וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודאגים שהילדים שלכם בררנים באוכל? הנה מחקר מעודד

1.8.2018 / 7:40

מחקר שעקב אחרי ילדים בגילאי שלוש למשך יותר מעשור מצא שגם אם הם עברו תקופה של בררנות באכילה כפעוטות - הם סיימו את שלב ההתבגרות שלהם בגובה ומשקל מעל הממוצע

ילד אוכל דגני בוקר. ShutterStock
האכילה הופכת לסיוט/ShutterStock

זה קורה בלא מעט בתים. בגיל שנתיים -שלוש הילד, שעד עכשיו הסכים לאכול כמעט כל מה שנתתם לו הופך לבררן ומוכנס להכניס לפה רק סוג אחד של מאכל. לרוב זה יהיה הדבר הכי גנרי בצלחת. המהפך הזה גורם ללא מעט דאגה אצל הורים שחוששים שהילד שלהם לא אוכל מספיק, מה שעלול לפגוע לו בגדילה.

חוקרים מאוניברסיטת בריסטול באנגליה עקבו במשך שנים אחרי ילדים בני שלוש שהוגדרו כבררני אכילה עד שהפכו למתבגרים. התוצאות של המעקב שפורסמו בכתב העת האירופאי לתזונה קלינית הראו כי אומנם למעטים מהם היו תקופות בהם הם היו רזים מהממוצע, אך רובם סיימו את הגדילה של גיל ההתבגרות (בגיל 17) כשהגובה והמשקל שלהם מעט מעל הממוצע.

עוד בנושא:
הילדים אומרים איכס על אוכל? זה מה שצריך לעשות
בלי לריב: הכללים שיעזרו לכם לגדל ילדים שאוכלים הכל
מה הילד שלכם אכל בגן היום?

ילד אוכל גלידה. ShutterStock
מוכנים לאכול רק דברים מסויימים. ילד אוכל גלידה/ShutterStock

אכילה בררנית מוגדרת כמצב שבו ילד נמנע ממגוון רחב של מאכלים ומוכן לאכול מספר מצומצם של סוגי מזון ספציפיים. תופעה זו עלולה להוביל לחסרים תזונתיים חמורים עם תחלואה נלווית, תת-משקל או משקל עודף, הפוגעים בתהליך הגדילה וההתפתחות של הילדים. על פי הסטטיסטיקה ילד אחד מתוך חמישה מוגדר כאכלן בררן, אך רוב הילדים מתגברים על השלב הזה וממשיכים באכילה רגילה. אצל חלקם הוא ימשך כשנתיים.

מומחי תזונה ממליצים על כמה כללים שיעזרו לילד שלכם להתגבר על הבררנות. בראש ובראשונה מומלץ לשמור על סדר ארוחות בזמנים קבועים כשאתם אלה שקובעים מה מוגש לשולחן. בנוסף, חשוב לתת לילד לחקור את המזון שהוא אוכל ואפילו להיות שותף בהכנתו. מה אסור לעשות? אל תפתחו מאבקי שליטה סביב נושא האכילה ואל תפעילו על הילד לחץ מיותר. בסופו של דבר אתם עלולים לגרום לו נזק ורק להאריך את שלב הבררנות ואף לייצר מערכת יחסים בעייתית עם מזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully