וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרשה מבעלה שישלם לה מעל 150 אלף שקל על היריון, והרשת סוערת

16.3.2022 / 7:29

במקביל לדיוני השכר המופחת של נשים בשוק העבודה (30 אחוזים למקרה שלא ידעתם!) פוסט של גבר שאישתו דרשה ממנו תשלום על ההיריון שובר את הרשת ולכולם יש דעה. מה אתם חושבים?

יום האישה היה רק לפני כמה ימים, והנה אישה שהחליטה להשתמש ביתרון הנשי המובהק ביותר: גבר הביע את הזעזוע והחששות שלו ברשת החברתית לאחר שאשתו חשפה שהיא מצפה שהוא ישלם לה כמעט 50,000 דולר אם הם רוצים להביא ילד לעולם.

הגבר בן ה-34 העלה את הנושא בפוסט ב-Reddit שכותרתו: "היא ביקשה ממני לשלם לה כמעט 50,000 דולר כדי ללדת את הילד שלנו, ואני לא ממש בטוח מה לעשות". בפוסט, שנמחק מאז אך שותף מחדש על ידי חשבון הטוויטר @redditships, הסביר האיש כי הוא ואשתו, בת 29, יוצאים כבר שש שנים, אך "נשואים מבחינה רוחנית" כבר שנתיים. הוא אמנם ציין שהם לא "נשואים כחוק", אבל הוא אמר שהוא ואשתו למעשה ידועים בציבור מבחינה חוקית.

לאחר מכן, משתמש Reddit המשיך והסביר שהוא ואשתו מרוויחים היטב וכי כרגע הם מחלקים את כל הכספים שלהם ל-50-50. "תשלומי המשכנתא שלנו היו 50-50 ואנחנו בעלי הבית שלנו בנוחות עכשיו, כך שחלק גדול מההכנסה שלנו הולך לחסכון, השקעות, שיפוצים בבית והוצאות לפי שיקול דעת", הסביר.

לטענת הבעל, הוא ואשתו שניהם "אנשים עצמאיים מאוד" ו"מאוד קרייריסטים", שזו גם אחת הסיבות שהוא "כל כך נמשך" לבת זוגו.

בפוסט, האיש הסביר שבמקור הם רצו לבלות את השנתיים הראשונות של נישואיהם בנסיעות, אבל מצאו את עצמם מבולבלים ממגיפת הקורונה והסגרים, שבסופו של דבר הובילו לשיחה על ילדים. "לפני כמה חודשים שוחחנו והחלטנו שאולי זה זמן טוב להביא ילדים לעולם במקום לחכות ללא הרף לתנאי נסיעה טובים יותר או בטוחים יותר", הסביר. "בלי דיון רציני מדי על זה, החלטנו להפסיק להשתמש באמצעי מניעה ולתת לדברים לקרות".

לדברי המשתמש Reddit, אשתו ביקשה לאחרונה לקיים דיון על המצב הכלכלי שלה אם יביאו תינוק, כאשר הגבר נזכר כיצד אשתו הודיעה לו שמקום עבודתה מאפשר חופשת לידה של עד שנה, אך מספק רק 50 אחוזים משכורת עד שישה חודשים, בעוד ששת החודשים הנותרים אינם בתשלום.

לאחר שדנה בלוגיסטיקה של חופשת הלידה שלה במקום עבודתה, אמר האיש שאשתו "ישירה מאוד" והסביר שהיא רוצה שהוא יפצה אותה על 50,000 הדולרים שתפסיד במהלך ההפסקה בת שישה חודשים מהעבודה. "היא מבקשת ממני לפצות אותה על אותם 50,000 דולר, בנוסף להסכמה לפצל כל עלויות הקשורות אך בלתי צפויות להיריון וללידה", כתב, "העמדה שלה היא שהיא עושה משהו בשבילנו - להקים משפחה - אבל זה לא חלוקה אמיתית של 50-50 אם היא צפויה לחטוף מכה כלכלית על זה ואני לא, בהתחשב בכך שהכספים שלנו נפרדים".

עוד בוואלה!

חוקרים מצאו את הגיל האידיאלי ללידת ילד ראשון

לכתבה המלאה

"הרעיון הוא ששנינו נסבול"

"היתה לה רשימה מודפסת של ציפיות במונחים של מה שהיא ציפתה מבחינה כלכלית [והיא] פירטה כמה דברים שאולי הביטוח שלה לא מכסה". בעוד הגבר הודה שהוא רואה את "ההיגיון בזה", הוא גם גילה שהוא "באמת מאוד כבוי" מהמצב כי הוא מרגיש שאשתו "בעצם מבקשת ממני לשלם לה כדי להביא את הילד שלנו".

לטענת הבעל, למרות ההיסוס, אשתו חשפה כי היא גם ציפתה שהוא יפצה אותה אם אכן תחליט לקחת שנת חופש מהעבודה, ואז היא רוצה שהוא ישלם לה 50,000 דולר מהמשכורת שהחמיצה. "מכיוון שהעבודה שלה לא תפצה אותה, ובגלל שההפסד הזה הוא משהו שהיא עושה למען המשפחה, היא 'מוכנה לפצל את אובדן ההכנסה שלה' ומבקשת ממני רק 50 אחוזים מהמשכורת שלה במקום 100 אחוזים. לתקופה של ששת החודשים", הוא המשיך והוסיף כי "הרעיון, אני מניח, הוא ששנינו 'נסבול' מחצית מאובדן ההכנסה עבור התקופה השנייה של ששת החודשים".

16 עמודים מפורטים של הסכם

בנוסף לבקשתו לפצות אותה על הפסדת משכורתה, אמר האיש כי התוכנית המפורטת של אשתו כללה גם הערות על חלוקת עבודות הבית, וכן תוכניות לחיסכון לטיפול בילדים ולעוזרת בית. "אני לא מזלזל, זה קלסר של 16 עמודים שהיא מסרה לי עם הערות מפורטות, כמה הסברים ורשימות של הוצאות", אמר. "אבל המרכיב המיידי והחיוני כאן הוא שהיא רוצה שאשלם לה 50,000 עד 100,000 דולר כדי לפצות על אובדן המשכורת שלה במשך שישה עד 12 חודשים כתוצאה מכך שהיא ילדה את הילד שלנו".

בפוסט הארוך אמר האיש כי הוא מתקשה להתמודד עם בקשתה של אשתו, וכי תגובתו הראשונה הייתה בהלם כי הסכום הכספי הוא "הרבה לדרוש", למרות שכרם הגבוה. הוא גם חשף כי הרעיון של תוכנית תשלומים להביא ילד לעולם "פשוט גס", תוך שהוא מודה "שזוגות רבים מצליחים לעשות זאת מבלי לשלם לנשותיהם כדי שיהיו להם ילדים".

עם זאת, הוא ציין כי זוגות רבים המחליטים להביא ילדים לעולם נשואים כחוק ו"הפסד להכנסתו של אדם אחד הוא הפסד לכולם". "אז במצב שלנו, זה הגיוני, אבל יש בזה משהו שמשאיר לי טעם רע בפה", הוסיף. לטענת הבעל, הוא לא רב או התווכח עם אשתו לגבי ההצעה, אך כעת נמצא בתהליך של חשיבה. עם זאת, הוא ציין שאם הוא מסכים לתנאי העסקה, אשתו רוצה שהם יכתבו הסכם וילכו לעורך דין.

בסופו של דבר, משתמש Reddit אמר שהוא עדיין מעבד את ההצעה של אשתו כשהעלתה אותה במקור, אבל מתכנן לשאול את אשתו אם היא בהיריון. "בהחלט שיחה שצריך לנהל, אבל אני לא יודע אם זה אמור להשפיע על התגובה שלי כאן", סיכם.

בטוויטר, שם הפוסט המפרט את הדילמה של האיש קיבל עשרות אלפי לייקים, אלפים שקלו את דעותיהם והצעותיהם. לדברי קוראים רבים, הצעתה של האישה הוגנת לחלוטין בהתחשב בכך שהיא תפסיד חלק ניכר ממשכורתה כשהיא בחופשת לידה.

"האישה הזו היא איקונית ומהפכנית", צייץ אדם אחד, בעוד אחר אמר: "אני מצטער אבל זה נשמע לי הגיוני לחלוטין". מישהו אחר הוסיף: "זה לא נוח לנו רק בגלל שהאובדן שנגרם לנשים כשהן מביאות ילדים לעולם לא נשבר והתבטא במונחים כספיים בכלל. אבל הגיוני שההפסד משותף. היא העלתה נקודות תקפות ואני חושב שזה יהיה אנוכי לא להסכים".

בעוד שרבים תמכו בהצעת האישה שבעלה יפצה אותה על הבאת ילדם, אחרים הסכימו עם חששותיו של הבעל לגבי ההסכם. "אפילו לא הצלחתי לקרוא את זה. מעולם לא חשבתי שאראה לידת תינוק כסוג של עסקה לאנשים מסוימים...", צייץ אדם אחד. אחר הציע שנראה כי בני הזוג מתכוננים לגירושין בלתי נמנעים, וציינו שזו לא בהכרח הסביבה להכניס ילד אליה. "נראה שהכל בחייהם מסודר כדי להקל על הגירושים הבלתי נמנעים", הם כתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully