וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טריק המאוורר שיעזור לכם לישון טוב יותר בחום הזה

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 8:09

גם אתם ישנים גרוע יותר בקיץ? אל תיבהלו מדובר בתופעה מוכרת שחולפת עם החמסינים והטמרפטורות הגבוהות, אבל יש שיטה ממש פשוטה להיפטר ממנה כבר עכשיו

גיף מאוורר. Giphy
מאוורר. אבל לא בצורה שאתם חושבים/Giphy

לא מעט אנשים ישנים הרבה פחות טוב בשבועות האחרונים, והסיבה לכך היא לאו דווקא המתח מעליית המחירים או מחזרתה של הקורונה, אלא החום השורר בחוץ. טריק פשוט שכולל מאוורר וחלון פתוח יכול לפתוח לכם את הבעיה. אבל לא בצורה שאתם חושבים ככל הנראה.

כל מה שצריך זה מאוורר מעמד שניתן להציב מול חלון פתוח. אבל במקום לכוון את המאוורר לכיוונכם, הטריק כרוך בסיבובו כך שהוא פונה החוצה דרך החלון הפתוח. זה אולי נשמע מנוגד לאינטואיציה להרחיק את המאוורר מהגוף, אבל לפי היועץ לעיצוב אקולוגי נלסון לבו, זוהי "הטכניקה הטובה ביותר, הזולה והיעילה ביותר לשמור על קור בבית".

איך עושים את זה?

נלסון, שבמקור הוא בכלל מארה"ב, אמר ל"דיילי טלגרף" שהשיטה פועלת בזכות זה שהמאוורר נושף את האוויר החם החוצה מהבית ומושך אוויר קריר פנימה. הוא אמר שאת המאוורר צריך להציב על החלון רק לאחר השקיעה, כאשר הטמפרטורה בחוץ מתחיל להיות קרירה יותר. הוא הוסיף: "כולם יודעים על חשיבות תנועת האוויר בבית ואוורור צולב ( cross ventilation), אבל זה עובד רק כאשר הרוח נושבת וגם אז זה עובד הכי טוב כאשר יש נתיב ישיר לרוח לנשוב דרך הבית. מה שעושה המאוורר, זה לכפות תנועת אויר בבית, גם כאשר הרוח לא נושבת".

הוא ממשיך ומסביר כי "המטרה היא למשוך את האוויר החם החוצה תוך משיכת אוויר קריר ברגע שהטמפרטורה בחוץ יורדת מתחת לטמפרטורה שבתוך הבית. השיטה הזו חסכונית הרבה יותר כיוון שמאווררים משתמשים בהרבה פחות חשמל מאשר מזגנים והיא בריאה יותר לשרירים שיכולים להתפס אם תכוון את המאוורר ישירות עליך בלילה".

"הדרך הסטנדרטית לקירור עם מאוורר פשוט דוחפת את האוויר החם מסביב לחדר, אבל אנחנו חושבים שזה מקרר אותנו כי אוויר בתנועה מרגיש נעים יותר וקריר יותר מאשר אוויר עומד", הוא אומר. "הטכניקה שלי של אוורור, שכופה תנועת אוויר מבחוץ, למעשה מקררת את האוויר בבית על ידי משיכת אוויר שקורר בחינם על ידי הטבע - כי הוא ממש בחוץ החל משעות אחר הצהריים המאוחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully