וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד בן שנתיים גידל שיער ערווה והסיבה לכך די מדהימה

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 13:11

בגיל שנה הוא כבר שקל 12 קילוגרם והיד עוד הייתה נטויה. גם אחרי שאנשים ברחוב הביטו עליו במבטים מוזרים, לקח לאמא שלו כמה חודשים כדי להבין שמשהו מוזר מתרחש. והסיבה לכך היא עוד יותר מוזרה

תינוק זוחל על שטיח. ShutterStock
גדל במהירות מופרזת. אילוסטרציה של תינוק זוחל/ShutterStock

שמעתם פעם על ילד שפיתח תסמיני גיל ההתבגרות כבר בגיל שנתיים? זה מה שקרה לבן השנתיים הבריטי הזה, שבכל פעם שאמו לקחה אותו לגינת המשחקים, הורים אחרים היו שאלו מדוע ילד בגודל שלו עדיין שותה מבקבוק. האם סיפרה שנהייתה מודעת לבעיה רק כאשר בנה גדל במידה ניכרת לגילו. "ידעתי שזה לא נורמלי", סיפרה בראיונות, "הייתה לו זקפה מתמשכת והגובה והמשקל שלו לא היו בכלל בטווח".

היא סיפרה כי בנה שקל 12 קילוגרם בגיל שנה, והעלה כמעט קילו מדי חודש בין הגילאים 12 ל-18 חודשים. "זה לא היה שומן, רק שרירים", העידה האם. ואם זה לא היה מספיק מוזר - בנה הקטן גם גידל שיער ערווה לפני גיל שנתיים.

בדיקות רפואיות הראו כי לילד הייתה כמות גבוהה באופן חריג של טסטוסטרון במערכת - כמו לגבר מבוגר - כשהיא אמורה להיות זניחה עבור ילד בגילו. הייתה לו גם צפיפות עצם של ילד בן 4.5. בדיקות נוספות שללו את הסיבות השכיחות ביותר, כגון גידול אנדוקריני או הפרעה מולדת המשפיעה על בלוטות יותרת הכליה.

רופא אחד עלה על הבעיה כאשר שיער שהמצב נובע מחשיפה לטיפולי טסטוסטרון מלאכותיים. כפי שהתברר, אביו של הילד נולד עם מצב אשכים מורכב ומרח ג'ל טסטוסטרון על עורו מדי יום במשך כמה שנים. ג'ל טסטוסטרון נמרח בדרך כלל על הכתפיים, הזרועות העליונות או הבטן, וההורמון נספג בעור. ככל הנראה, הילד בן השנתיים בוודאי בא במגע עם ג'ל ההורמון המקומי על עורו של אביו.

ישנם מספר דיווחים רפואיים שהדגישו בעיות דומות בחשיפה לג'ל טסטוסטרון המעורר התבגרות מוקדמת בילדים צעירים. במחקר מקרה אחד משנת 2007, רופאים באלבמה דיווחו כיצד ילד בן 16 חודשים פיתח שיער ערווה, איבר מינו גדול בצורה יוצאת דופן, והיו לו זקפות תכופות. גם כאן הסיבה לכך הייתה כי נחשף ללא כוונה לג'ל הטסטוסטרון של אביו.

מקרה דומה נוסף דווח ב-2008 בטקסס, אז ילד בן שנתיים, שאביו השתמש גם בתוסף טסטוסטרון מקומי, החל לגדל שיער ערווה. החוקרים הגיעו למסקנה שצריך לעשות יותר כדי להדגיש את הסיכונים הפוטנציאליים של שימוש בג'לים וקרמים טסטוסטרון מקומיים, במיוחד ליד ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully