וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה להשתלת שיער מבהיר: "אוננות יתר עלולה לגרום לנשירה"

15.5.2022 / 23:53

מומחה להשתלת שיער השיב בחיוב כשנשאל האם אוננות יתר עלולה לגרום לנשירת שיער, אך הדגיש שזה "רק במצב שמאוננים ללא הפסקה כל היום - ואז זה כבר אומר שיש לכם בעיה חמורה יותר". הוא גם מציע פתרון לאנשים הסובלים מנשירת שיער

בחור עם זרוע מכאנית מפעיל בטעות את פונקציית "אוננות" בשידור/LIVELEAK

מנתח בכיר שמתמחה בהשתלת שיער מזהיר שאוננות יתר עלולה לגרום לנשירת שיער, אך לפני שאתם נכנסים לפאניקה - הוא אמר שזה יקרה רק אם תעשו זאת "ללא הפסקה".

ד"ר יומיאר אחמד, ממרפאת השתלות השיער עטורת הפרסים Juvida שביורקשייר, ציין כי בעבר גברים פנו אליו ושאלו האם אוננות גורמת לנשירת שיער. הוא הסביר כי מחסור בוויטמין A, הנמצא בזרע, אכן קשור לנשירת שיער - אך הדגיש כי "אדם יצטרך לאונן כמעט ללא הפסקה יום שלם כדי שזה באמת ישפיע על קו השיער שלו". הוא גם הוסיף שאם אתם עושים את זה כל היום - כנראה שיש לכם בעיה חמורה יותר מנשירת שיער.

בהתחשב בכך שוויטמין A נמצא בזרע, ד"ר אחמד הסכים שאוננות מוגזמת עלולה באופן היפותטי לגרום לדלול השיער, אך הוסיף: "תצטרכו להיות בעל חסך חמור בויטמין A כדי שתהיה לכם הידרדרות ניכרת בקו השיער. תצטרכו לאונן כמעט ללא הפסקה לאורך היום לפני שזה ישפיע על השיער שלכם. תיאורטית, אם אוננתם יותר מדי - התשובה היא כן, אבל למען האמת, ברמה המעשית - לא תהיה לכך באמת השפעה על נשירת שיער".

עד כה לא בוצעו מחקרים מדעיים שקושרים בין אוננות לנשירת שיער. אם אתם מודאגים לגבי רמות הוויטמין A שלכם, ד"ר אחמד ממליץ לעבור לתזונה בריאה העשירה בויטמינים ומינרלים. הוא הוסיף שניתן ליטול תוספי מזון מיוחדים, אך אין בהם צורך אם מקפידים על תזונה בריאה.

הוא הסביר: "כשזה מגיע לשיער, יש הרבה ויטמינים שמשחקים תפקיד - ויטמין A הוא אחד מהם ונמצא בזרע. ויטמיני B הכוללים ביוטין, ויטמין A, D ו-E הם חלק מהוויטמינים שיכולים להועיל בנוסף למינרלים שונים כולל ברזל, אבץ וסלניום. את רוב הדברים האלה אפשר להשיג מתזונה מאוזנת ועשירה בפירות וירקות. אם לאנשים יש תזונה בריאה, הם כנראה לא צריכים לעשות שום דבר נוסף בנושא. יש תוספי מזון שמיועדים במיוחד לשיער ולציפורניים. אם התזונה שלכם מאוזנת ובריאה, כנראה שאתם לא צריכים ללכת בדרך הזו, אבל אם אתם צורכים ג'אנק פוד פעמיים ביום, זה עשוי להיות משהו שכדאי לכם לשקול".

גבר סובל מהתקרחות. ShutterStock
אין סיבה להיבהל: זו קורה רק אם האוננות נמשכת כמעט ללא הפסקה, יום שלם/ShutterStock

בעוד שד"ר אחמד תומך בשמירה על רמות גבוהות של ויטמין A בגוף, מומחה אחר הזהיר בעבר שכמות גבוהה מדי עלולה להיות מסוכנת. עבאס קנני, רוקח ומומחה רפואי ב-Chemist Click, אמר בעבר ל-The Sun: "צריכה מוגזמת של ויטמינים מסוימים לטווח ארוך עלולה לגרום לנשירת שיער. ליתר דיוק, צריכה מוגזמת של ויטמין A. אם אתם צורכים את הויטמין בתפריט היומי שלכם יחד עם נטילת תוספי תזונה מסוג רטינול, הדבר יכול לגרום לזקיקי השיער שלכם להיכנס להילוך מהיר. כלומר השיער שלכם יגיע לסוף שלב הצמיחה מהר מדי, מה שעלול להביא לנשירתו". המסקנה המתבקשת היא איזון: תזונה מאוזנת העשירה במגוון ויטמינים ומינרלים ללא שימוש מוגזם בתוספי מזון.

תיאוריה נוספת הקשורה לאוננות היא שהפעולה הזו מעלה את הטסטוסטרון, שבתורו גורם להורמון דיהידרוטסטוסטרון - הקשור לנשירת שיער - לעלות. גם לתיאוריה הזו אין מחקרים ממשיים המוכיחים אותה.

מה שכן משחק תפקיד חשוב בנשירת שיער הוא הגנטיקה. "הגן המקריח" נחשב כגורם לנסיגת קו שיער אצל גברים ולהידללות בקצה הראש אצל נשים. תזונה, סביבה, מתח ומצבים בריאותיים אחרים יכולים גם הם לגרום לנשירת שיער, ולפעמים - פשוט אין סיבה נראית לעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully