וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מזהיר: הדרך הזו להכין תמ"ל מסכנת תינוקות

עודכן לאחרונה: 3.1.2022 / 14:22

בעקבות מקרה אשפוז של תינוקת בת 3 שבועות בטיפול נמרץ, במשרד הבריאות מבקשים להזכיר להורים כי בהכנת מזון לתינוק יש להקפיד על ההנחיות ולא להשתמש בקיצורי דרך. "תמ"ל יכול להיות מצע פורה לחיידקים", הם מזהירים

בחודש האחרון אושפזה תינוקת בת 3 שבועות ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים מאיר בכפר סבא, ככל הנראה עקב הכנה לא נכונה של תמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות) באמצעות בר מים ייעודי בשם biamba bar. בר המים הזה, ודומיו, משווקים כ"מכונה חכמה" להכנת בקבוק ב-8 שניות, בלי ערבובים ובלי מדידות - אולם לפי משרד הבריאות, הם עלולים לסכן את בריאות הילדים שלכם.

בעקבות המקרה החריג והמדאיג בבית החולים מאיר, וכן בעקבות דיווחים מהשטח על תופעות של חוסר עלייה במשקל בתינוקות שהוזנו בפורמולות שהוכנו במכשירים בסגנון הזה, פרסם הבוקר (ראשון) משרד הבריאות אזהרה יוצאת דופן להורים - הקפידו על הוראות ההכנה של המזון לתינוקות.

לאחר הבהרה כי חלב אם הוא המזון המתאים ביותר לתינוקות, הבהירו במשרד כי אם "בחרתם להשתמש בתרכובת מזון לתינוקות, הכנת התרכובות חייבת להיעשות בהתאם להוראות יצרן התרכובת ובמהילה מדויקת של התרכובת. הכנת תמהיל התרכובת באופן שאינו תואם את ההנחיות עלולה לסכן את ילדכם".

תינוק אוכל מבקבוק. ShutterStock
בלי קיצורי דרך. תינוק אוכל תמ"ל מבקבוק/ShutterStock

מהילת יתר של התמ"ל פוגעת בערך התזונתי כך שהתינוק לא מקבל את כל צרכיו, ומהילה לא מספקת יכולה לשבש את איזון המלחים בדמו ולסכן את חיי התינוק. לכן, חשוב מאוד להקפיד על הכללים הבאים:

• לבדוק את הוראות היצרן על גבי הקופסה של התמ"ל

• בכל מקרה בו מחליפים תמ"ל יש לבדוק את ההנחיות הספציפיות לאותו סוג תמ"ל

• יש להשתמש בכף המדידה שבקופסה ולא להחליפה בכף מדידה אחרת

• תמ"ל עלול להיות מצע פורה לחיידקים ולכן חשוב להכינו בתנאי תברואה נכונים.

עוד בוואלה!

נוגדנים נגד קורונה נשארים בחלב אם כשנה לאחר ההחלמה

לכתבה המלאה

המכשירים האלה לא בפיקוח של שום גורם מקצועי

חשוב לציין כי מכשירים להכנת תמ"ל לתינוקות אינם בפיקוח של משרד הבריאות או של כל גורם בינלאומי אחר. "מבירור מול ה-FDA ומכון התקנים עולה כי אישורם מתייחס לחומרים מהם נוצר המכשיר ותקינות מערכת מחשמל ולא לאופן בו הוא פועל, בטיחותו ויעילותו בהכנת הפורמולה", נמסר בהודעת המשרד.

ישנן מספר סיבות לכך שהמכשירים האלה אינם בטוחים מספיק להכנת מזון לתינוקות:

1 המים במכשיר להכנת תמ"ל עלולים שלא להגיע לטמפרטורת רתיחה

2. המים במכשיר עומדים ועלולים להוות מקור לגדילה של עובש וחיידקים

3. יתכנו זמנים בהם המכשיר אינו פועל כיאות, כך שמהילת תרכובת הפורמולה לא מתבצעת בהתאם להוראות יצרן התמ"ל

פעוט מאושפז בבית החולים. ShutterStock
"הפרעת מלחים חריגה". פעוט בטיפול נמרץ/ShutterStock

2 אשפוזים ביומיים בגיל 3 שבועות

למרבה המזל, מצבה של התינוקת שנפגעה מהכנת התמ"ל בבר המים הייעודי השתפר, אולם האירוע הזה בהחלט מחדד את החשיבות של הכנה נכונה של תמ"ל. במרכז הרפואי מאיר סיפרו כי התינוקת הגיעה בחודש שעבר עם הפרעת מלחים חריגה במהלך מחלת שלשולים. כעבור יממה של טיפול היא התאוששה לחלוטין, אבל אחרי 24 שעות היא חזרה שוב עם אותם תסמינים. "אז הועלה החשד כי המצב קשור לתזונתה", נמסר מדוברות מאיר, שגם גם ציינו כי "הפרעות מלחים ביילודים על רקע של הכנה לא נכונה של פורמולה, לרוב בגלל פורמולות מרוכזות מדי הינה דבר נפוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully