וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקורונה השתנתה - ואנחנו צריכים לחיות עם השינויים"

עודכן לאחרונה: 10.8.2021 / 14:17

בפודקאסט "פרופסור קורונה" של וואלה! ו-103FM דן פרופ' קרסו בעלייה בתחלואה ובצורך לנקוט בצעדים ממשיים כדי לשוב לחיים נורמליים. אז כל כמה זמן נצטרך להתחסן? האזינו

מדדי התחלואה עולים, מחלקות הקורונה בבתי החולים שבו לפעילות, התו הירוק חזר לחיינו, וסגר כללי שוב על הפרק. אז איך ממשיכים מכאן? ומה הסיכוי שהמצב ישתפר בקרוב?

בפרק הרביעי של הפודקאסט "פרופסור קורונה" התייחס פרופ' רפי קרסו למנת הדחף שניתנת לבני ה־60 פלוס, ואמר: "החיסון הנוכחי יעיל מעט לדלתא, אז לא הייתי מחכה שיהיה חיסון ספציפי לזן הדלתא, כי יכול להיות שעד אז יהיה זן נוסף". הוא הודה כי "אנחנו לא יודעים בדיוק תוך כמה זמן החיסון השלישי יתחיל להשפיע ויעלה את רמת הנוגדנים", אך העריך: "תוך 7-3 ימים כבר תהיה עלייה משמעותית במספר הנוגדנים".

פרופ' קרסו הרגיע את החשש מפני תופעות לוואי קשות למנת הבוסטר, ואמר: "אלפים כבר קיבלו אותו, לחלק היו כאבים בזרוע, מעט חום,חולשה, צמרמורת ותחושת אי נוחות כמו בחיסון השני. בדרך כלל כל הסימפטומים חולפים תוך 36-24 שעות".

ישנה מחלוקת בקרב צמרת מערכת הבריאות באשר ליעילות מנת החיסון השלישית, אך פרופ' קרסו הניח כי "יהיה צורך בחיסון לעיתים יותר קרובות, אולי פעם בשנה או בכמה חודשים כמו בחיסוני השפעת. הדלתא מדבק על פי הערכות פי 3-2 משפעת, וברור שהוא אלים יותר מהקורונה המקורית. מספר החולים קשה מכפיל את עצמו כל שבוע, כך שאם זה לא ייעצר אנחנו נגיע ל־2,000 חולים קשה עד החודש הבא. זה מפחיד. ייתכן ויגיעו מוטציות ווריאנטים שונים ואנחנו צריכים להתכונן. המחלה השתנתה וצריך לחיות עם השינויים".

אולם רוזמרין פתח תקוה כללית חיסון שלישי 05 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
94% ממקרי הקורונה בוושינגטון הם בקרב אלו שלא חוסנו באופן מלא. חיסון קורונה/ראובן קסטרו

בהמשך, התייחס פרופ' קרסו לאוכלוסיית סרבני החיסון, והסביר את החשיבות בהתחסנות נגד הנגיף: "אף אדם מחוסן מתחת לגיל 50 לא נפטר בארץ". כמו כן, תמך בהחלטה להחזיר את התו הירוק, ואף המליץ למבוגרים מעל גיל 60 להקפיד הקפדה יתרה על מרחק, היגיינה ומסיכות.

כמדי תוכנית, הביא קרסו מחקרים מן העולם וסקר את מצב התחלואה במדינות השונות: "עד היום מתו למעלה מ־4.25 מיליון אנשים בעולם. נכון להיום יש קרוב ל־100 אלף חולים קריטיים בעולם, מתוך 15 מיליון ו־250 אלף חולים.מדינות רבות מכינות עצמן לחיסון שלישי. דוח משרד הבריאות האמריקני מצא שלמעלה מ־94 אחוז ממקרי ההדבקה, התמותה והאשפוזים עקב קורונה בוושינגטון הם בקרב אלו שלא חוסנו באופן מלא".

האזינו לפרק הרביעי של פודקאסט "פרופסור קורונה" בדיגיטל של 103FM, באתר וואלה ובאפליקציות הפודקאסטים האהובות עליכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully