וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך הפשוטה להוריד 300 קלוריות ביום, ממשהו שאתם גם ככה עושים

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 12:24

מי מאיתנו לא היה רוצה לרדת במשקל מבלי טיפה אחת של מאמץ? מחקר חדש מצא שיטה קלה לעשות את זה והיא לא דורשת מכם אפילו לא תזוזה אחת

הסרטון שמוכיח: קלוריות זה ממש לא הכל/צילום: יוסי ציפקיס, בימוי: גיא גורן, עריכה: נועה לוי

כולם היו רוצים להוריד במשקל ללא מאמץ מיוחד. ובכן, יש דרך ממש פשוטה לעשות את זה, וזו ממילא פעילות שאתם עושים בכל יום - לישון.

ניסוי אקראי ביקש ממבוגרים צעירים עם עודף משקל, שישנו בדרך כלל פחות משש וחצי שעות, לנסות לישון כשמונה וחצי שעות בלילה במשך שבועיים. החוקרים מצאו כי בתום פרק הזמן הקצר הזה, רבים מאלה שכן האריכו את שנתם הפחיתו את צריכת הקלוריות שלהם בממוצע של 270 קלוריות ביום, לפי המחקר שפורסם בכתב העת JAMA Internal Medicine. כמה ממשתתפי המחקר אף קיצצו את צריכתם ב-500 קלוריות בכל יום.

החוקרים מהמרכז לחקר השינה באוניברסיטת שיקגו גילו שאכילת 270 פחות קלוריות ביום תתורגם לירידה של 26 ק"ג במשך שלוש שנים, הכל רק על ידי שינה נוספת. "התערבות קטנה שאתם יכולים לעשות כדי להגדיל או לשמר את משך השינה שלכם יכולה להיות בעלת השפעה משמעותית על משקל בריא", אמרו.

אחת מנקודות החוזק של המחקר הייתה העובדה שהוא קרה בסביבה אמיתית, לא במעבדת שינה, והשתמש בבדיקת שתן אובייקטיבית כדי למדוד קלוריות במקום להסתמך על הזיכרון של אנשים של מה שהם אכלו.

אישה עומדת על משקל. ShutterStock
התערבות קטנה שמשנה את המשקל. אישה עומדת על משקל/ShutterStock

אז איך זה עובד?

"מרכזי התגמול במוח מופעלים יותר כאשר סובלים ממחוסר שינה, מה שמגביר את התשוקה לפחמימות או לג'אנק פוד או צריכת מזון כללית גבוהה יותר", אמרה ד"ר אסרה טסלי, עורכת המחקר. ואז קיימת בעיה של תנגודת לאינסולין, שגוברת עם חוסר שינה ומובילה לעלייה במשקל. "מספר מחקרים במעבדה הראו שאם היית עושה בדיקת סבילות לסוכר בבוקר לאדם חסר שינה לעומת אדם שישן היטב, היית רואה מצב טרום-סוכרתי", אמרה טסאלי.

כמה קשה היה לאנשים להוסיף עוד שינה לחייהם? לא כל כך קשה, לדבריה של ד"ר טסלי שהעבירה כל אחד מהנחקרים פגישת ייעוץ בת שעה לגבי סגנון השינה שלו."זה היה מאוד אישי, התמקדנו בניסיון לסקור את אורח החיים של אנשים, את המגבלות הקשורות לעבודה, את בני המשפחה שלהם, את חיות המחמד, הילדים שלהם ואת שגרת השינה שלהם", אמרה, "לאחר מכן דיברנו איתם על שיפור היגיינת השינה שלהם, כמו הנחת מוצרי אלקטרוניקה בצד לפני השינה".

מומחי שינה ממליצים שכל מכשיר פולט אור כחול - סמארטפונים, מחשבים ניידים וטלוויזיות - יונחו מחוץ לחדר 45 דקות עד שעה לפני השינה. הסיבה לכך היא שאור כחול עוצר את שחרור המלטונין, "הורמון השינה" של הגוף.

טיפים נוספים להיגיינת שינה כוללים שינה בחדר קריר (15 עד 20 מעלות), הימנעות מאוכל חריף ואלכוהול לפני השינה וטקס מרגיע שיכול לכלול אמבטיה או מקלחת חמה, קריאת ספר, האזנה למוזיקה מרגיעה, נשימות עמוקות, יוגה, מדיטציה או מתיחות קלות. ד"ר טסלי אמרה שהיא ראתה שינויים לאחר שבוע אחד בלבד של תוכנית שיפור השינה בת השבועיים.

"כמה מהנסיינים אמרו לי, 'חשבתי שאני אהיה פחות פרודוקטיבי. אתם נותנים לי כל כך הרבה זמן במיטה, איך אני אעשה את כל העבודה שאני אמור לעשות?' ובסוף השבועיים הם כל הזמן אמרו לי שהם יותר פרודוקטיביים, כי הם יותר נמרצים וערניים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully