וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלבנה בשעה וגשר שקוף: גישה חדשה ברפואת שיניים אסתטית

בשיתוף zap doctors

עודכן לאחרונה: 27.7.2021 / 10:44

גישה חדשה ברפואת השיניים רואה באסתטיקה של הפנים ענף נפרד. מי מאיתנו לא רוצה חיוך מושלם ושיניים ישרות - מהיום הכתובת לאלו היא לא אצל רופא השיניים המסורתי. כל הפרטים בכתבה

חלל הפה דורש תחזוקה ושמירה על אסתטיקה, וככל שתטפלו בזמן - כך תגדילו את אחוזי ההצלחה של הטיפולים. לאסתטיקה דנטלית השפעה רבה על האסתטיקה הכללית של האדם ותכניות טיפול דנטליות כגון: הלבנת שיניים, ציפויים או יישור שיניים יכולות לתרום מאוד לביטחון האישי של המטופל ולתחושה טובה.

בשנים האחרונות תחום רפואת השיניים ביצע התקדמות משמעותית מבחינת מגוון ואיכות הטיפולים האסתטיים לשיניים. בעיות שבעבר לא ניתן היה לטפל בהן היום אפשר לפתור בקלות ובמהירות, כמו למשל יישור שיניים שקוף בגיל מתקדם, הלבנת שיניים בשעה בלבד, כתרים מודבקים למראה שיניים אחיד וישר ועוד. עד היום טיפולי שיניים אסתטיים נעשו אצל רופא השיניים, כחלק מטיפולי השיניים האחרים כמו טיפולי שורש, השתלות, סתימות ועוד. הגישה החדשה בתחום היא לשים דגש על טיפולים אסתטיים בקליניקות ייעודיות.

הלבנת שיניים תוך 60 דקות. באדיבות מרפאת סמיילס קר אסתטיקס,
שמים דגש על טיפולי שיניים אסתטיים. הלבנת שיניים ב-60 דקות/באדיבות מרפאת סמיילס קר אסתטיקס

לא מתפשרים על מקצועיות

התפתחות תחום האסתטיקה ברפואת שיניים הביאה לגישה חדשה בתחום - טיפולים אסתטיים לשיניים בקליניקה עצמאית, נפרדת לחלוטין ממרפאת השיניים. אסף דותן, מנכ"ל המרפאה לטיפולי שיניים אסתטיים, הוא בין החלוצים בתחום בארץ. הקליניקה של דותן מתמחה בטיפולים אסתטיים כמו יישור שיניים עם גשרים שקופים (קשתיות שקופות), כתרי זרקוניה, הלבנת שיניים בשעה ועוד מגוון טיפולים, "הגישה שלנו היא לשים דגש על תחום האסתטיקה ", אומר דותן, "בדומה לרופאי שיניים המתמחים בטיפולי שורש, ועושים בקליניקה שלהם טיפולי שורש בלבד, אנחנו שמים דגש על טיפולי שיניים אסתטיים. בסופו של דבר המיומנות שאנחנו צוברים משרתת בעיקר את הלקוחות".

מבחינת דותן, העובדה שהרופאים בקליניקה שלו מבצעים בעיקר טיפולים אסתטיים הופכת אותם למקצוענים בתחום, "הרופאים והרופאות שלנו מבצעים מאות ואלפי טיפולים ויש להם ניסיון עצום ויד מיומנת", אומר דותן, "ההחלטה להתמקד בתחום מסוים הוכיחה את עצמה כנכונה, כי זה אפשר לנו להכיר את כל החידושים באסתטיקה, לעבוד עם החומרים והמעבדות המובילים בעולם ולצבור ניסיון רב שבתחום הזה הוא קריטי".

אילוסטרציה. ליבי, ShutterStock
היום כמעט כולם יכולים ליישר את השיניים בכל גיל. גבר מחייך/ShutterStock, ליבי

הקליניקות הנפרדות של טיפולים אסתטיים לשיניים הובילו לעוד שינוי בתחום. לא עוד מרפאת שיניים לבנה שנראית כמו חדר רופא, עם אותו ריח מפורסם ומלחיץ של מרפאת רופא השיניים, אלא קליניקות מעוצבות ומזמינות בסגנון של קליניקות לטיפולים אסתטיים. האווירה כולה מעוצבת במטרה ליצור חוויה נינוחה, אסתטית ונעימה, עם צבעים מרגיעים, מוזיקה, ריחות נעימים ופינוקים כמו עמדת קפה מאובזרת.

אסתטיקה שמשנה חיים

לחלק מהטיפולים האסתטיים בתחום רפואת השיניים יש השפעה ניכרת לא רק על הנראות, אלא גם על מצבם הרפואי של המטופלים. יישור שיניים בעזרת קשתיות שקופות למשל הוא טיפול אורתודנטי וגם אסתטי, שמשנה את מבנה הפה והלסת, ויש לו השפעה על איך שהשיניים נראות אך גם על הלעיסה, הנשימה והדיבור. בעבר מי שפספס את ההזדמנות לבלות את גיל ההתבגרות עם מלתעות ברזל על השיניים, נאלץ לוותר על יישור שיניים. יישור שיניים שקוף שינה לגמרי את המצב, והיום כמעט כולם יכולים ליישר את השיניים בכל גיל.

השיטה נחשבת למהירה והאפקטיבית ביותר, אך גם במקרה זה, חשוב לבחור ברופא שיניים מנוסה בתחום, "התאמה של גשרים שקופים מחייבת עבודה משולבת של אורתודנט, רופא שיניים ומעבדה, אם כל אנשי המקצוע מנוסים ומקצועיים הטיפול יצליח", מסביר דותן, "לא פעם מגיעים אלינו מטופלים שעברו יישור שיניים בפלטות שקופות ולא נעשה להם קיבוע, וכל היישור נהרס. הקיבוע הוא ברזל קטן שממוקם מאחורי השיניים שעוברות יישור. הוא לא מורגש ולא נראה, אבל חשוב מאוד להשתמש בו, אחרת השיניים חוזרות לקדמותן. זו אחת הדוגמאות להבדל בין עבודה לא מוקפדת לעבודה מקצועית של רופא שיניים".

smiles care רפואת שיניים

קבוצת זאפ, בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully