וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 יכולות שיגרמו לכם להצליח בחיים יותר מאחרים

עודכן לאחרונה: 21.10.2021 / 11:56

התכונות שהופכות אנשים לסוכני FBI טובים הן בדיוק אלו שיכולות להבטיח לכם הצלחה בחיים. החדשות הטובות: כל אחד יכול לפתח את התכונות האלו בעצמו. הרעות: כדי באמת לבלוט מעל כולם תצטרכו לפתח את כולן במקביל

מי לא רוצה להרגיש שהוא שונה וייחודי? בעולם שבו נהיה יותר ויותר קשה להתבלט, זה טבעי לרצות להאמין שיש בנו איזו תכונה מיוחדת שמשרטטת גבול ברור בינינו לבין כל השאר.

ג'ו נברו שירת במשך 25 שנים כסוכן FBI (רשות החקירות הפדרלית של ארה"ב) והקדיש לא פחות מ-45 שנים לחקר ההתנהגות האנושית. לדבריו, לכל אורך הקריירה שלו, אין דבר שריתק אותו יותר מהשאלה מה הופך אנשים למיוחדים ובלתי רגילים. במאמר שכתב לרשת CNBN הוא מפרט את חמש התכונות שקיימות אצל אנשים כאלו וגם מסביר איך לפתח אותן.

כך, הוא מאמין, תשפרו את הסיכויים להצלחה בקריירה, תפתחו מערכות יחסים משמעותיות יותר בחייכם וגם תזכו להערכה גדולה יותר מהסביבה. הקאץ'? כדי שזה יקרה תידרשו לפתח את כל התכונות האלו גם יחד - דבר שכאמור, מעט מאוד אנשים מצטיינים בו.

1. יכולת הנעה עצמית

יוסיין בולט נחשב לאחד מגדולי האצנים בכל הזמנים, אבל בולט לא הגיע להישג הזה רק בגלל הנתונים הטבעיים שהוא התברך בהם. במשך שנים ארוכות הוא הקדיש את חייו רק לזה - הוא למד, התאמן בלי הפסקה, הקריב מערכות יחסים ועבודות - כשכל המאמצים שלו מופנים לשיפור הביצועים בריצה.

קאבר סטורי יוסיין בולט. AP
זו לא רק המהירות, זו המסירות. יוסיין בולט/AP

אנשים שיכולים להניע את עצמם ללא עזרה חיצונית ומוכנים להתמסר לחלוטין להשגת המטרות שלהם - יצליחו בכך בסבירות גבוהה יותר, גם אם נתוני הפתיחה של אחרים טובים משלהם. אבל גם זה לבד לא מספיק. כדי להניע את עצמנו כמו שצריך, חשוב גם לפתח חוסן רגשי. חוסן כזה מתפתח לא רק באמצעות חיזוקים חיוביים, אלא בעיקר דרך הכרת החולשות שלנו, מתן ביטוי גם לרגשות השליליים שלנו והבנה עמוקה של המנגנונים הרגשיים שמניעים אותנו.

איך מעצימים את ההנעה העצמית? כדי להניע את עצמנו ביעילות, חשוב קודם כל לבחון את מה שמתחולל בתוכנו בכנות וללא שיפוטיות. נסו לשאול את עצמכם מהן הנקודות החלשות בכם או התחומים שדורשים יותר תשומת לב. כך יהיה קל יותר להבין איזה ידע, הכשרה או אימון נדרשים כדי לשפר את ההיבטים האלו בחייכם.

נסו להבין גם מה הייתם רוצים לשנות בחיים שלכם וגבשו תוכנית שתעזור לעשות זאת. יש דברים שאתם יודעים שלא תוכלו לשנות? במקרה הזה דווקא חשוב ללמוד לקבל את זה ולשחרר.

עוד בוואלה!

רוצים לחיות לנצח? בעיקרון, אתם לגמרי יכולים

לכתבה המלאה

2. התבוננות

כשעבד כסוכן FBI, נברו למד להסתכל על אנשים ולראות לא רק את מה שנמצא מעל לפני השטח, אלא גם את הרצונות, הצרכים, התשוקות, הדאגות והכוונות הנסתרות של אנשים סביבו. זו תכונה שמועילה לא רק לסוכנים במשימות חשאיות, אלא לכל מי שרוצה לפתח מערכות יחסים משמעותיות עם הסביבה, שיתרמו לקידום המטרות שלו.

איך מעמיקים את יכולת ההתבוננות? כשאנחנו מדברים עם אנשים, רובנו רוצים להיות במרכז תשומת הלב, אך אם תשכילו לזוז קצת מהמרכז - תוכלו להקדיש את מלוא תשומת הלב כדי להתבונן כמו שצריך באלו שעדיין עומדים שם. כשאתם מדברים עם אנשים, או פשוט צופים בהם מהצד, נסו לחפש לא רק את מה שהם אומרים ועושים, אלא דווקא את מה שהם מנסים להסתיר. נסו לראות מה המניע האמיתי שלהם, ממה הם מפחדים, מה הם רוצים להשיג ובעיקר מה הם לא רוצים להגיד.

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת סיעת הליכוד בכנסת 12 ביולי 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
הצלחה פוליטית נדירה בזכות יכולות תקשורת יוצאות דופן. בנימין נתניהו/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

3. תקשורת

בנימין נתניהו וברק אובמה זכו להצלחה פוליטית נדירה וייחודית, במידה רבה בזכות יכולות התקשורת המפותחות שלהם. אנשים כאלו יכולים לגרום לאחרים סביבם ללכת בדרכם - מתוך רצון אמיתי לעשות זאת. כשאתם מנהלים תקשורת טובה עם הסביבה, אתם יכולים לא רק לייצר אהדה כלפיכם, אלא לשפר את הסיכויים שאנשים סביבכם יעשו בדיוק את מה שאתם מצפים מהם לעשות.

איך משפרים את התקשורת? יש הרבה דרכים לפתח תקשורת אפקטיבית עם הסביבה. אחת היעילות שבהן היא להתמקד בתקשורת שמעצימה תחושות של קרבה ואמון.

כדי לעשות זאת, חשוב להתמקד ברגשות של האנשים סביבכם ולהבין איך לגעת בהם ולהתחבר אליהם כמו שצריך. אנשים יתחברו אליכם אם הם ירגישו שאכפת לכם מהם ושאתם תפעלו כדי להשיג את המטרות שחשובות להם. ולפני שאתם חושבים מה להגיד, תזכרו להקשיב, לקרוא בין השורות ולהסיק את המסקנות הנכונות מהאנשים שאתם מדברים איתם. גם מהירות התגובה חשובה - אנשים שמגיבים מהר להודעות ולמיילים הם כאלו שצוברים הערכה רבה יותר מהסביבה.

4. קבלת החלטות נכונה

לדברי נברו, מי שפיתח כמו שצריך את שלוש התכונות שעסקנו בהן קודם, בהכרח גם יקבל החלטות מושכלות ומדויקות הרבה יותר. נכון, כולנו עושים טעויות וזה חלק בלתי נפרד מההוויה האנושית, אך אנשים יעריכו יותר את מי שמקבלים החלטות אמיצות ונכונות - גם אם התוצאה הסופית לא תמיד עומדת בציפיות.

איך לקבל החלטות חכמות יותר? לפני כל החלטה, חשוב שתשאלו את עצמכם האם מה שתחליטו יעמיק את האמון ביניכם לבין אנשים סביבכם, האם ההחלטה היא בעלת ערך חשוב והאם היא תשפיע לטובה או תעורר השראה באנשים סביבכם. אנשים ישפטו את ההחלטות שאתם מקבלים בעיקר על פי מידת התועלת שהן מספקות להם, גם אם הם לא מודעים לכך. כאמור, זה נכון גם אם התוצאה הסופית של ההחלטה הזאת אינה חיובית.

סימון ביילס. רויטרס
היציבות הרגשית נמדדת בתקופות המטלטלות וביכולת לחיות לצד השדים שלנו, לא לברוח מהם. המתעמלת האמריקאית סימון ביילס/רויטרס

5. יציבות רגשית

החיים שלנו מלאים בחוסר ודאות, בטלטלות ובמערבולות רגשיות. לכן, אנשים רוצים סביבם את מי שנשארים יציבים, גם אל מול האיומים הגדולים והמפחידים ביותר. כפי שציינו קודם, יציבות רגשית לא מושגת דרך התעלמות מרגשות שליליים, מקשים וממגבלות - אלא להיפך. אנשים שנשארים יציבים גם בתקופות קשות הם אלו שמכירים את השדים שלהם ויודעים איך לחיות לצידם במקום לברוח מהם.

איך להעצים את היציבות הרגשית? יכולת ההתמודדות עם הרגשות שלנו נמדדת לא כשהכול בסדר, אלא דווקא בתקופות הקשות והמטלטלות ביותר בחיינו. נסו לבחון מה הכי קשה לכם בתקופות כאלו, מה ומי מצליחים להוציא אתכם מדעתכם ואיך להבטיח שבפעם הבאה שתידרשו להתמודד עם אתגרים, תעשו זאת בצורה טובה יותר.

כאמור, הכנות משחקת כאן תפקיד חשוב ביותר. מי שמפחד לדבר עם עצמו בכנות, לעולם לא יוכל להשתפר. מי שלא מפחד לגעת בנקודות רגישות בתוכו וגם לגרד אותן עד שיכאבו, יוכל בהחלט לבדל את עצמו ולבלוט מעל כל השאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully