וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטופל הגיע למיון עם פגז ארטילרי תקוע בישבנו - וחוליית חבלנים הוזעקה

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 9:39

חוליית מנטרלי פצצות הוזעקה לחדר המיון בבית החולים בגלוסטר, אנגליה, כדי לבחון האם הפגז הארטילרי התקוע בישבנו של מטופל עשוי להתפוצץ. המטופל טען ש"החליק ונפל על הרקטה" כשסידר את אוסף המזכרות הצבאיות שלו

"מגוון החפצים שאנו מוצאים בפי הטבעת של מטופלים הוא מדהים, החל מצעצועי מין, כוסות יין ועד לבקבוקי קטשופ", אמרה ד"ר קארול קופר לסאן הבריטי כשנשאלה על המקרה האחרון שזעזע את עולם הרפואה, "למרבה הצער אנו נתקלים במקרים כאלה מדי יום במיון, אבל עוד לא נתקלתי במקרה של חוליית חבלנים שהוזעקה למיון בגלל זה". ואכן, רופאים בגלוסטר, אנגליה, נתקלו לאחרונה בתאונה מסוכנת בעלת השלכות נפיצות - כאשר אדם הגיע אליהם כשבישבנו תקוע לא פחות מפגז ארטילרי ממלחמת העולם השנייה..

מחשש למצבו של המטופל, כמו גם של הצוות הרפואי ויתר המטופלים, הרופאים מיהרו להזעיק את חוליית החבלנים (EOD) שהצליחה לזהות שהחפץ התקוע הוא אכן פגז ארטילרי נגד טנקים ממלחמת העולם השנייה. לאחר בדיקה גילה הצוות שהתחמושת אינה פעילה ואינה מהווה איום על בריאות הנוכחים - מלבד כמובן על בריאותו של המטופל, שחודו של התחמושת עשוי היה ליצור נקב במעי שלו.

כך נראה הפגז:

בסאן מדווחים כי המטופל הגיע לבית החולים המלכותי בגלוסטרשייר לאחר שטען כי סידר את פריטי האספנות הצבאיים שלו, החליק ונפל על רקטה חודרת שיריון בגודל 17 על 6 ס"מ. מאוחר יותר זוהה כי הפגז שייך לתותח 6 ליטראות, נשק נגד טנקים בקוטר 57 מ"מ שהיה נפוץ במלחמת העולם השנייה בצבא הבריטי והאמריקאי וזכה לשם "תותח נ"ט 6 פאונד בריטי".

"אצל המטופל נמצאה תחמושת בפי הטבעת. הוא טען שהניח את התחמושת על הרצפה, החליק ונפל עליה. הוא סבל מכאבים קשים", אישר דובר ממשטרת גלוסטרשייר ל-Insider. לאחר שהבין את מצוקתו, פנה המטופל לעזרתם של רופאי חדר המיון, אשר למשמע אופי האובייקט הסיקו שעדיף להיעזר באנשי מקצוע מתחום התחמושת והזעיקו את ה-EOD. "כמו בכל תקרית המערבת תחמושת, פרוטוקולי הבטיחות הרלוונטיים בוצעו על מנת להבטיח שלא ימצא סיכון לחולים, לצוות או למבקרים בכל עת", כך נאמר בהצהרה של דובר בית החולים שפורסמה ב-Insider.

והנה הפגז מול כף יד - כדי שתקבלו פרופורציה:

גוש העופרת המחודד שנועד לשבור את שריון הטנק זוהה כלא מסוכן והוסר בבטחה מישבנו של המטופל, ששוחרר מבית החולים וצפוי להחלמה מלאה. ד"ר קארול קופר הוסיפה: "זה היה גוש מתכת אינרטי, כך שלא היה סיכון חיים - לפחות לא לאף אחד אחר מלבד המטופל. המטופל יכול היה למות אם חוד התחמושת היה מחורר את המעיים שלו".

במקרה אחר חובשים מצאו בישבנו של מטופל 15 ביצים מבושלות ומקולפות. החולה סבל מנקב בחלק מהמעי הגס שהוביל לכך שאוויר ונוזלים נלכדו בבטן. למטופל בוצע ניתוח לפרוטומיה שגילה כי הוא סובל מדלקת הצפק (פריטוניטיס) עקב דליפת צואה. "הביצים הוסרו למיטב יכולתנו וחלל הבטן נשטף ביסודיות", דווח במחקר העוסק במקרה. לאחר הניתוח, המטופל נמצא במעקב בטיפול נמרץ ולאחר מספר ימים שוחרר מבית החולים במצב טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully