וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטה מפתיעה להתמודד עם נדודי שינה: "תתעקשו לא להירדם"

עודכן לאחרונה: 3.7.2022 / 12:31

רופא סיפר על אחת השיטות שעזרו לו להתגבר על נדודי השינה שלו: לשכב במיטה ולהתעקש לא להירדם. מתברר שפסיכולוגיה הפוכה עובדת על המוח שלנו גם כשמדובר בנדודי שינה

שיטה להתגבר על נדודי שינה/@dr.karanr

מה תגידו אם נאמר לכם שהשיטה הטובה ביותר להירדמות מהירה היא להכריח את עצמכם לא להירדם? דוקטור קארן ראג', כוכב הטיקטוק שאת שיטותיו סיקרנו עבורכם לא מעט כאן באתר, טוען שהשיטה שעזרה לו להתגבר על נדודי השינה בתחילת הקריירה הרפואית שלו היא פסיכולוגיה הפוכה.

כולכם מכירים את זה. אתם שוכבים במיטה, חם לכם ודביק, במוח רצות מחשבות, אתם עייפים אבל פשוט לא מצליחים להירדם. על פי ההערכות, כ-95 אחוזים מאיתנו סובלים מנדודי שינה בשלב כלשהו בחיינו, כאשר אצל כ-15 אחוזים מהאנשים מדובר בבעיה כרונית שמשפיעה מאוד על שגרת היום והבריאות. מדי פעם אנו מנסים שיטה חדשה להירדמות מהירה כולל תרגול נשימות ושחרור שרירים, אך לרוב אנחנו נכנעים ללילה הלבן.

אישה צעירה לא מצליחה לישון. DedMityay, ShutterStock
לא מצליחים להירדם? תתעקשו שלא להירדם - ותרדמו/ShutterStock, DedMityay

ד"ר ראג' מציע שיטה שלא תצריך מכם שום תרגול או מאמץ ולדבריו הוא בעצמו סבל מאינסומניה עד שניסה אותה. בסרטון ששיתף בערוץ הטיקטוק המאוד פופולרי שלו (כמעט 5 מיליון עוקבים), הוא הסביר: "כשהתחלתי לעבוד כרופא, נאבקתי בנדודי שינה. יש דבר אחד שחשבתי שלא הולך לעבוד והוא עבד".

הוא הוסיף: "בעיקרון, אתה אומר לעצמך 'אני לא הולך לישון' ואתה נשאר ער. אתה לא קורא ספר ולא מתעסק בטלפון, לא רואה טלוויזיה, כלום. אתה פשוט שוכב במיטה עם עיניים פקוחות. אתה מכריח את עצמך להישאר ער, תגיד לעצמך: 'אל תלך לישון, אל תלך לישון'. במקרים רבים, אתה תרגיש עייף ותירדם. זה עבד בשבילי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הנה ההסבר המלא שלו:

"אגב", הוא הוסיף בתגובות, "זה נקרא 'כוונה פרדוקסלית'. אם אני אגיד לכם לא לחשוב על דוב קוטב... נחשו על מה אתם תחשבו קודם? עובד באותו אופן!". השיטה שלו היא למעשה לעבוד על עצמכם כך שתרדמו "ללא כוונה", או כפי שאחד ציין בתגובות: "זו פסיכולוגיה הפוכה". כשנשאל בתגובות "מתי הצליח להתגבר על האינסומניה שלו?" הוא השיב: "כשהפסקתי לצפות בטלוויזיה עד מאוחר בלילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully