וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 תרגילי פנים שיגרמו לכם להיראות צעירים בכמה שנים

עודכן לאחרונה: 20.4.2022 / 8:42

לא לכולנו יש כסף להזרקות, ניתוחים או אפילו קרמים יקרים, אבל מסתבר שיש פיתרון גם לפשוטות - תרגילי פנים שלפי חוקרים יגרמו לעור להיראות צעיר ב-3 שנים. מתחילים?

יש כמה עשרות שרירים משני צדי הפנים שלנו, אבל לא תמצאו שום ציוד בחדר הכושר שיעזור לחזק אף אחד מהם. אם להאמין לניסוי שנערך באוניברסיטת נורת'ווסטרן, חצי שעה ביום של מתיחות ופעילות לפנים שלכם, ואתם יכולים להיראות צעירים בשלוש שנים. ובינינו, מי לא היה נותן הרבה כדי להראות צעיר יותר?

ישנן כמה ראיות מדעיות המוכיחות את היעילות של תרגילי חיטוב הפנים, הידועים גם בשם יוגה פנים. במהלך מחקר של חמישה חודשים ב-Northwestern Medicine, תוכנית אימוני פנים יומית בת 30 דקות שיפרה את מראה הפנים של נשים בגיל העמידה, והביאה למראה צעיר יותר, עם לחיים עליונות ותחתונות מלאות יותר. החוקרים הבחינו בירידה של כמעט שלוש שנים במראה הגיל במהלך המחקר שנמשך חמישה חודשים.

"יש כמה ראיות לכך שתרגילי פנים עשויים לשפר את מראה הפנים ולהפחית סימני הזדקנות נראים לעין", אמר המחבר הראשי ד"ר מוראד עלאם, סגן יו"ר ופרופסור לדרמטולוגיה באוניברסיטת נורת'ווסטרן, "התרגילים שבדקנו מגדילים ומחזקים את שרירי הפנים, כך שהפנים הופכות מוצקות יותר ומעוצבות כמו פנים צעירות".

גיף תרגילי פנים. Giphy
אלטרנטיבה טבעית לניתוחים פלסטיים. גיף של אישה מותחת פנים/Giphy

ככל שהפנים מזדקנות, העור מאבד את האלסטיות שלו, ורפידות השומן שנמצאות בין השרירים והעור הופכות דלילות יותר. כמו העור, כך גם רפידות השומן, שמתאימות זו לזו כמו פאזל ומעניקות לפנים צורה, מתחילות להידלדל ולהתנוון וגורמות לפנים "ליפול", הסבירו החוקרים וגם הציעו פיתרון: "אם השריר שמתחת הופך לגדול יותר, לעור יש יותר מילוי תחתיו והשריר המוצק יותר הופך את צורת הפנים מלאה יותר. גידול השרירים למעשה מגדיל את נפח הפנים ומנטרל את ההשפעות של דילול השומן הקשור לגיל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה מה שקורה לגוף כשלא שותים מספיק מים

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף מי עדן

איך זה עובד?

תרגילי הפנים שבהם נעשה שימוש במחקר פותחו וסופקו על ידי גארי סיקורסקי מ-Happy Face Yoga, שהיה שותף למחקר. מדריך יוגה מוסמך לחיטוב פנים, אמר ל-HuffPost: "התרגילים האלה הם אלטרנטיבה טבעית לניתוחים פלסטיים. העבודה האיזומטרית וההתנגדות היא בדיוק כמו שימוש במשקולות לאימון כוח של הגוף".

סיקורסקי טוען כי יוגת פנים יכולה לעזור בהגברת זרימת הדם, ואמר שלעתים קרובות ניתן לראות שיפור תוך שבועיים-שלושה בלבד. "העור יהפוך אלסטי יותר ורך יותר למגע", אמר. תוכנית עקבית יכולה גם "להרחיב עיניים, להרים לחיים, להרים פינות פה ולמצק את קו הלסת. וכאשר השרירים יתחזקו, העור יתהדק ויוחלק, ויעזור להחליק את הקמטים הדקים".

משתתפות המחקר עשו סדרה של 32 תרגילים, והקדישו כדקה לכל אחד מהם. הנה כמה תרגילים שתוכלו לנסות בבית:

תרגיל מרים לחיים: פתחו את הפה וצרו את הצורה O, מקמו את השפה העליונה מעל השיניים, חייכו והרימו את שרירי הלחי למעלה. חזרו על ידי הורדת והרמת הלחיים.

תרגיל לפיסול לחיים שמחות: חייכו מבלי להראות שיניים, כופפו את השפתיים יחדיו, חיוך דוחף את שרירי הלחיים למעלה, הניחו את האצבעות על זוויות הפה והחליקו אותן עד לחלק העליון של הלחיים, החזיקו למשך 20 שניות.

תרגיל תנוחת האריה: שבו בתנוחה נוחה. הישענו את הידיים קדימה, עם הידיים מתוחות על הרצפה. קחו נשימה עמוקה פנימה ובנשיפה, פתחו את הפה והשמיעו צליל "האא" חזק, כמו שאגת אריה. נשפו וכוונו את הלשון לכיוון הסנטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully