וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תדעו אם הגבר שלכן בוגד בכן - רק ממבט מהיר בפניו

28.4.2019 / 0:09

מחקר חדש מצא שגברים בוגדניים נולדים עם תווי פנים מסגירים ושבמבט קצר תוכלו לגלות האם הסיכוי שבן הזוג שלכן יבגוד בכן (או כבר בגד) גדול או שמא נפלתן על צדיק

TO CATCH A CHEATER

חושדות שהגבר שלכן בוגד בכן? לפני שאתן מתעמתות איתו, עוקבות אחריו לעבודה או חופרות לו במיילים, בהודעות ובחשבון האשראי - יש דרך קלה יותר לזהות אם הוא בוגד, כזו שלא תסגיר שאתן בכלל חושדות בו. על פי מחקר חדש שערכו באוניברסיטת מערב אוסטרליה, הסימנים להיותו בוגד ממש כתובים לו על הפרצוף, ולא - אנחנו לא מדברים על סימני שפתון או היקי. המחקר, שפורסם בכתב העת Royal Society Open Science, טוען שגברים בוגדניים נולדים עם תווי פנים מסגירים, טענה שמקבלת אפילו חיזוק אבולוציוני.

תקריב בשחור לבן של עיניים של גבר כועס. ShutterStock
מבט מהיר בפנים - ותוכלו לזהות אם הוא בוגד/ShutterStock

עוד בנושא:

במחקר נמצא שלגברים בעלי תווי פנים גבריים "זוויתיים" יותר - כגון לסתות וסנטרים מרובעים וגבות מלאות - יש סיכוי גבוה יותר לבגוד בכן. אם כך, אלה עם ה"בייבי פייס" הם אכן טיפוסים אמינים יותר ושווים שמירה. על פי ממצאי המחקר, נשים וגברים יכולים לנחש ברמה סבירה את סיכויי הבגידה אצל גברים ממבט מהיר בתמונה שלהם. לעומת זאת, כשמדובר בנשים - כמו במקרים אחרים - כמעט ולא ניתן "לקרוא אותן". במחקר נטען שבני אדם כנראה פיתחו יכולת לזהות בוגדים כי הדבר העניק לבני האדם הקדמונים יתרון אבולוציוני. כלומר, הטבע ביצע הבחנה בין גברים אמינים לבוגדים כדי שנשים ידעו לעשות את הבחירה הנכונה לטובת התרבות. במחקר נכתב: "תיאוריות אבולוציוניות גורסות שלצורך התרבות זה יהיה יתרון אם לאדם תהיה היכולת לפתח אסטרטגיות שימנעו בגידות".

גבר. ShutterStock
הוא כנראה יבגוד בכן/ShutterStock
אילוסטרציה. ShutterStock
ואלה עם הבייבי פייס - פחות/ShutterStock

החוקרים הגיעו למסקנה הזו לאחר שביקשו מ-1,500 אנשים להביט בתמונות של 200 גברים ונשים שנבחנו על נאמנותם. גברים ונשים כאחד היו מסוגלים לשפוט את רמת נאמנותם של גברים ברמת דיוק טובה יותר מניחוש פרוע. 20 אחוזים מהנבדקים הצליחו אפילו לזהות גברים בלתי אמינים, אולם כפי שציינו, כשמדובר בנשים הם הוכיחו שאי אפשר לקרוא אותן.

  • עוד באותו נושא:
  • בגידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully