וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפיחות מסתורית והתקפי זעם: האם פוטין באמת חולה?

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 11:38

נשיא רוסיה ביצע פלישה אכזרית לשכנתו אוקראינה ובמשך השבועות האחרונים, למרות הביקורת העולמית והסנקציות, לא נראה שהוא הולך להכנע. כעת טוענים גורמי מודיעיו כי הנשיא חולה ומאשימים את תופעות הלוואי בהתנהגות המופרעת שלו

בווידאו: פגישות פוטין-מקרון וביידן-שולץ בנושא משבר רוסיה-אוקראינה/צילום: רויטרס

ארגוני המודיעין בכל העולם היו מתים לדעת מה עובר בראש של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כדי לנסות ולהבין מה הביא אותו לפלישה לאוקראינה. על פי הדיילי מייל הבריטי, מקורות מודיעין בעולם טוענים כי "הנשיא הרוסי סובל מהפרעה מוחית הנגרמת מדמנציה, מחלת פרקינסון או התקפי זעם הנובעים מטיפול בסטרואידים עבור מחלת הסרטן".

בציטוט מקורות המקורבים לקרמלין, בכירים בברית המודיעין "חמש העיניים" הכוללת את אוסטרליה, קנדה, ניו זילנד, בריטניה וארצות הברית - מאמינים שיש הסבר פיזיולוגי להחלטה של הנשיא הרוסי בעולם לפלוש לאוקראינה.

קהילת המודיעין חולקת מספר הולך וגדל של דיווחים על 'התנהגותו ההולכת וגוברת' של פוטין בן ה-69, בשילוב עם "הופעה נפוחה" בצילומים האחרונים - ועל המרחק האבסורדי שהוא מתעקש לשמור מהמבקרים בקרמלין. הנשיא הרוסי נראה נפוח יותר סביב הפנים והצוואר לאחרונה, מה שיכול להיות תופעת לוואי של סטרואידים - יחד עם "שינויים במצב הרוח וההתנהגות", אמרו.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך שיחת זום עם פקידים בממשלה  10 במרץ 2022. רויטרס
שינויים במצב הרוח. ולדימיר פוטין/רויטרס

"היה שינוי שניתן לזהות בקבלת ההחלטות שלו במהלך חמש השנים האחרונות בערך. הסובבים אותו רואים שינוי ניכר בקוגניציה ובבהירות של מה שהוא אומר ואיך הוא תופס את העולם סביבו". המקור אמר כי הכישלון הזה בחשיבה ברורה מתווסף בהיעדר "לולאת משוב שלילי" )מערכת ויסות עצמי), כאשר המנהיג הרוסי "פשוט לא מקבל תדרוך" על אלמנטים של כשלי הפלישה.

בדיילי מייל נכתב כי התיאוריה האחרונה, הנחשבת אמינה על ידי המודיעין הבריטי, היא שההידרדרות הנפשית היא תוצאה של שימוש ממושך בסטרואידים. שימוש כזה עלול לגרום להפרעות התנהגותיות המשפיעות על התפקוד הקוגנטיבי ובכלל זה סכנה להפרעות פסיכוטיות פרנואידיות או מניה-דפרסיביות, כולל תקופנות אוי יציבות נפשית המכונה "Roid Rage".

עוד נכתב כי "מקורות מציינים את החלטת פוטין לבודד את עצמו פיזית מהאורחים כסימן לחשש מ'מחלות נלוות' - מצבים רפואיים חמורים אחרים שעלולים להגביר את הסיכון למוות - או שימוש בתרופות המדכאות את המערכת החיסונית, ומשאירות אותו רגיש לזיהומים".

לדוגמא הם נותנים את המקרה בו פוטין פגש את עמנואל מקרון בחודש שעבר, נשיא צרפת נאלץ לשבת בקצה השני של שולחן ארוך, בעוד שרבים ממי שנכחו בחדר נאלצו להסגר בבתי מלון במשך שבועיים לפני כן. גורם רשמי צרפתי צוטט גם לאחר פגישתו של מקרון שאמר שפוטין "לא היה אותו הדבר" כמו כשמר מקרון פגש אותו שנתיים קודם לכן, לאחר שבמובנים מסוימים "השתולל". הקרמלין טען אז כי סירובו של מר מקרון לבצע בדיקת קורונה אילץ את הנשיא פוטין לשבת כל כך רחוק.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון במוסקבה, 22 בפברואר 2022. רויטרס
מה פשר הישיבה המרוחקת? ולדימיר פוטין/רויטרס

"זו יכולה להיות בדיחה וזה יכול להיות רציני", אמר פרופ' קרסו בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד. "בואו נתחיל מכך שפרצוף יותר נפוח יכול להיות אצל אדם שהוא קצת נרקיסיסט ואוהב את עצמו, ודחף לעצמו כמה מזרקים של חומצה כדי להיראות יותר צעיר. זה יתאים לשרירים בידיים ולמרובעים בבטן. מדברים על זה שהוא אולי קיבל קורטיזון, שאנחנו נותנים באינדיקציות מרובות ובהרבה מאוד מצבים", הסביר קרסו.

"אני לא יודע אם הוא פרנואיד, ולכן הוא יושב ומתרחק מאנשים במרחק של 30 מטר או אם הוא מקבל קורטיזון ויש לו ירידה במערכת החיסון".

חולה או אולי סתם רשע?

יש מי שטוענים כי הניסיון לשדך לפוטין מחלות הוא מיותר והוא נועד כדי להשביע את ההתענינות שיש לנו בנשיא או להסביר את מעשיו הקיצוניים.

"הפלישה לאוקראינה כבר הוכיחה בצורה מטאפורית ומעשית שלפוטין אין גבולות ואיש לא יעמוד בדרכו. "מרעיבו -שבע, משביעו - רעב", כלומר - הוא אינו נרגע לרגע, ותאוות הכוח שלו לא תהיה מסופקת לעולם", כתב לנו הפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ'. "ובכל זאת, הפלישה האחרונה רק מראה שהוא יודע לדחות סיפוקים ולתכנן בעורמה את מהלכי הכיבוש שלו תוך שהוא ממתין לשעת הכושר הכי ראויה ונכונה עבורו. כך ניצח את הטרור הצ'צ'ני ופתר את משבר דגסטאן, תוך שימוש באמצעים קיצוניים של הפעלת כוח לדיכוי מרידות בדלנים וקיצונים מוסלמיים. כך פלש לחצי האי קרים וסיפח אותו וכך גם פלש לאוקראינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully