וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעה הבאה? וריאנט קורונה חדש זוהה בדרום צרפת

עודכן לאחרונה: 5.1.2022 / 11:07

האומיקרון אומנם עוד משתולל בחוץ, אבל כעת ניתן להגיד שחומרת המחלה שלו פחות חזקה. וריאנט חדש שנמצא בדרום צרפת לעומת זאת מתחיל לעורר תשומת לב מצד ארגון הבריאות העולמי

בווידאו: בנט מעדכן בבית החולים שיבא על תוצאות המחקר בחיסון הרביעי/מערכת וואלה!

לכל מי שהיה ספקטי וגם לאלה האופטימיים, כנראה שהאומיקרון הוא לא הווריאנט האחרון של הקורונה וכי המחלה תמשיך להטריד אותנו גם בשנים הבאות. וריאנט חדש של COVID-19 עם 46 מוטציות מתפשט בימים האלה בדרום-מזרח צרפת וגורם לדאגה.

המידע על הגרסה החדשה מוגבל ביותר, אך מניחים כי מקורו בקמרון שבאפריקה והוא נושא מוטציות מרובות בחלבון הדוקרן (הספייק). באזור המושפע ביותר מהתפרצות הזן החדש, שנמצא ליד מרסיי, דווח על 12 מקרי הדבקה, ונרשמה עלייה משמעותית באשפוזים. ייתכן ששיעור החיסונים הנמוך יותר באזור ואוכלוסייה מבוגרת יותר הם האשמים, אך עדיין מוקדם מדי להסיק מסקנות על האפידמיולוגיה של הגרסה החדשה.

הגרסה שקיבלה את הכינוי Pangolin B.1.640.2 וכיום מכונה IHU, היא "אחות" של זן B.1.640 שסומן כ"וריאנט תחת ניטור" על ידי ארגון הבריאות העולמי בנובמבר 2021. IHU זוהה לראשונה באמצע נובמבר בפריז, מה שאומר שהוא הגיע לפני האומיקרון. למרות הזמן שהוא נמצא באוויר, רק כ-20 רצפים של IHU התגלו מאז הופעתו, בעוד שווריאנט האומיקרון התפשט במהירות והפך לגרסה הדומיננטית כמעט בכל מדינה בעולם, מה שמרמז על כך שהאומיקרון מדבק יותר מהווריאנט החדש.

ד"ר תומס פיקויק, וירולוג באימפריאל קולג' בלונדון, אמר שלגרסה החדשה היה "סיכוי טוב לגרום לצרות, אך זה מעולם לא באמת התממש". הוא הוסיף שלדעתו אין סיבה לדאגה מהנגיף.

נגיף הקורונה. Giphy
מה יהיה הסוף? גיף של קורונה/Giphy

ובכל זאת, כעת הגרסה החדשה תוארה במלואה במאמר שפורסם ב-MedRxiv, שניתח אותה וזיהה את 46 המוטציות שנמצאו בתוך הווריאנט החדש. עבודה זו טרם עברה ביקורת עמיתים ואינה מכילה מידע על חומרת או יכולת הדבקה.

המחברים טוענים שהאדם הראשון שנמצא אצלו גרסה של IHU חזר מטיול בקמרון שלושה ימים לפני כן, וחוסן במלואו ואפילו קיבל בוסטר שלישי. הווריאנט הדביק כעת 12 אנשים בדרום צרפת, אבל מומחים מצהירים שכרגע לא מדובר על סיבה לדאגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully