וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלה מסתורית בדרום סודן מדאיגה את ארגון הבריאות העולמי

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 14:41

האומיקרון אומנם תופס את רוב חדשות הבריאות אבל לא רחוק מכאן יש מחלה מסתורית שמטרידה את המומחים של ארגון הבריאות העולמי. זה מה שידוע עד כה

בווידאו: צוות הטיפול במגיפות מסביר את המלצתו לחיסון רביעי/צילום: לע"מ

למקרה שחשבתם שהצרות של העולם יסתיימו עם הקורונה או עם וריאנט האומיקרון, מגיעות עוד קצת חדשות מדאיגות מאפריקה. בימים אלה ארגון הבריאות העולמי חוקר מחלה מסתורית בדרום סודן שגרמה למותם של קרוב למאה בני אדם.

עד כה, 97 בני אדם מתו מהמחלה הלא ידועה בפנגאק, מחוז ג'ונגליי (Jonglei), בחלק הצפוני של המדינה. מקרי מוות דווחו בעיקר בקרב קשישים וילדים בגילאי 1 עד 14, על פי הודעת משרד הבריאות של דרום סודן. התסמינים של המחלה המסתורית כוללים שיעול, שלשולים, חום, כאבי ראש, כאבים בחזה, כאבי פרקים, אובדן תיאבון וחולשה בגוף, אמרו גורמים רשמיים.

בהצהרה ל-ABC News, קולינס בואקי-אג'מנג, דובר ארגון הבריאות העולמי באפריקה, אמר כי הסוכנות החלה לחקור את ההתפרצות בנובמבר אך לא סיפק פרטים נוספים. לפי חדשות ה-BBC, מכיוון שהאזור נפגע לאחרונה בשיטפונות כבדים, ארגון הבריאות העולמי בדק דגימות של חולים לאיתור כולרה, המגיעה בדרך כלל מאספקת מים נגועה. עם זאת, הדגימות חזרו שליליות עבור המחלה החיידקית המדבקת.

אישה ממתינה לנחיתת מטוס של ארגון המזון העולמי של האו"ם בג'ונגלי שבדרום סודן. רויטרס
איזור שחווה שטפונות כבדים. אישה ממתינה למטוס סיוע עם מזון/רויטרס

בהצהרה בחודש שעבר, הארגון "רופאים ללא גבולות" כינה את השיטפונות "סערה מושלמת" להתפרצות מחלות. "לאנשים אין מספיק מים או אפשרויות לאגירת מים, ואין איסוף אשפה, בעוד שעזים וכלבים מתים ונרקבים במערכות הניקוז", נכתב בהודעה, "עם התנאים שהוחמרו עוד יותר על ידי זרם של מגיעים חדשים [במחנות], אנשים נמצאים בסיכון גבוה יותר להתפרצויות ולמחלות הנישאות במים כמו שלשול חריף, כולרה ומלריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully