טיפים לגבי שינה בעירום, אבל זה לא מועיל במיוחד. אם הזיעה נאספת על הגוף ולא מתנגבת לה על ידי משטח מנדף לחות - כמו בגדים - זה לא יעזור לגוף שלכם להתקרר".

גבר ישן בעירום. ShutterStock
לישון בעירום נשמע כמו רעיון טוב - אבל הוא לא/ShutterStock

כיסוי החלונות בנייר כסף

לכסות חלונות בנייר כסף נשמע כמו מעשה שיעשה רוצח סדרתי, אבל מתברר שזה עובד. רדיד אלומיניום עמיד מאוד לטמפרטורות גבוהות ויכול להרחיק את אור השמש מהבית שלכם.זהו גם פתרון זול ולכן רבים שמחים לאמץ אותו בחדרים הפחות ממוזגים שלהם בבית. רק תעדכנו את השכנים שלכם כדי שלא יבהלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully