וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קנאביס יכול לשמור עליכם מפני קורונה?

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 13:08

מחקר חדש מצא שלמרכיבים מסויימים בקנאביס יכולה להיות השפעה על ההדבקה בקורונה - מה שיכול לסייע בטיפולים עתידיים. אבל, ויש אבל, זה לא באמת כולל את הג'וינט שלכם

בווידאו: ראש הממשלה מתריע שנגיע למיליוני נדבקים בקורונה, מבהיר שאין מקום לפאניקה ומגיב לביקורת של נתניהו/צילום: לע"מ

ככל שנגיף הקורונה נמצא איתנו יותר, כך גם המחקרים גדלים ומתרחבים לכל מיני אזורים שלא חשבנו עליהם. מחקר חדש מצא כי לקנבינואידים מסוימים של קנאביס יש את הכוח לחסום את SARS-CoV-2 - הנגיף שגורם לקורונה - מלהיכנס לתאים אנושיים.

רגע לפני שאתם שולחים את זה לכל החברים המעשנים שלכם, חשוב להסביר שהמחקר הזה בוצע רק במעבדה, לא בבני אדם, ואין שום דבר שמרמז ששימוש בקנאביס יחזק את החסינות נגד קורונה, שכן למרבה הצער זה לא כל כך פשוט. מה כן המחקר הזה אומר? שחלק מהתרכובות בקנאביס עשויות לסלול את הדרך לקראת כמה טיפולים אנטי-ויראליים מעניינים בעתיד.

מדענים מאוניברסיטת אורגון סטייט שמחקרם התפרסם ב-Journal of Natural Products של האגודה האמריקנית לכימיה השתמשו בטכניקת סקר כימית מיוחדת כדי לבדוק קנבינואידים מסוימים המצויים בקנבוס (קנאביס סאטיבה). להפתעתם, הם גילו שזוג חומצות קנבינואידיות - חומצה קנביגרולית או (CBGA) וחומצה קנבידיולית (CBDA) - נקשרים לחלבון הדוקרן (ספייק) של נגיף הקורונה במבחנה.

ג'וינטים של מריחואנה. ShutterStock
אל תתלהבו עדיין. שני ג'ויינטים/ShutterStock

חלבון הספייק הוא חלק מרכזי בנגיף הקורונה המשמש לכניסה של הנגיף לתאים אנושיים, כך שחסימתו עשויה למנוע את התהליך בו הנגיף משתמש כדי להדביק אנשים. כדי לבדוק את הרעיון הזה, החוקרים הניחו את זוג החומצות בצלחת פטרי עם תאי אפיתל אנושיים. כשהם הכניסו חלבון ספייק של SARS-CoV-2 לתערובת, הם שמו לב שהקנבינואידים מנעו את כניסתו של הנגיף החי לתאים האנושיים.

"כל חלק של מחזור ההדבקה והשכפול הוא יעד פוטנציאלי להתערבות אנטי-ויראלית, והחיבור של תחום הקולטנים של חלבון הספייק לקולטן פני התא האנושי ACE2 הוא שלב קריטי במחזור הזה", הסביר ריצ'רד ואן ברימן, מחבר המחקר וחוקר ממרכז החדשנות הגלובלי להמפ במדינת אורגון. "זה אומר שמעכבי כניסת תאים, כמו החומצות מהקנאביס, יכולים לשמש כדי למנוע הדבקה ב-SARS-CoV-2 וגם לקצר זיהומים על ידי מניעת הדבקה של חלקיקי וירוס בתאים אנושיים. הם נקשרים לחלבוני הספייק כך שהחלבונים האלה לא יכולים להיקשר לאנזים ACE2, שנמצא בשפע על הממברנה החיצונית של תאי האנדותל בריאות ובאיברים אחרים", הוא הסביר.

חשוב להגיד ש-CBGA ו-CBDA לא גורמות לתחושה של "היי", מכיוון שההשפעות הפסיכואקטיביות העיקריות של קנאביס מגיעות מ-THC. עם זאת, שתי החומצות הקנבינואידיות הללו "מתעכלות" היטב על ידי בני אדם, כלומר יש להן מעט עד אפס תופעות לוואי שליליות.

כאמור, יש צורך במחקר רב יותר וכזה שנעשה על בני אדם. בנוסף, המחקר בוחן רק את ההשפעות של CBGA ו-CBDA על גרסאות האלפא והביתא, ולא את גרסאות הדלתא והאומיקרון, שהם כיום הזנים המדבקים ביותר של הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully