וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה "התעוררה" באמצע ההלוויה שלה, אבל זה היה מאוחר מדי

עודכן לאחרונה: 8.6.2022 / 10:35

צעירה בת 36 מפרו נפגעה קשה בתאונת דרכים ועל אף מאמצי ההחייאה היא הוכרזה כמתה. רגע לפני שקברו אותה היא הראתה סימני חיים. זה מה שקרה בסוף

לפני חמישה שבועות, אישה בפרו עברה תאונת דרכים קטלנית בה הוכרז על מותה. עד פה הסיפור הטרגי נשמע עצוב אך הגיוני. מה שקרה לאחר מכן זה כבר סיפור אחר לחלוטין.

רוזה איזבל סספדס קאלאקה, בת 36, הוכרזה לראשונה כמתה ב-25 באפריל, ביחידה לטיפול נמרץ של בית החולים האזורי למבאיק, פרו. היא סבלה מפציעה מוחית טראומטית קשה לאחר שהתנגשות במהירות גבוהה השליכה אותה החוצה מהמכונית וראשה נחבט בקרקע. המקרה דווח באתר iflscience.

משפחתה החלה מיד בהכנות להלווייתה ב-26 באפריל. על פי חוק, המנוחה חייבת להיקבר בתוך שלושה ימים ממותה בפרו - ולמחרת היא נלקחה לבית הקברות בארון פתוח. לפי הדיווחים, זה היה אז שמשפחתה הבחינה במשהו לא בסדר. "היא פקחה את עיניה והזיעה", אמר חואן סגונדו קאג'ו, מנהל בית הקברות, "באותו רגע הלכתי למשרד שלי כדי להתקשר למשטרה".

קאלקה הועברה - עדיין בארון המתים שלה - לבית החולים המקומי. הרופאים אישרו שהיא מראה סימנים חיוניים, אם כי נמוכים ביותר. באופן לא מפתיע, משפחתה דורשת לחקור כיצד זה יכול היה לקרות. התיאוריה המובילה שלהם היא שקלאקה הייתה בתרדמת עמוקה.

הלוויה. ShutterStock
מתה או שהייתה בתרדמת? מסע הלוויה/ShutterStock

באופן מפתיע, יש לא מעט דרכים שמקרה כזה יכול לקרות. עפעפיים ידועים בכך שהם יכולים להיפתח לאחר המוות. גם גופות מתות זזות הרבה יותר ממה שהייתם חושבים, במיוחד לאחר מקרי מוות טראומטיים.

עוד בוואלה!

צפו: סרטון נדיר מראה אישה זזה בתוך שק גופות

לכתבה המלאה

בנוסף, מחקר שנערך לאחרונה הדגיש כיצד המוות לא בהכרח קורה באופן מיידי, אלא בתהליך איטי ומתמשך יחסית. מדענים עקבו מקרוב אחר הסימנים החיוניים של למעלה מ-600 חולים קשים בזמן שהם ניתקו אותם ממכשירי ההחייאה שאליהם היו מחוברים, וגילו שלעתים קרובות הלב יכול להפסיק לפעום ולהתחיל מחדש במהלך תהליך הגסיסה לפני שהוא עוצר מלכת לתמיד.

לסיפור, למרבה הצער, אין סוף טוב. דיווחים אומרים כי קאלאקה חוברה למכונת הנשמה בבית החולים המקומי וערכו מעקב אחר רמות החמצן בדמה, אך תוך מספר שעות, היא הוכרזה מתה בפעם השנייה והאחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully