וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה לכם בחודש לגדל ילד עד גן חובה? שלא תדעו

עודכן לאחרונה: 11.3.2022 / 6:48

גל ההתייקרויות במשק מכביד, כמובן, גם על ההורים, שמשלמים אלפי שקלים בחודש. פירקנו לגורמים את הנתונים וגם מצאנו איפה תוכלו לחסוך לא מעט

ילדים זה שמחה, אין ספק, אבל בישראל של שנת 2022, ההחלטה להביא ילד מתורגמת להרבה מאוד כסף. לכאורה, העלויות הכבדות מסתכמות במימון גן ילדים פרטי, אולם כאשר סוכמים את מכלול ההוצאות, מתקבלת תוצאה שמעיקה מאוד על הכיס.

בכמה כסף מדובר? במרוצת החודש האחרון שוחחנו עם כלכלנים שעוסקים בתחום כלכלת המשפחה ועם שורה של גופים במטרה אחת ויחידה - להגיע למספר שמשקף באופן מדויק את העלויות שכרוכות בכך. לצורך כך, לתוך מחולל הנתונים הוכנסו שורה ארוכה של פרמטרים, אותם עיבדו אנשי מקצוע בתחום הכלכלה והסטטיסטיקה. כל התוצאות לפניכם.

נתחיל בשורה התחתונה והמהדהדת: לא פחות מ - 5,450 שקלים בחודש, או במילים אחרות - סכום מופרע של 327 אלף שקלים - זו העלות המצרפית שהגענו אליה, שמייצגת נאמנה את מכלול העלויות שכרוכות נכון להיום בגידול ילד עד גן חובה. בהקשר זה יש לסייג ולציין כי העלות מתייחסת למשפחות שמשתייכות למעמד הגבוה. משפחות שמוגדרות על פי הלמ"ס כמשתייכות למעמד הבינוני - משלמות סכום נמוך יותר - "רק" 3.916 שקלים ובחישוב רב שנתי - 235 אלף שקלים.

החלפת חיתול לתינוק. ShutterStock
מגבונים וחיתולים זו רק ההתחלה. תינוק/ShutterStock

איך הגענו לסכומים הללו? נתחיל בעלויות מזון. גל ההתייקרויות במשק לא פסח, כמובן, על ענף זה. בין אם מדובר על תמ"ל לתינוקות או על מזון אחר - בסופו של חודש, זוג הורים שמשתייכים למעמד הגבוה יוציאו 1,200 שקלים בחודש, וסך הכל לתקופה - 72 אלף שקלים. גם בכל הנוגע לתרופות, טיטולים וכדומה - העלויות בהחלט נכבדות ומגיעות ל-1,100 שקלים בחודש ומסתכמות ב-72 אלף שקלים בחמש שנים.

ונעבור לרכיב המכביד ביותר: טיפול והשגחה. העלות הממוצעת לגן פרטי בישראל נעה בין 3,100-4,200 שקלים בחודש. כמובן שבמקומות שונים בפריפריה ניתן למצוא פתרונות זולים יותר, אך רוב ההורים בישראל ישלמו בחמש השנים הראשונות לחיי הילד סכום מופרע שנע בין 93-126 אלף שקלים. למעשה, הסכום גבוה אף יותר, שכן אם כוללים בחישוב זה את עלויות הגנים העירוניים (גיל 3-5), מתקבלת תוצאה מטרידה אף יותר - לא פחות מ-100 אלף שקלים, או במקרה שאתם מתגוררים במרכז - 137 אלף שקלים. כן, קראתם נכון.

עוד בוואלה!

אמא ל-4 חשפה את ביתה אחרי שלא נוקה 4 ימים - והתמונות קשות

לכתבה המלאה
כמה עולה לגדל ילד עד גן חובה?. יחצ,
תשמעו, הכול פה מטורף/יחצ

בכך לא תמו ההוצאות החודשויות הצפויות, שכן צריך גם להלביש את הילד, לחמם או למזג את החדר שבו הוא נמצא ולרכוש לו צעצועים. לכל אלו יש כמובן עלויות שמגיעות בחישוב כולל ל 31-42 אלף שקלים.

ויש עוד הוצאה, הפעם חד פעמית, אותה צפויים הורים להוציא, שנובעת מהכנת החדר והבית לבואו של העולל. העלויות, שכוללות רכישת מיטה, שידה וכו' - מגיעות ל 8-12 אלף שקלים, שוב, כתלות במצבכם הכלכלי, או ליתר דיוק בהעדפותיכם ותפיסת עולמכם.

איך מצמצמים את הסכום המטורף הזה?

לאחר שנוכחנו לגלות כי העלויות מאמירות לסכומים גבוהים באופן מטריד, עולה השאלה - כיצד אפשר לחסוך בלא שהדבר יבוא על חשבון איכות הטיפול שניתן לילד. האם כל ההוצאות מחויבות המציאות? התשובה היא לא. ישנן לא מעט החלטות שגויות שמקבלים הורים, שתועלתן מוטלת בספק או יש להן נגזרת כלכלית בלתי מבוטלת. להלן הטעויות השכיחות.

חבילת לידה
העלות לרכישת חבילת לידה עומדת על אלפי שקלים, כאשר את חלק מהמוצרים תוכלו לשכור או להשאיל בעלויות נמוכות משמעותית. כך לדוגמא, חלק מסניפי יד שרה ממוקמים בבתי החולים ומאפשרים ליולדת הטריה לחזור הביתה עם "חבילת לידה", הכוללת עריסה, כסא בטיחות לרכב, טפצפה (מכשיר למניעת שכחת ילדים ברכב), משאבות חלב, משקל תינוקות וכו'. ההשאלה ניתנת חינם בסניפי יד שרה, דמי הפקדון בסך 200 שקל, יוחזרו עם החזרת הציוד.

נעלי וסנדלי צעד ראשון
250 שקלים בממוצע - זה המחיר אותו נאלצות אימהות לשלם עבור רכישת נעלי וסנדלי צעד ראשון או שני בתחילת העונה בישראל. נוכח העובדה כי בגילאים אלו קצב גדילת הרגל מאלץ לרכוש נעליים מדי 3-4 חודשים בממוצע, האם יש סיבה לרכוש נעל במחיר כה גבוה? לא מעט אורטופדים אומרים שמדובר על הוצאה מיותרת.

פעוט הולך. ShutterStock
הם ילמדו ללכת גם בלי נעליים במחיר מופקע. תינוק הולך/ShutterStock

"זו פשוט הוצאה לא הכרחית שמייקרת ללא כל סיבה עיניינית את עלויות הגידול", אומר לנו אורטופד מומחה, "איני רואה סיבה של ממש להוציא 250 שקלים כל פעם, כשבהחלט ניתן למצוא פתרונות איכותיים מאוד בסכומים נמוכים באופן ניכר". לדבריו, על ההורים בטרם הרכישה לשים לב לשלושה היבטים חשובים: האם המוצר גמיש כך שניתן לקפלו בקלות, האם הוא מתאים לרגל וכמובן מחירו - האם הסכום שדורשים עבורו סביר ולא מהווה שחיטה".

כך לדוגמא: ברשת IPANEMA, מציעים להורים לרכוש סנדלים לתינוקות עם סוליית EVA רכה שמעניקה נוחות מירבית בסכום של 119.90 שקלים בלבד. יקר לכם? תוכלו למצוא חלופות זולות עוד יותר. למשל: סנדל תינוקות SOFT BABY עם סוליה אנטומית במחיר של 69.90 שקלים בלבד.

צעצועים במחיר מופקע
כאשר מדובר על צעצועים - אין באמת סיבה של לרכוש אותם רק בישראל. כיום, בלחיצת כפתור ניתן למצוא חלופות זולות באופן משמעותי באתרים בחו"ל. גם פריטים כגון מוניטור, אפשר למצוא במחירים נמוכים במיוחד. כך לדוגמא, מצאנו מוניטור שנמכר במחיר 95 שקלים, לעומת 300 - 400 שקלים לפחות בארץ, או תיק עגלה ב100 שקלים במקום 260 - 380 שקלים. אחד החסרונות של אתרים מסוג זה הם בדרך כלל האיכות הירודה שגורמת לזמן-חיות-מדף קצרה של המוצרים. אך בקצב הגדילה המהיר, נדמה שאין לכך משקל הפעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully