וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיכולוג חושף דרך "בטוחה" לדעת אם מישהו בוגד בך

27.12.2021 / 23:44

פסיכולוג טוען שלכל הבוגדים יש סימן מובהק למעשיהם וכי כל עוד אתם נאמנים - תוכלו לזהות אם בן הזוג שלכם לא. השיטה שלו זכתה להמון ביקורת, בעוד אחרים טוענים שהמבקרים פשוט לא רוצים להיתפס

הסוד הפסיכולוגי לדעת אם מישהו בוגד בך/@thedanielacon/Instagram

חוסר אמון הוא אחת הבעיות המרכזיות במערכות יחסים. אם הייתה לנו דרך לדעת בוודאות האם בן הזוג שלנו נאמן לנו כפי שהוא מבטיח - היינו חוסכים לעצמנו הרבה שברון לב. הפסיכולוג דניאל אקון טוען שישנו סימן מובהק לכך שבן הזוג בוגד - אך לא כולם מסכימים איתו.

מאחר שזה כמעט בלתי אפשרי לדעת בלי הוכחות האם החשדות שלנו בבן הזוג מוצדקים או נובעים מחוסר ביטחון או חוויות ממערכות יחסים קודמות, הפסיכולוג מאמין שהתנהגות מחשידה אצל בן הזוג היא בהחלט סיבה טובה להנפת דגל אדום. מן הסתם, אין לקחת את העצה שלו כעובדה מדעית ואין זה אומר שהיא מתאימה לכולם, אבל אתם בהחלט מוזמנים לפקפק ולעשות בירור נוסף אם בן הזוג שלכם מתחיל להתנהג בצורה הזו.

בסרטון שפרסם באינסטגרם הסביר דניאל שהטריק שלו עובד רק אם עוד לא הפרתם את האמון של בן הזוג בכם. כלומר, אם אתם בעצמכם גרמתם לו לפקפק באמינותכם - זה לא יעבוד. הוא אומר: "הבהרה: זה עובד רק אם לא הפרתם את האמון שלו, אחרת, יכולה להיות לו הצדקה לגבי איך שהוא מרגיש כלפיכם".

אז מה השיטה? לדברי דניאל, ברוב המקרים בהם בן הזוג מתחיל לחשוד בכם ומתחיל לשאול יותר מדי שאלות - זה הוא שנאמנותו אתם צריכים לפקפק. הוא מסביר: "אם אתם יוצאים עם מישהו והוא מתחיל להאשים אתכם בבגידה או שהוא חושש שאתם מדברים עם אנשים אחרים בלי שום הוכחה, זה בדרך כלל אומר שהוא בוגד בכם ומדבר עם אנשים אחרים. הוא פשוט חושש שאתם עושים את אותו הדבר. אנשים נוטים להשליך את עולמם הפנימי על אנשים אחרים. זה סוג של משחקי מחשבה ברמה מתקדמת".

צפו בהסבר המלא שלו:

מה דעתכם?

האם בוגדים חושדים יותר שבוגדים בהם?

אני מסכים - ולא בגדתי אף פעם
אני לא מסכים - ובגדתי בעבר
אני לא מסכים - ולא בגדתי אף פעם
אני מסכים - ובגדתי בעבר
4984 משתתפים

לסיכום, אם לבן (או לבת) הזוג יש סיבה לדאוג (גם אם לא באמת עשיתם משהו) אז כמובן שאי אפשר להאשים אותו - אבל אם הייתם נאמנים, לא נתתם לו שום סיבה לחשוד והוא עדיין חושד ושואל שאלות מוזרות - כנראה שלכם יש סיבה אמיתית לחשוד בו.

בעוד רבים הסכימו איתו ואף חלק הודו כי בגדו בעבר והתנהגו בדיוק ככה, אחרים הכחישו וטענו שיש לשפוט כל מקרה לגופו. אחד כתב: "יש לי בעיות אמון באנשים, לא בגלל שאני נואף, אלא כי אני מפחד להיפגע אחרי שהורדתי את חומות ההגנה שלי. אני בהחלט לא גאה בזה. הלוואי שלא הייתי כל כך מודאג". אחר הוסיף: "זה ממש לא נכון. מה אם למישהו יש חרדת נטישה?". אחרת חיזקה אותו: "זה לא מדויק. אנשים שיש להם בעיות אמון או חוו טראומה ממערכת יחסים קודמת נוטים לפקפק בכולם - וזה ממש לא אומר שהם עושים את אותו הדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully