וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שכוס מהמיץ הזה ביום יכולה לעשות לחולי לב

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 7:09

קיץ היא עונה שמחייבת את כולנו לשתות יותר, ולפי מחקר חדש - מיץ סלק יכול להיות רעיון מצוין, במיוחד לחולי לב. הנה הפרטים

סלק הוא אולי אחד הירקות הכי לא מוערכים וחבל, כי לא רק הטעם שלו והצבע שלו צריכים לתת לו כבוד, אלא גם התכונות הבריאותיות שלו: הוא מכיל חומרים מזינים רבים במינימום קלוריות, משפר את העיכול ואת בריאות המוח, והוא גם מסייע בשמירה על רמת הסוכר בדם. וזה לא הכל - על פי מחקר חדש שממומן על ידי קרן הלב הבריטית (BHF) והוצג לאחרונה בכנס האגודה הקרדיווסקולרית הבריטית במנצ'סטר, כוס מיץ סלק מדי יום יכולה למזער דלקת מזיקה אצל אנשים עם מחלת לב כלילית.

מחלת לב כלילית היא הסוג השכיח ביותר של מחלות לב, הגורם השכיח ביותר להתקפי לב והרוצח הגדול ביותר של גברים ונשים ברחבי העולם. לפי ה-CDC, מחלה זו גרמה למותם של 360,900 אנשים בשנת 2019.

מיץ סלק. ShutterStock
מפריע לדלקת המזיקה. מיץ סלק/ShutterStock

אנשים הסובלים ממחלה זו, כך נצפה, סובלים ממחסור בתחמוצת חנקן, שגופנו מייצר באופן טבעי. רכיב זה חיוני בוויסות לחץ הדם ובעל תכונות אנטי דלקתיות. בהיעדר תחמוצת חנקן מספקת בחולים עם מחלת לב כלילית, דלקת עלולה להחמיר את מצב העורקים על ידי סתימתם בפלאק. חסימה זו עלולה להוביל בסופו של דבר להתקף לב או אי ספיקת לב.

ד"ר אסד שביר, עמית מחקר קליני באוניברסיטת קווין מרי בלונדון, שהוביל את המחקר, צוטט ב"גרדיאן" ואמר: "המחקר שלנו מצביע על כך שכוס יומית של מיץ סלק יכולה להיות אחת הדרכים להכניס חנקה (הניטריט) לתזונה שלנו ולהפריע לדלקת מזיקה". חיידקים טובים שיש לנו בפה למעשה ממירים את החנקה לתחמוצת החנקן, והמולקולות של תחמוצת החנקן בגוף תורמות להרחבת כלי דם.

המחקר נערך על 114 מתנדבים בריאים מתוכם 78 קיבלו חיסון נגד טיפוס הבטן (שגרם לדלקת לב זמנית) ו-36 אחרים קיבלו קרם לגרימת שלפוחיות קטנות - צורה נוספת של דלקת מקומית. הם קיבלו 140 מ"ל של מיץ סלק מדי יום, במשך שבעה ימים, ובעוד למחצית מהמשתתפים היה מיץ עשיר בחנקה, לחצי השני היה מיץ ללא חנקה.

"בקבוצה שקיבלה חיסון נגד טיפוס הבטן, לאלה ששתו את מיץ הסלק העשיר בחנקות היו רמות גבוהות יותר של סמנים של תחמוצת חנקן בדם, בשתן וברוק בהשוואה לאלה שצרכו את המיץ כשהחנקה הוצאה. המחקר מצא שהמיץ עם החנקה גם החזיר את תפקוד האנדותל (קרום דק שמצפה את פנים הלב וכלי הדם) ששומר על תפקוד כלי הדם כרגיל, אך אינו יכול לעשות זאת במקרה של דלקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully