וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מות התינוק בנתיבות: 8 כללי זהירות שכל הורה חייב להכיר

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 12:43

מותו של אברהם סעדיה בן השנה זעזע הורים רבים אתמול, ובצדק. מדי שנה מתרחשות תאונות נוראיות דווקא במקום שאמור להיות בטוח - הבית. איך מונעים את זה?

בסרטון: הניסוי שבדק מה קורה כששמים ילדים מול חומרי ניקוי/Veiligheid Netherlands

אתמול הלך לעולמו התינוק אברהם סעדיה לאחר שנפל לדלי צבע בבית בנתיבות. המקרה הטראגי הזה אולי נשמע חריג לרבים, אבל בעשור האחרון טבעו לא פחות מ-19 ילדים בישראל בדלי או בגיגית. וזו לא הסכנה היחידה שעומדת בפני הילדים שלנו בבית.

לרגל שבוע בטיחות הילד העולמי, ורגע לפני שישראלים רבים מתחילים בניקונות פסח, ד"ר דנה עזריה אקמאתי, רכזת רפואת ילדים במחוז מרכז כללית, ממליצה להורים לעשות שינויים והתאמות בבית כדי למנוע תאונות הרות אסון.

1. הישמרו מטביעה, לא רק באמבטיה
הימנעו מלהשאיר ברחבי הבית דלי, גיגית או קערה המכילים מים או נוזלים אחרים, והקפידו לרוקנם בגמר השימוש. ילדים הם סקרנים ועלולים במהלך משחק או במהלך שיטוט בבית ליפול ולטבוע. טביעות עלולות להתרחש לא רק באמבטיה, אלא בכל מקום המכיל מים, ולכן חייבים לרוקן את המים מכל דלי או גיגית לאחר השימוש. וכמובן, אין להשאיר ילד ללא השגחה באמבטיה ולו לשנייה.

פעוט שטבע בדלי צבע בבית בנתיבות 28 במרץ 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
טביעות עלולות להתרחש לא רק באמבטיה. דלי הצבע שבו טבע הפעוט בנתיבות/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

2. אל תשאירו תינוק ללא השגחה
תאונות הן עניין של שניות. אין להשאיר תינוק לבד על שידת ההחתלה ואף לא לשנייה כדי להביא חיתול חדש, בשנייה שעזבתם - הוא עלול ליפול. הכינו מראש את כל הפריטים הדרושים להחתלה, אם חסר פריט כלשהו, עדיף לקחת את התינוק אתכם כדי להביאו ולא להשאירו לבד. כמו כן חשוב לוודא מעקה מורם במיטת התינוק כל הזמן.

3. כסו נקודות חשמל חשופות
ילדים, ופעוטות בעיקר, סקרנים מטבעם ואינם מודעים לסכנות לכן, חשוב לכסות שקעים חשמליים באמצעות מגני פלסטיק ולהטמין חוטי חשמל גלויים הרחק מהישג ידו של הפעוט.

4. קבעו לקיר רהיטים כבדים
ארונות, שידות, טלוויזיות וכל מה שעלול ליפול ובעל משקל כבד יש לקבע לקיר. ילדים הם בדרך כלל פעילים ומטפסים על חפצים שונים ברחבי הבית. לכן חשוב לקבע את כל הריהוט וכל חפץ כבד אחר לקירות הבית ולשמור על יציבותם בכל מצב. הקפידו גם על קיבוע הטלוויזיה לשולחן או לקיר.

5. מנעו הרעלה
אחסנו חומרי ניקוי ותרופות במקום גבוה או בארון נעול שאינו נגיש לילדים. ילדים אוהבים לחקור ולגלות עולמות חדשים ומעניינים בבית, ולכן יש להרחיק חומרי ניקוי ותרופות מהישג ידם ואף רצוי בארון נעול. אין לשים חומרים מסוכנים בבקבוקים של מוצרים אחרים, דוגמת אחסון אקונומיקה בבקבוק משקה תוסס.

בכל חשיפה או חשד לחשיפה לחומר רעיל פנו לסיוע רפואי או למרכז הארצי למידע בהרעלות, מרכז רפואי רמב"ם, בטלפון 04-7771900.

6. הישמרו מכוויות
קומקום חשמלי יש למקם צמוד לפינה או לקיר הרחק מקצה השיש. מגהץ המוכן לפעולה וגם זה ש"ממתין להתקררות" יש להרחיק, כך שלא יהיה בטווח הישג ידו של הילד. עדיף לחמם את הבית עם רדיאטור בעל צלעות שאינו גורם לכוויות במקרה של נגיעה.

לפני הכנסת פעוט לאמבטיה - חשוב לוודא טמפרטורת מים מתאימה לרחצה (37 מעלות צלזיוס). אין להחזיק משקה או מזון חם בזמן שאוחזים גם בתינוק.

ילדה עם חומרי ניקוי. ShutterStock
אך ורק בארון סגור שלילד אין גישה עליו. ילדה משחקת בחומרי ניקוי/ShutterStock

7. נפילות מגובה
מדרגות הן אחת ההנאות של פעוט המתחיל לזחול וללכת. התקנת שער או מעקה תקני מונעת מהפעוט סיכון ומאפשרת הנאה מבוקרת. יש להקפיד על מעקה גבוה במרפסות, על פי התקן הישראלי הנדרש (מכון התקנים). כמו כן להרחיק חפצים הצמודים למעקה אשר באמצעותם הפעוט יכול לטפס ולהגיע לאדן החלון כגון ספה, כיסא ושולחן.

8. חנק
עד גיל שלוש הילדים נוטים להכניס לפה כל חפץ, ומכיוון שקנה הנשימה עדיין לא מפותח מספיק, קיימת סכנה של חנק מבליעת חפצים זעירים. לכן יש להקפיד שלא יהיו חפצים זעירים בסביבת ילדים צעירים.
הרחיקו פיצוחים, שקיות ניילון, שרוכים, עגילים, טבעות, גולות, מסטיקים, סוכריות, פופקורן, חלקי לגו וכדומה. חנק היא הסיבה העיקרית לתמותת תינוקות עד גיל שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully