וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של רעות בת ה-14 חלתה בסרטן - אז היא פתחה ביוזמה מרגשת

עודכן לאחרונה: 4.7.2022 / 13:58

רעות דניאל ראתה את אמא שלה מתמודדת עם סרטן השד, וזה לא היה קל. לאחר שהיא החלימה, "היה לי ברור שאני רוצה למצוא דרך להגיד תודה למי שהיה שם בשבילה". כך היא עשתה את זה

איריס קול מראיינת את פרופ' תמר ספרא על סרטן השד/מערכת וואלה!

לפני שנה וחצי, נורית דניאל אובחנה כחולה בסרטן השד. "למזלי בזכות ערנות של הרופא שלי ובדיקה מוקדמת גילו לי את הסרטן בשלב מאד מוקדם, ונחסכו ממני טיפולים עוד יותר קשים ממה שעברתי", היא מספרת, "אני זוכרת את הרגע שהודיעו לי שיש לי את המחלה. לקח לי זמן לקרוא למחלה בשמה, כי מהרגע שבישרו לי הרגשתי כאילו סלע נחת עלי ועוצמת המכה הראשונית הייתה כזו שלא הצלחתי להכיל".

מלבד הפחד הטבעי מהמחלה וההשלכות של הטיפולים, נורית חששה מאוד לילדיה. "לא ידעתי איך לספר לילדים שאמא חולה בסרטן. חששתי מהתגובה שלהם וממה שאני ומשפחתי צפויים לעבור, צלצלתי לעמותת אחת מתשע ומהצד השני ענתה לי עובדת סוציאלית שהקשיבה ולי והדריכה אותי וליוותה אותי בתהליך כיצד לספר לילדים. היא מאד עזרה לי לעשות את הצעד הזה".

נורית ורעות דניאלי. באדיבות המצולמים
הפכו את הסרטן לשיעור מדהים לחיים. נורית ורעות/באדיבות המצולמים

"רעות בהתחלה הייתה בשוק ולקח לה זמן להפנים" סיפרה נורית, "למזלי לא הצטרכתי טיפולים כימותרפיים ולכן כלפי חוץ לא ראו אצלי משהו שונה. אני חושבת שזה הפך גם את ההתמודדות של הילדים לקלה יותר. הם ראו אמא חזקה פחות או יותר בדיוק כמו שהם היו רגילים. אומנם בתקופת ההקרנות הייתי מאוד עייפה ועדיין יש פה ושם ספיחים של כאבים, אבל גם איתם אני מתמודדת ומשתדלת לא לתת לזה לנהל לי את החיים".

לאחר ההתמודדות עם תהליך ההחלמה, רעות הרגישה צורך לומר תודה לכל אותם גורמים שעזרו לאמה להתמודד עם הדרך המורכבת הזו. כאשר היא קיבלה משימת סוף שנה במסגרת פרוייקט "שוות", תכנית מנהיגות לנערות בה היא משתתפת זו השנה השניה בבית ספרה, היא הבינה איך היא הולכת לעשות את זה.

רעות פנתה ל"עירונוער" ברחובות, מרכז עירוני לגילאי 12-18 שמטרתו לקדם את תחום המנהיגות והעצמת הנוער בעיר, וביקשה ממנהל המקום לערוך תערוכה שבה היא תציג ציורים שאת כולם היא ציירה ואותם תעמיד למכירה. לא היה לה ספק כי את הכסף היא תבקש לתרום לשני הגופים שהפכו לחלק חשוב מאד בחיי אמא שלה מאז חלתה בסרטן השד והחלימה לפני שנה וחצי.

עוד בוואלה!

היום שאחרי הסרטן לפעמים קשה כמו המחלה עצמה | טור אישי

לכתבה המלאה

"תליתי במועדון 51 ציורים שלי, שציירתי בעצמי", מספרת רעות, "המחירים היו מאד נמוכים בערך 20 שקלים לציור, כדי שאנשים יקנו, וכשהם הבינו שהכסף גם מיועד לתרומה הם נרתמו מיד וקנו במחיר אפילו גבוה יותר ממה שביקשתי". היא מוסיפה כי "פרסמתי בכל מקום שיכולתי את התערוכה והמכירה. גם אמא עזרה לי ופרסמה אצלה בפייסבוק. לא ציפיתי שאצליח למכור כל כך הרבה אבל זו הייתה הצלחה גדולה מבחינתי כי הצלחתי לגייס 800 שקלים".

תערוכת הציורים של רעות דניאל בת ה-14. באדיבות רעות דניאל, תמונות גולשים
ביקשתי 20 שקלים לציור, אבל אנשים שילמו יותר. תערוכת הציורים של דניאל/תמונות גולשים, באדיבות רעות דניאל

חצי מכספי המכירה נתרמו לעמותת 'אחת מתשע' המתמחה בסרטן השד ונותנת תמיכה וסיוע לנשים המתמודדות עם סרטן שד וקרוביהן, והחצי השני לעמותת "גמאני רצה" - מיזם ארצי שכולל כ-50 קבוצות ריצה חברתיות קהילתיות ללא עלות לנשים שמתמודדות או מחלימות מסרטן השד. "אמא החלה לרוץ בזכותן והיא לוקחת שם חלק פעיל מאוד. לדעתי זה גם נתן לאמא המון כח בכל תהליך ההחלמה".

רעות היא ילדה מאד רגישה ואני חושבת שהתרומה הזו היא בעצם הדרך שלה להגיד תודה על זה שהיא רואה אמא מתפקדת ובריאה כיום", סיפרה נורית בגאווה. "קבוצות הריצה בהן אני לוקחת חלק נותנות לי ולמשתתפות הרבה מאד כוח להחלמה ולהתמודדות, גם בחלק הגופני שהוכח מדעית כתורם לבריאות ובהפחתה משמעותית של תופעות הלוואי במהלך הטיפולים ואחריהם וגם בחלק האישי", מוסיפה נורית, "הנשים האלופות מחזקות ונותנות כוח אחת לשניה כי בכל זאת יש לנו מחנה משותף".

עוד הוסיפה נורית כי "לדעתי רעות קיבלה שיעור חשוב ביותר לחיים מכל הבחינות. הראשונה, שבדיקה מוקדמת יכולה להציל חיים ולא כדאי להמתין לגיל 50 כדי ללכת להיבדק, רוב החברות שלי שחלו בסרטן השד חלו לפני הגיל הזה, והיא ראתה התמודדות אחרת וקשה יותר שלהן. השנייה, כמה טוב זה עושה בלב להעניק בחזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully