וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאישה הזאת לא היה מושג שתקוע לה חרוז באף מזה 20 שנה - וכך תגלו אם גם לכם

27.11.2021 / 23:47

משתמשת טיקטוק סיפרה שמצאה באף שלה חרוז שהכניסה פנימה כשהייתה בת 3 - לפני 20 שנה. מומחי אף-אוזן-גרון מספרים שנתקלו במקרים דומים בעבר ומציעים שיטות לגלות האם גם לכם תקוע שם משהו בלי ששמתם לב

"לפני 20 שנה תקעתי חרוז באף - ושכחתי מזה"/@hannah.lham

אם הנחתם עד היום שאין לכם שום דבר תקוע באף, כי הרי הגיוני שתרגישו בזה, משתמשת טיקטוק בת 23 גרמה ליותר מ-8 מיליון צופים לחטט באף רק כדי לוודא. צעירה בשם האנה (@hannah.lham) סיפרה בסרטון טיקטוק שגילתה לאחרונה שהיא חיה זה 20 שנה עם חרוז בתוך האף שלה. לדבריה, יש לה זיכרון מעומעם מגיל 3 שבו היא הכניסה חרוז לתוך האף, אך הייתה בטוח שמאז הוא כבר יצא לו החוצה - אם כי היא אינה זוכרת את הרגע שזה קרה. היא אומרת בסרטון: "כשהייתי בערך בת 3, אני זוכרת שהכנסתי לי חרוז לאף והוא לא יצא. לא סיפרתי לאף אחד - אני לא יודעת למה - ושכחתי מזה".

מאז חלפו להם 20 שנה ולאחרונה, סיפרה האנה, היא פיתחה דלקת בסינוסים. לדבריה היא הרגישה כאילו הצד הימני של האף שלה חסום לחלוטין והגיעה למסקנה שמדובר ב"נזלת מסיבית". היא תיארה אותה כ"כואבת מאוד" וסיפרה שלא הצליחה להוציא אותה כשקינחה את האף. לבסוף היא השתמשה במצלמה קטנטנה כדי לנסות לראות מה קורה שם בפנים - וזיהתה אביזר קטן בצבע כחול. היא סיפרה: "סוף סוף הוצאתי את זה החוצה. זה היה מאוד כואב, אבל חרוז - חרוז כחול שנמצא באף שלי כבר 20 שנה - פשוט יצא מהאף שלי. עשרים שנה שאני חיה עם חרוז בתוך האף ולא היה לי מושג".

@hannah.lham yes I have pictures. Yes they are disgusting. ? #medical #childhood ♬ Oh No - Kreepa

בתגובות לסרטון, שיתפו אנשים סיפורים משלהם על דברים אקראיים שנתקעו להם או ליקיריהם באף. "לבתי בת ה-8 נתקע חרוז די גדול באף למשך זמן לא ידוע... כי היא לא סיפרה לי, לאביה או לאף אחד אחר", כתבה אחת ואחרת הוסיפה: "אוי אלוהים! תקעתי נעל של בובת פולי פוקט באף שלי ולא הצלחתי להוציא אותה, אני חושבת, ומאז לא ראיתי אותה. חשבתי לעצמי, 'אוי, כנראה שזה יצא כבר', אולי כדאי שאבדוק את זה שוב".

בסרטון טיקטוק נוסף, האנה שיתפה את התיעוד המקריפ וסיפרה גם שהיא שמה את החרוז על צמיד זהב, כי בכל זאת - קשה להיפרד מצעצוע שליווה אותך כל חייך.

הנה התיעוד מהמצלמה (זהירות - תמונות קשות)

וזה מה שהיא עשתה עם החרוז:

איך נדע אם גם לנו תקוע משהו באף?

על אף שמצב כמו זה של האנה הוא נדיר, ד"ר ניל בהטצ'אריה, מומחה לאף-אוזן-גרון ב-Mass Eye and Ear שבבוסטון, אמר ל-health.com שהוא בדרך כלל "דג" דברים מאפים של אנשים שלא היה להם מושג שהם שם: "חלק מהדברים הנפוצים יותר שהוצאתי ב-25 שנות הניסיון שלי הם נייר טאולט, מגבוני קלינקס וכדורי צמר גפן", הוא אמר, "במקרים שהאף מטפטף, אנשים יוצרים כדור מנייר טואלט או כדור צמר גפן, מכניסים אותו שם למשך הלילה ואז שוכחים מזה".

בניגוד להאנה, רבים מפתחים תסמינים כשמשהו כזה קורה, אומר ג'סטין מקורמיק, ראש מחלקת רינולוגיה וניתוחי בסיס גולגולת קדמית במחלקה לרפואת אף-אוזן-גרון של בית הספר לרפואה "רוטגרס רוברט ווד ג'ונסון": "לרוב האנשים יהיו תסמינים כמו נזלת חריפה או ריר סמיך היוצא מצד אחד של האף", הוא הוסיף, "ייתכן גם שהם יתקשו לנשום דרך הנחיר שיש בו את החפץ". סימן מובהק אחר הוא נזלת מסריחה היוצאת מנחיר אחד, טוען ג'ון רוץ', רופא אף-אוזן-גרון ממישיגן: "בדרך כלל, בתוך 7 עד 10 ימים, אנשים יפתחו נזלת חריפה", הוא אומר. רוב הזמן זה קורה אצל ילדים, מציין ד"ר רוץ': "ההורים לוקחים את הילד לרופא הילדים בגלל נזלת מסריחה מצד אחד של האף, וזה בדרך כלל מעלה את החשד שלא מדובר בהצטננות".

אנשים מסוימים עשויים אפילו לפתח זיהומים בסינוסים אם החפץ חוסם את המקום שבו הסינוסים מתנקזים להם. ד"ר מקורמיק הסביר: "כדי שמשהו ייעלם מעיניינו לפרק זמן ממושך, הוא יצטרך להיות מונח במקום שבו הוא לא יצור סימפטומים כלשהם. למשל הוא יכול להתמקם בסחוס התחתון של האף - אחד מחללי האוויר הגדולים יותר באף - או בחלק העליון של האף בין מבני האף הנקראים הטורבינה האמצעית והמחיצה. ברוב המקרים הגוף יזהה את גורם הנזק וינסה להדוף גופים זרים שתקועים בו מספיק זמן. נסיונותיו יוצרים תגובות דלקתיות. זה יכול ליצור מורסה (אבצס) או במקרים נדירים יותר זה יכול להביא להמסת העצם באף".

האנה עונה לשאלות הצופים:

ומה עושים אם זה קורה לנו?

זיהיתם שתקוע באף שלכם או של ילדיכם אובייקט כלשהו? תחילה, אתם יכולים לנסות להוציא אותו בעצמכם - כל עוד הדבר אינו גורם לכאב. קתרין בולינג, רופאה במרכז הרפואי מרסי בבולטימור, אמרה: "אתם יכולים לנסות להוציא אותו על ידי סגירת הנחיר הפנוי של האף ונשיפה בכוח החוצה מהנחיר הסתום". אם זה לא יעשה את העבודה ואתה או אהובך סובלים מכאבים, ד"ר רוץ' ממליץ לפנות למיון. עם זאת, ד"ר בהטצ'אריה מציין שאם אתם מרגישים טוב - אין צורך לפנות למיון ומספיק לגשת לרופא אף-אוזן-גרון שיטפל בבעיה: "בדרך כלל אנחנו יכולים להוציא את זה בקליניקה שלנו. יש לנו מקבץ של כלים קטנים שיכולים להיכנס לשם ולהוציא כל אובייקט תקוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully