וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד בררן באוכל? הנה 5 דברים שאסור לכם לעשות

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 23.1.2022 / 11:31

בינינו, כמעט כל הילדים הופכים בשלב זה או אחר לבררני אוכל. דיאטנית קלינית לתינוקות ופעוטות מציעה דרכים שיעזרו בהתמודדות עם העדפות מצומצמות של הילד באוכל

בררנות של ילד באוכל היא לא תמיד קלה להורים. אתם רוצים שהילד יאכל טוב, יטעם ממגוון מאכלים, יהיה שותף לארוחות שבבית ואפילו לבילוי במסעדה אבל הוא? מעדיף את השניים-שלושה מזונות הקבועים שלו, מסרב לנסות משהו חדש ומעוות את הפרצוף לכל טעם שלא הכיר.

עדי אפרתי רסולי, דיאטנית קלינית לתינוקות ופעוטות, מציעה חמישה כללים שיעזרו לרתום את הילד לנסיונות חדשים לצד שימור הטעמים האהובים עליו, ולפתוח אותו לעוד מאכלים מזינים וטעימים:

חשפו באופן מגוון אך לא מאיים

הקפידו על חשיפה של מספר רב אך לא מאיים של מזונות חדשים, בצבעים וטעמים שונים (בעיקר ירקות שצבעם השונה מצביע גם על ערך תזונתי שונה) - אך יחד עם זאת זכרו כי הנחת צלחת מלאה במזון לא מוכר או אהוב לילד, עשויה לייצר תחושת חוסר ביטחון מצדו אל מול מועד הארוחה. לכן, חשפו כל פעם למזון אחד חדש ולא כמה במקביל. בנוסף, אכילה של מגוון מזונות מצד ההורים והאחים לכשעצמה בעלת משמעות עבור הילד, (אם אתם "שורדים את האבוקדו" כנראה שהוא בטוח למאכל...). כאשר אתם ניגשים לחשוף למאכל חדש הציעו אותו בנועם, שאלו את הילד האם מעוניין להתנסות ובמידת האפשר שתפו אותו בהכנת המזון החדש.

ילד אוכל צ'יקן נאגטס. ShutterStock
חשוף גם למזונות לא מוכרים. ילד אוכל/ShutterStock

צרו סביבה בטוחה לאכילה ואל תשתמשו ב"אין לך ברירה"

צרו סביבה בטוחה ונעימה סביב האוכל ולא כזו המעמידה את הילד בפני מצבי "אין ברירה". זה נכון, ילד רעב יאכל, אך האווירה הנוצרת סביב שולחן האוכל צריכה להיות מאפשרת, נעימה, נינוחה ובטוחה לתינוק ולילד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להתמודד עם הרצונות המנוגדים שלכם ושל הילד?

בשיתוף JAMA

אפשרו התנסויות מרובות בשנת החיים הראשונה

דאגו להציע לילד, כבר בשנה הראשונה לחייו, טעמים מגוונים על ידי שימוש בעשבי תיבול, חשיפה למגוון רחב של ירקות, פירות, קטניות ומזונות חלבוניים. במהלך שנה זו הסקרנות והרצון להיות "דומה ל" (אמא /אבא/גננת/אחים) מניעה פעוטות רבים להתנסויות מגוונות. חשיפה מגוונת לפני גיל שנתיים תגדיל את ארסנל המזונות שהתינוק אוכל וכך הצמצום הצפוי מגיל זה יהיה מתפריט עשיר יותר.

אל תוותרו על הישן והמוכר

דאגו להציג בפני התינוק והילד לפחות פריט אחד מוכר ואהוב בכל ארוחה, המהווה "מזון ביטחון", ובכך תימנעו ממתח מיותר סביב מאכלים חדשים שהוא עדיין לא מכיר.

אל תבטיחו הבטחות מיותרות

הימנעו מהתניות סביב האכילה עצמה. משפטים המעבירים מסר כמו: "אם תאכל תקבל הפתעה או קינוח" משמרים את זירת האכילה למקום של משא ומתן. ילדים הם חכמים ובוחנים, ועם הזמן תיאלצו להגדיל את ה"תמורה" לכך שיאכלו.

לסיכום, זכרו כי אכילה הינה צורך בסיסי, אך מהווה גם בסיס מהותי לקשר ביניכם ובין ילדכם. שמרו על אווירה רגועה ולא מתוחה סביב האוכל - ילדים אוכלים כדי לגדול, ולא על מנת לשמח אותנו, אמא או אבא.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully