וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 ילדים קטנים קיבלו ערב חופשי לגמרי. איך הניסוי נגמר?

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 6:57

תכנית אוסטרלית חדשה בוחנת את סגנונות ההורות השכיחים ובודקת מה הגבולות של ההורים והילדים, איך הם מתמודדים מול הורים אחרים ומה אפשר ללמוד על זה על ההורות שלנו? ומה הדרך הכי טובה מלאפשר לילדים לבלות במסיבה בה מותר לעשות הכול?

זה היה הרגע שכל ילד אולי חולם עליו, לילה ללא חוקים, עם ילדים אחרים, ללא הורים, מלווה במזרקות שוקולד, מגלשות מזרונים וקרב כריות מטורף. אבל הניסוי בתוכנית הלהיט החדשה באוסטרליה "Parental Guidance" (הדרכת הורים) גבה מחיר מחלק מהילדים, וגם מהוריהם ששייכים לזרמים שונים של הורות - חלקם מחמירים וחלקם יותר משחררים.

התוכנית אותה מלווה מומחה להורות ד"ר ג'סטין קולסון, מבקשת מעשרה זוגות עם סגנונות הורות שונים לחלוטין להתחרות באתגרים עם ילדיהם במשך שלושה שבועות. השבוע שודר פרק בו העבירו המנחים את השליטה על כל 12 הילדים ללילה אחד לזוג ההורים פני ודניאל, שסגנון ההורות שלהם מוגדר כהורות חופשית (free range parents) כזו הנותנת עצמאות מירבית לילדים. הם ארגנו עבורם מסיבה סוערת שבסופה כולם נשארו לישון בבית אחד.

"הורות חופשית אינה דבר מתירני לחלוטין, שנותן לילדים להתפרע. הרבה מהילדים האלה לא חוו רמה כזו של אוטונומיה. יכול להיות שזה יהיה לא פשוט עבורם", הסביר ד"ר קולסון. דניאל הוסיף: "אנחנו מאמינים כהורים חופשיים שהילדים שלנו קיבלו ערכים טובים. כשניתן לילדים את הבחירה מה הם רוצים לעשות? אני חושב שמה שיקרה זה שהערכים האלה יעלו על פני השטח".

אבל כשהילדים נכנסו לתוך מזרקת שוקולד ענקית עם מרשמלו, צעיר אחד הודה: 'ההורים שלי לעולם לא יאפשרו את זה...' החופש הוכיח את עצמו יותר מדי עבור ג'אגאן הצעיר, שפרץ בבכי והיה צריך להתנחם אצל דניאל עוד לפני שהמסיבה התחילה. אביו טוני שהשקיף מהצד, גילה: 'יכולתי לראות את מוחו חושב: "מה עומד לקרות?" "הוא אוהב את שעת השינה שלו ב-20.30. הוא לא אוהב שמישהו מדבר. הוא חייב את המאוורר שלו. הוא די חרד לשגרה שלו".

עוד בוואלה!

אתם עונים: מה סגנון ההורות שלכם?

לכתבה המלאה

במסיבה מאפשרת לילדים כמו במסיבה מאפשרת, הילדים נהנו ממגלשות מזרונים במורד גרם המדרגות ומגישה בלתי מוגבלת למחשב ומשחקי וידאו כשהוריהם הביטו בהם באימה. 'למה כל שלושת הילדים שלנו מכונסים סביב מסך?' שאל זוג אחד כשהם מתבוננים מהצד. הורה מודאג אחר הוסיף: "לא הייתה תחושה של משפחה. הרבה מהילדים פשוט עושים את שלהם, עושים מה שהם רוצים לעשות, אבל תחושת הביחד הקולקטיבית לא הייתה קיימת בכלל'.

ד"ר קולסון הודה: "אני מתאר לעצמי שרוב ההורים ירגישו די לא בנוח עם הבלתי פורמליות עוצרת הנשימה. "זה סוג של כל אדם לעצמו. הילדים באים והולכים כאוות נפשם, אין ממש הפעלה או התערבות בשום מקום".

הוא בירך על סגנון ההורות החופשי והקל ואמר שיש לו יתרונות משלו לצד כמה מגבלות. "דבר אחד שראינו עם הורות חופשיה זה שהיא אינה מתירנית", אמר בסוף הניסוי. "זה לא מאפשר לילדים לעשות ככל העולה על רוחם. עדיין יש להם גבולות. רק שהם רוצים שהילדים שלהם יחוו את החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully