וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תדעו אם הילד שלכם חייב לקבל עכשיו חיסון פוליו

עודכן לאחרונה: 3.5.2022 / 11:03

בעקבות מספר מקרים של הדבקות ילדים בפוליו בישראל, במשרד הבריאות הכריזו על מבצע ארצי להשלמת חיסוני פוליו לילדים מגיל 6 שבועות ועד גיל 17. אז מי צריך להשלים חיסון?

בווידאו: אלרעי פרייס מעדכנת על חקירת מקרה הפוליו שהתגלה בירושלים/צילום: לע"מ

אחרי שנתיים בהם הדיון בנושא חיסוני קורונה לא ירד מסדר היום, כעת מכריזים במשרד הבריאות על מבצע חיסונים חדש, זה שחשבנו שהוא כבר נחלת העבר. בעקבות התפרצות של נגיף הפוליו, לראשונה זה עשור, ובעקבות עדויות מדאיגות לכך שהפוליו כבר נמצא באזורים שונים ברחבי הארץ, במשרד הבריאות הכריזו אתמול (שני) על מבצע השלמת חיסונים - "2 טיפות 2022".

"הדרך היחידה לנצח את הפוליו, בדיוק כפי שניצחנו בעבר, היא למנוע הידבקות והתפשטות - ואת זה עושים באמצעות חיסון", נמסר ממשרד הבריאות, "רק ילד שמחוסן באופן מלא - מוגן ומגן על הסביבה". אז מי צריך להתחסן במבצע החיסונים החדש? הנה כל הפרטים.

ילדים מגיל 6 שבועות ועד שנה חצי: עבור ילדים אלו חיסון פוליו הוא חלק משגרת החיסונים הניתנים בטיפת חלב, אולם במשרד הבריאות קוראים להקדים את 2 חיסוני השגרה הראשונים (חיסון ה"מחומשת" בתוכם) לגילאי 6 שבועות ו-10 שבועות. שאר החיסונים יינתנו לפי לוח חיסוני השגרה.

ילדים מגיל שנה וחצי ועד גיל 9: אין צורך בהשלמת חיסון. "ילדים אלה, שמחוסנים לפי גילם בהתאם לשגרת החיסונים, ממשיכים לפי תוכנית חיסוני השגרה", נמסר ממשרד הבריאות.

מתן חיסון לפוליו. יונתן זינדל, פלאש 90
הורים לילדים בגיל 9 עד 17? זה הזמן לבדוק את פנקס החיסונים. חיסון פוליו/פלאש 90, יונתן זינדל

ילדים בגילאי 9 עד 17: בגילאים אלה זה כבר קצת יותר מורכב. במשרד הבריאות הסבירו כי ילדים שנולדו בשנים 2005 עד 2013 לא חוסנו בחיסון החי מוחלש לפי שגרת החיסונים הנהוגה כיום, שכן החיסון הוחזר בעקבות התפרצות זן הפוליו בדרום ישראל ב-2013. מרבית ילידי השנתונים הללו חוסנו במנה אחת בלבד במסגרת מבצע החיסונים הראשון, ועל כן רובם צריכים להשלים את מנת החיסון השנייה של bOPV במסגרת מבצע החיסונים הנוכחי.

אם אתם לא בטוחים אם ילדכם חוסן, הצעד הראשון צריך להיות לבדוק בפנקס החיסונים שלו. אם אתם לא מוצאים את פנקס החיסונים, כדאי שתדעו שברוב המקרים החיסונים מתועדים בטיפת חלב ובבית הספר ברשומה ממוחשבת, וניתן לפנות אליהם בכל התלבטות. אם אתם עדיין לא בטוחים, ניתן לפנות למוקד קול הבריאות במספר 5400*.

איפה מתחסנים?

  • ילדים עד גיל 6 וילדים שלא חוסנו כלל כנגד פוליו יחוסנו בטיפת חלב
  • ילדים מגיל 7 ומעלה - יחוסנו בחיסון החי מוחלש בקופות החולים
ילדה מקבלת טיפול רפואי נגד פוליו. יוני 2013. AP
הדרך היחידה להתגונן מפוליו. ילד מקבל חיסון פוליו/AP

מדוע מומלץ לקבל חיסון נגד פוליו?

החיסון כנגד פוליו הוא האמצעי היעיל ביותר למניעת ההדבקה בנגיף ולהגנה מפני המחלה. החיסון קיים משנות ה-50, הוא יעיל ובטוח, והביא למיגור הפוליו במקומות בהן יש הקפדה על כיסוי חיסוני גבוה יחסית.

האם יש תופעות לוואי לחיסון?

החיסונים לפוליו בטוחים ויעילים. חלק מהמתחסנים עלולים לפתח תופעות לוואי קלות כגון חום ותגובה אלרגית מקומית. תופעות אלו על לרוב חולפות תוך ימים מספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully