וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכחו מ-18: זה הגיל האמיתי שבו אנשים הופכים למבוגרים

גיל ההתבגרות אולי הוקדם לגילאי 13 אבל כל בר דעת יודע שההתבגרות האמיתית מגיעה הרבה (מאוד) אחרי. חוקרי מוח מבהירים - "ההתבגרות יכולה לקחת שלושה עשורים"

יובל שם טוב ("יובל המבולבל"). ראובן קסטרו
התבגרות בשלבים. יובל שם טוב המבולבל/ראובן קסטרו

אם גם לכם אמרו בשנות העשרים לחייכם לא פעם ולא פעמיים שהגיע הזמן שתתבגרו, וגם אתם חשבתם שבאמת אולי כדאי שתתבגרו, המחקר הזה לגמרי בשבילכם ועבורכם. חוקרי מוח שמחקרם הוצג השבוע בכנס באוניברסיטת קיימברידג' טוענים כי אנשים הופכים לבוגרים רק בשנות ה-30 שלהם ולא בגיל 18.

עוד בנושא:
5 הרגלים בריאים שכדאי לאמץ לכם כבר בשנות ה-20
למה הקול של בנים משתנה בגיל ההתבגרות?
30 הוא ה-20 החדש: בעשורים האחרונים נוצר שלב חדש בהתבגרות

"מה שהמחקר שלנו למעשה אומר הוא שההגדרה למתי אדם עובר מילדות לבגרות נראית יותר ויותר אבסורדית", אמר עורך המחקר פרופסור פיטר ג'ונאס לאתר ה-BBC. "מדובר על מעבר הדרגתי שכולל הגברה של המוליכות העצבית ובניה של רשת עצבית שנמשך על פני שלושה עשורים". לטענת החוקרים, בגיל 18 המוח עדיין עובר שינויים שיכולים להשפיע על ההתנהגות, מה גם שכל אדם מתבגר באופן אינדיבידואלי בגיל שונה. "אין רק ילדות ובגרות - אנשים נמצאים בתהליך".

גיל 18 נחשב לגיל שבו ברוב מדינות העולם הופכים לבגירים מבחינה משפטית, מותר להצביע ואפילו לקנות אלכוהול בישראל יש כמובן את הגיוס לצבא. צוות החוקרים מאמין כי תוצאות המחקר שלו עשוי להיות בעל השפעות מרחיקות לכת על החברה. "אני מניח שמערכות כמו מערכת החינוך, הבריאות והחוק קבעו סף של גיל כדי שיהיה להן נוח אבל אני בטוח שמערכת המשפט יודעת להבדיל בין עבריין בן 19 לכזה בן שלושים", סיכם ג'ונאס.

  • עוד באותו נושא:
  • התבגרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully