וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגעתם לגיל ארבעים? זה מה שמצפה לכם מבחינה פיזית

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 20:22

מחקר בריטי רחב מצא כי משבר גיל הארבעים הוא לא בהכרח רק נפשי, אלא לא פחות - פיזי. אילו מחלות עולות כשחוצים את גיל ארבעים ומה ניתן לעשות כדי למנוע אותן?

יודע כל מי שעבר את משבר גיל הארבעים וחצה את הקו הזה, שאין חזרה ממנו, ושהגיל מביא איתו לא רק הבנות פסיכולוגיות ונפשיות, אלא אולי בעיקר בעיות בריאותיות כמו כאבי גב משונים ועייפות כללית. מחקר חדש שנערך בבריטניה מצא כי בערך אחד מכל שלושה אנשים שחצו את גיל 40 סובל מבעיות בריאות כרוניות רבות.

במחקר הבריטי שנפרש על פני כחמישים שנים (משנת 1970) עוקבים מעת לעת אחר חייהם של כ-17,000 בני אדם שנולדו באנגליה, סקוטלנד וויילס. כמעט 8,000 מתוכם נסקרו עבור מחקר של אוניברסיטת קולג' בלונדון, שפורסמה בכתב העת BMC Public Health. הממצאים הראו כי ל-34 אחוזים היו שתי בעיות בריאות כרוניות או יותר, כגון לחץ דם גבוה ובעיות נפשיות בגיל 46-48.

בעיות הבריאות הנפוצות ביותר היו:

  • שתייה בסיכון גבוה - 26 אחוזים
  • בעיות גב חוזרות - 21 אחוזים
  • בעיות נפשיות - 19 אחוזים
  • לחץ דם גבוה - 16 אחוזים
  • דלקת פרקים, סוכרת מסוג 2 ואסתמה או ברונכיטיס הופיעו גם כן.

עוד בוואלה!

אמצע החיים: למה כולם עוברים משבר בגיל 40?

לכתבה המלאה

החוקר הראשי ד"ר דוד גונדק אמר שהוא מופתע ודואג לראות כמה מהם סובלים מבעיות בריאות כשהם "עדיין צעירים יחסית". "חלק ניכר מהאוכלוסייה כבר סובלים מבעיות פיזיות ונפשיות רבות לטווח הארוך בסוף שנות ה-40 לחיים", הוא אמר, והוסיף כי זה לא סימן טוב לאוכלוסייה מזדקנת שניתן לצפות שיחיו זמן רב יותר, אך בבריאות לקויה.

אישה עם כאבי גב יושבת על ספה. ShutterStock
עשור של כאבי גב. אישה עם כאב גב/ShutterStock

סוכרת ולחץ דם גבוה היו שכיחים יותר בקרב אלו הסובלים מהשמנת יתר. לאנשים עם רקע משפחתי פחות טוב או שחוו בריאות נפשית לקויה בנעוריהם היה גם סיכוי גבוה יותר לסבול מבריאות לקויה. והחוקרים מציעים שהתערבויות ממוקדות לבריאות הציבור בילדות ובגיל ההתבגרות עשויות לשפר את התוצאות בריאתיות של הדורות הבאים.

נכון, אומנם שנות הארבעים של היום לא דומות למה שהיה פעם, ואנשים עדיין מתנהגים וחשים צעירים, ובכל זאת מומחים מייעצים כי תזונה נכונה, הגבלת צריכת אלכוהול, הפסקת עישון והתעמלות סדירה יכולים לעשות את כל ההבדל בעשורים המאתגרים האלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully