וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר מקריח טוען ששערו צמח בחזרה כשהפסיק לחפוף אותו. האמנם?

8.5.2022 / 23:35

ניק קואטזי לא חפף את שיערו במשך 6 שנים וטוען שזה הפסיק את הנשירה שלו. הוא מצטרף לטרנד הולך וגדל של אנשים שויתרו על השמפו והקונדישינר מסיבות בריאותיות - אך האם החפיפה באמת פוגעת בקרקפת שלנו?

גבר מקריח גידל שיער אחרי שהפסיק לחפוף/@_nickcoetzee

גבר מקריח טוען שהפסיק לחפוף את שיערו ועד מהרה הוא צמח בחזרה. כעת הוא דוגל בתנועת #nopoommovement, בה תומכים רבים שמאמינים כי הפסקת השימוש בשמפו מסייעת לגדילת שיער עבה ובריא יותר.

ניק קואטזי פנה לטיקטוק כדי לשתף את סיפורו. הוא סיפר שכבר בימיו כסטודנט באוניברסיטה הוא החל לחוות את מה שמיליוני גברים מפחדים ממנו: אובדן שיער. לדבריו, יום אחד לפני כ-6 שנים הוא החליט להפסיק להשתמש בשמפו ולתת לשמנים הטבעיים של השיער לעשות את העבודה שלהם. הוא נזכר: "זה הגיע למצב שגושי שיער התחילו לנשור על הבגדים שלי מדי יום. הייתי לוקח חולצה נוספת לשיעור כי ידעתי שהבגדים שלי יהיו מכוסים בשיער עד סוף השיעור".

ניק חשש שנשירת השיער שלו הוחמרה עקב כל הכימיקלים שנמצאים בשמפו ובקונדישינר והפסיק לחפוף. עד מהרה, כך הוא טוען, הוא הצליח להחזיר לקדמותו את קו השיער הנסוג שלו ולמנוע את המשך נשירה: "למרבה ההפתעה השיער שלי נעשה הרבה יותר בריא, ועכשיו גיליתי שיש תנועה שלמה סביב זה, היא נקראת 'nopoomovement'". להאשטאג #nopoomethod יש מיליוני צפיות בטיקטוק, כשיותר ויותר אנשים מודים שחדלו משימוש בסבונים לשיערם. כמו ניק, מאמיני תנועת "no poo" (שם גרוע) מאמינים שמוצרי שיער הם, למעשה, הונאה. הטרנד צבר פופולריות בשנים האחרונות גם לאור המודעות להשפעה הסביבתית של בקבוקי השמפו ולכימיקלים שהם מכילים. כמו כן, יש אנשים שהפסיקו לחפוף את שיערם כדי לחסוך בכסף או כי הם פשוט מאמינים שהשיער שלהם בריא יותר בשטיפה רגילה במים.

ניק הוסיף: "אתם עלולים לחשוב שאם אתם מפסיק לחפוף את שיערכם, הוא יהיה שמנוני, וזה מה שבאמת קורה למשך שבועיים או שלושה. אולם אחרי זה השמנים הטבעיים שלכם חוזרים, אותם שמנים שהורדתם בעזרת כל הכימיקלים הקשים. כך השיער שלכם יכול להיות בריא מאוד, מבלי שתצטרכו לחפוף אותו יותר".

הנה ההסבר המלא שלו:

הסרטון של ניק זכה ליותר מחצי מיליון צפיות ורבים בתגובות היו סקרנים לגבי טרנד ה-#nopoo. אחד הצופים כתב: "נכון ב-100 אחוז. לא חפפתי את השיער שלי כבר שנתיים מאותה הסיבה!". אחר כתב: "אולי אנסה את זה. לא נושר לי בגושים אבל השיער שלי נסוג בצדדים בחלק העליון". צופה נוסף כתב: "ניסיתי במשך ארבעה שבועות לא לחפוף. השיער נעשה כל כך שמנוני ושומני שהתחלתי לבשל צ'יפס עם הח** הזה". צופה לא נלהב נוסף כתב: "ישבתי מאחורי ילדה בבית הספר שמעולם לא חפפה את שיערה. אני עדיין זוכר את הריח, 20 שנה אחרי".

ככה הוא נראה לפני ואחרי:

האם זה נכון מדעית?

אז האם אי חפיפת השיער אכן מסייעת לצמיחתו? ניקיטה מהטה, מייסדת מותג השיער האיורוודי Fable & Mane טוענת שחפיפה מופחתת אכן מסייעת לבריאות וצמיחת השיער, אך היא מסייגת מעט את דבריה: "משיער יבש לא צריך להסיר שמנים טבעיים בתדירות גבוהה כמו בסוגים אחרים של שיער, והפחתת חפיפתו מאפשרת לקרקפת לרפא את עצמה. שמני הקרקפת הטבעיים מאפשרים הגנה מכיוון שהם מהווים קונדישינר טבעי. אם אתם חופפים מדי יום, סביר להניח שאתם מורידים את השמן מהקרקפת ובלעדיו השיער שלכם נעשה יבש יותר". לדבריה ניתן להוריד את תדירות החפיפות ולבחון כיצד השיער מגיב לכך: "תדירות החפיפה משתנה בהתאם לסוג השיער שלכם. הייתי מציעה לצמצם בעדינות את ימי החפיפה לפעמיים בשבוע ולראות כיצד השיער שלכם מסתגל לכך".

מומחית השיער והקרקפת אנבל קינגסלי, נשיאת המותג וטריקולוגית יועצת ב-Philip Kingsley, שוללת לחלוטין את התיאוריה שהפסקת החפיפה מסייעת לצמיחת שיער. היא אמרה ל-refinery29: "הפסקת החפיפה לא תשפיע על מחזור צמיחת השיער". גרוע מכך, קינגסלי טוענת כי הימנעות משימוש בשמפו רגיל עלולה לגרום ליותר נזק מתועלת: "קרקפת מלוכלכת מדי יכולה להכיל חיידקים, מה שמוביל לבעיות קרקפת חמורות יותר. לעיתים קרובות אנשים נמנעים מחפיפת השיער בשל חשש לנשירה ומניחים שתדירות נמוכה יותר תפחית את כמות נשירת השיער. זה, שוב, אינו נכון". קינגסלי מוסיפה ואומרת שזה נורמלי לאבד כ-80-100 שערות ביום: "אם תשאירו מרווח של יומיים, שלושה או ארבעה ימים בין חפיפה לחפיפה, תראו הצטברות של נשירת שיער, אך השערות האלו מוכנות לנשירה. פעולת השמפו לא תגדיל את כמות השיער שנושר לכם".

גורו השיער, זואי ארווין, שגרירת המותג ghd בריטניה, הוסיפה: "למיטב ידיעתי, שיער מלוכלך לא צומח מהר יותר. חשוב לחפוף את הקרקפת כי תאי עור מתים מצטברים שם ויכולים להגביל את זקיקי השיערה. פעולת השמפו מסירה את העור המת הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully