וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קורגזמה": האם תרגילי בטן יכולים לגרום לאורגזמה?

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 8:57

מה שנראה בהתחלה כמו טרנד משונה בטיקטוק של כמה מאמנות כושר שצמאות לפרסום, התברר כנושא שנחקר באוניברסיטאות ומוכר למדע עוד משנות ה-50. אז מה הקשר בין אימונים אינטנסיביים לבין סיפוק מיני ואיך בדיוק זה עובד?

אתגר כושר חדש בטיק טוק/טיק טוק

טיקטוק היא פלטפורמה שמייצרת לא מעט תכנים ויראליים וסערות שמורגשות בכל העולם, אבל הסיפור הזה ללא ספק מצליח לבלוט מעל כל השאר בשבועות האחרונים. הכול התחיל כשמאמנת כושר אוסטרלית בשם אנני נייט, פרסמה ל-18 אלף העוקבים שלה סרטון שבו היא מספרת על שתי חברות שלה שחוות באופן קבוע אורגזמה אחרי תרגילי בטן. החברות אף סיפרו לה שיש תרגילים שהן נמנעות מהם לחלוטין במכון הכושר בגלל מבוכה - תרגילים כמו פלאנק, כפיפות בטן או מכשיר עם משקולות לחיזוק שרירי הבטן.

מאז, כצפוי, הסרטון הפך ויראלי ונשים רבות השתמשו בקול של נייט כקריינות לסרטונים שמציגים אותן עושות תרגילי בטן - עם או בלי שהצליחו להגיע לסיפוק בסופם. מה שנראה כדבר שגורם המון מבוכה ואי נוחות לחלק מהנשים, הפך לאתגר של ממש בעבור לא מעט גולשות אחרות בכל רחבי העולם. אחד הסרטונים שזכו לתהודה זמנית הוא של מאמנת בשם ג'סיקה דיווידסון, שביצעה תרגיל של הרמת רגליים על מוט מתח עד שפתאום נעצרה. "אל תשאלו אותי למה ואיך", היא אמרה.

התופעה אף זכתה, איך לא, לשם משלה - Coregasm או "קורגזמה" בתרגום חופשי, בגלל הקשר בין תרגילים שמערבים את שרירי הליבה (Core) לבין הסיפוק המיני לכאורה. גם ההאשטג #Coregasm הפך כמובן לפופולרי, עם המון גולשות (וגולשים) שמנסים להגיע לסיפוק וגם תרגילים מומלצים שאמורים על פי ההבטחות ללחוץ לכם על הכפתורים הנכונים.

מה יש למדע להגיד בנושא?

חוץ מהאשטגים בטיקטוק וסרטונים ספק מבוימים, מתברר שיש גם אנשי מקצוע שחקרו לעומק את התופעה המשונה. אחת מהם היא ד"ר דבי הרבניק, מרצה על מיניות בריאה והתנהגות מינית באוניברסיטת אינדיאנה.

ד"ר הרבניק לא רק חקרה את התופעה, אלא אף פרסמה שני מאמרים מדעיים שבוחנים אותה לעומק. בראיון לאתר Insider היא מסבירה שבעוד שהכינוי הפופולרי של התופעה הוא "קורגזמה", יש לה גם שם מדעי ורציני יותר - אורגזמה שמקורה בפעילות גופנית (Exercise-Induced Orgasm) או EIO בקיצור.

עוד בוואלה!

שיגעון הכושר הקוריאני שמבטיח בטן שטוחה בלי מאמץ

לכתבה המלאה
גיף כפיפות בטן כפיפת בטן אימון חדר כושר ספורט. Giphy
"זה בהחלט אפשרי להגיע לאורגזמה אחרי פעילות גופנית". אישה עושה תרגילי בטן/Giphy

"זה בהחלט אפשרי להגיע לאורגזמה אחרי פעילות גופנית", היא אמרה והוסיפה כי התיעוד הראשון לתופעה ממש לא היה בטיקטוק, אלא בכתביו של אלפרד קינסי, מי שנחשב בעיני רבים למייסד ענף הסקסולוגיה בחקר מדעי האדם. קינסי, היא מסבירה, תבע את המושג הזה לראשונה עוד בשנות ה-50 המאוחרות.

במחקר שערכה הרבניק ופורסם ב-2021 בכתב העת Archives of Sexual Behavior היא גילתה שגם גברים וגם נשים יכולים לסבול (או ליהנות) מהתופעה. במחקר היא בחנה 2,000 משתתפים וראתה כי 10 אחוזים מהנשים ו-9 אחוזים מהגברים דיווחו שחוו אורגזמה במהלך אימון גופני לפחות פעם אחת בחייהם.

אז כמה כפיפות בטן יביאו אתכם לסיפוק?

בעוד שאכן פורסמו מחקרים שמאשרים את קיום התופעה, המומחים עדיין לא יודעים להסביר בדיוק למה זה קורה ומה הקשר בין האורגזמה לאימון הגופני. עם זאת, כן אפשר להגיד שזה קורה בעיקר באימוני בטן אינטנסיביים.

"התרגילים הכי נפוצים שגורמים לאורגזמה הם אלו שדורשים מעורבות גבוהה ביותר של שרירי הליבה באזור הבטן", אמרה ד"ר הרבניק. זה כולל בין היתר כפיפות בטן, הרמות רגליים ואפילו עליות מתח במקרים מסוימים. לדבריה, זה כנראה לא יקרה לכם מעשר כפיפות בטן, אלא רק אם תבצעו אימון אינטנסיבי מאוד לשרירים האלו - נניח בין 50 ל-200. אולם היא מדגישה שבתרגילים קשים יותר כמו עליית מתח, זה יכול לקרות גם אחרי 5 עד 8 חזרות.

וזה עוד לא הכול. המחקר שלה העלה גם שלא רק אימוני כושר יכולים לגרום לתופעה המשונה. חלק מהאנשים שראיינה סיפרו שהם חוו את זה גם כשביצעו מטלות בבית - כמו לדוגמה ניקוי הרצפה. התיעוד הכי משעשע של התופעה היה של אנשים שהרימו מזוודות בשדה התעופה או במטוס. ואם זה לא מספיק, היא מוסיפה כי "שמעתי מחיילים, גם כאלו ביחידות מובחרות, שסיפרו שזה קרה להם בזמן האימונים".

אז אם זה קורה לכם ואתם מפחדים שמשהו לא בסדר - חשוב להדגיש כי התופעה לא מסוכנת או בעייתית בשום צורה. "חלק מהנשים מרגישות מועצמות מהחוויה", אומרת הרבניק. "אבל במקרים מסוימים חלקן יעדיפו לבצע תרגילים מסוימים בפרטיות, בעיקר אם קשה להן להסתיר את העובדה שהגוף חווה תגובה אורגזמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully