וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש הזה חלה בקורונה. לא תאמינו מה קרה לאשך שלו

עודכן לאחרונה: 6.3.2022 / 11:57

אם המילה אשכים מטרגרת אתכם, אולי מומלץ שלא תכנסו לקרוא את הכתבה הזו. אם אתם רוצים לשמוע מה קרה לגבר המסכן הזה אחרי שחלה בקורונה - הפרטים בפנים

כבר שמענו על כל מיני תופעות מוזרות שאירעו אחרי מחלת הקורונה, אבל בסיפור הזה מעורבים חלקי גוף מוצנעים שמקבלים כעת במה בכתב העת הרפואי Urology Case Reports. לפי הדיווח, אדם שחלה בקורונה פיתח סיבוך נדיר שהוביל בסופו של דבר לחור בשק האשכים שלו, כזה שחשף את האשכים שלו בפנים.

הגבר בן ה-72 הגיע למרפאה אורולוגית בעקבות חשד לצניחת אשכים. בששת החודשים האחרונים לאחר שחלה בקורונה הוא סבל מפצעים וכיבים בשק האשכים שלו, ואובחן כחולה בפיודרמה גנגרנוסום (PG) - מצב נדיר הנחשב להפרעה של מערכת החיסון.

פיודרמה (Pyoderma) היא קבוצה של מחלות עור זיהומיות הנגרמות על ידי חיידק הסטרפטוקוק. קיימים סוגים שונים של פיודרמה בהתאם למקום התפתחות הזיהום על גבי העור, ולכל סוג יש נגעים שמתבטאים באופן שונה, לעתים נגעים אדמומיים ולעתים כתמי עור מפושטים.

גבר בחליפה אוחז בירך ובמפשעה שלו. ShutterStock
כואב. גבר מחזיק באשכיו/ShutterStock

החולה שסבל מכיבים גדולים וכואבים קיבל טיפול בסטרואידים מסוג פרדניזון, מה שהוביל לשיפור במצבו. "עם זאת, זמן קצר לאחר הביופסיה ולפני תחילת השפעת הפרדניזון, שני פצעי האשכים התלכדו לכיב אחד גדול", כתב הצוות בדוח שלהם, "זה גרם לצניחת האשך השמאלי, שעדיין היה מכוסה ברקמת עור".

בלי קשר למצב אשכיו ההולך ומחמיר, החולה אושפז בגין אי ספיקת לב, ואז הרופאים ראו כי עור שק האשכים שלו נשחק באזור הכיב, כך שנוצרה חשיפה חלקית של האשך עצמו. האשך שלו עשה את דרכו דרך הפצע, ועתה בצבץ מתוך שק האשכים שלו. "כאשר נבדק על ידי אורולוג, עם האשך חשוף, הומלץ למקם תפרים רופפים באזור כדי למנוע את צניחת תוכן שק האשכים".

הצוות הצליח לדחוף את האשך החשוף בחזרה למקומו, לפני שסגר את הפצע בצורה רופפת ואפשר לו זמן להחלים. חמישה חודשים לאחר השחרור, הפצע החלים יפה.

עוד בוואלה!

הסימן המוזר הזה יכול להעיד שנדבקתם בקורונה

לכתבה המלאה

"פיודרמה גנגרנוסום היא אבחנה מאתגרת עקב היעדר קריטריונים אבחוניים ברורים, והיא נחשבת לאבחנה שמתרחשת אחרי שלילת מחלות אחרות. בעוד שבדיקת מעבדה וביופסיה יכולים לתמוך ב-PG, אלה נעשים בעיקר כדי לשלול הפרעות כיבית עוריות אחרות", כתב הצוות. הם ציינו כי ייתכן שהעובדה שהגבר חלה בקורונה, תרמה להתפתחות של PG. "מחקרים קודמים הראו ש-COVID-19 יכול לגרום לשינויים אימונולוגיים שונים המובילים למחלות אוטו-דלקתיות, כמו PG", כתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully