וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר ביחסים? כך תעוררו מחדש את הזוגיות בשישה צעדים

ורד גרנדיר פרוכטמן

5.7.2021 / 8:47

מערכת היחסים שלכם חוותה משבר בשנת הקורונה? אתם מקיימים פחות יחסי מין? אתם לא לבד. מומחית מסבירה איך להדליק את האש מחדש בזוגיות בשישה צעדים

לפני למעלה משנה פרצה אל חיינו הקורונה וכללי המשחק השתנו בכל אספקט - גם בעולם הזוגיות. יש כאלה שעבורם עידן הקורונה אפשר הזדמנות לקרבה וביסוס היחסים, אבל עבור לא מעט זוגות אחרים - התקופה הזו גרמה לריחוק ואף לפרידה.

בני זוג מצאו את עצמם מבלים ביחד חודשים ארוכים תוך התנתקות ממעגלי החברה האחרים, ועבור אלו שצלחו את התקופה זה היה כור היתוך מאתגר. לאחרונה החיים החלו לחזור לשגרה מה שנותן לנו הזדמנות מושלמת לאיפוס מערכת היחסים והזוגיות, שלבטח זקוקה להתעוררות מחודשת. הנה שישה צעדים שיסייעו לכם לעורר מחדש את הקשר הזוגי שלכם.

צעד ראשון: התבוננות על התקופה במבט על

הזוגיות שלכם עברה תקופה מאתגרת ובהחלט חשוב לצאת ממנה מחוזקים. לכן, מומלץ שתקבעו דייט בבית או בבית קפה בו תנסו לנהל שיח בסגנון "מה היה לנו כאן"?

מבט העל והשיח המקרב יאפשרו יצירת אינטימיות רגשית ומודעת. הנה כמה שאלות שיסייעו לכם לנהל שיח מצמיח:

  • מה למדתם על עצמכם במהלך עידן הקורונה?
  • מה למדתם על הקשר שלכם בתקופה שחלפה?
  • אילו הרגלים חדשים השתלבו בקשר?
  • זהו את נקודות השיא שחוויתם בזמן עידן הקורונה בתוך הזוגיות שלכם
  • מה הפתיע אתכם לטובה אחד בשני במהלך התקופה?
  • מה הרגיז אתכם אחד בשני וכיצד אפשר להימנע מכך בעתיד?
  • מה תרצו לשמר או לדייק בעתיד בזוגיות שלכם?
ג'ניפר לופז, בן אפלק. GettyImages
יש מי שהקורונה עשתה לו טוב. ג'ניפר לופז ובן אפלק מתנשקים/GettyImages

צעד שני: פתקים של אהבה וגינונים רומנטיים

אולי עבור חלקכם זה ישמע דביק מדי, אבל זוגות ותיקים שמנהלים קשר ארוך מספרים שהם מתגעגעים למה שהיה פעם, להתאהבות הגדולה ולגינונים רבים של אהבה בקשר. עידן הקורונה לבטח לא תרם להתעוררות הרומנטיקה, ולכן יש לכם הזדמנות נהדרת להחזיר לחייכם את ההתרגשות ההדדית.

כולנו אוהבים לחוש אהובים, מיוחדים, מחוזרים ומוערכים. כולנו מתרגשים מהוקרה רגשית שיש לה השפעה רבה על בניית דימוי עצמי גבוה ויכולה לחולל פלאים בקשר הזוגי שלכם. אפשרו לעצמכם לפגוש שוב את הצד הרומנטי שבכם והתחילו להחזיר לקשר גינוני אהבה כמו מילים טובות של הוקרה, פתקים של אהבה מדי בוקר, מתנות קטנות מלוות בכרטיסי ברכה מרגשים. במילים אחרות: אפשרו לעצמכם להתרגש ולרגש.

לזוגות עם ילדים אומר, שהילדים הם בעלי נטייה מובהקת לשכפול, ולכן גינוני אהבה בין ההורים חושפים אותם למודל מעולה לחיקוי.

צעד שלישי: זמן איכות עם עצמכם

לאחר מעל שנה אינטנסיבית של זמן זוגי, בהחלט חשוב ואף מתבקש, להקדיש זמן איכות להתפתחות אישית ופיתוח תחביבים. וודאו שכל אחד מבני הזוג מייצר לעצמו זמן איכות אישי בתוך השגרה שלכם, בין אם זה עיסוק בספורט ובין אם זה חוג לפיתוח תחביב. פיתוח זהות עצמאית תאפשר לכם להביא למערכת היחסים שלכם איכות של חוסן מנטלי, עולם פנימי עשיר ותזכו להערכה יתרה מהחצי השני שלכם.

קשר זוגי יציב מושפע מהדימוי העצמי של כל אחד מבני הזוג לכן בניית העולם הפנימי בתוך קשר זוגי תתרום רבות לשגרה הזוגית, לתחושת המרחב האישי ולבניית דימוי עצמי גבוה ותחושת מסוגלות אישית.

זוג מקיים יחסי מין במיטה מתחת לסדינים. ShutterStock
עידן הקורונה הביא עימו סיבות רבות לכיבוי הייצר המיני. זוג במיטה/ShutterStock

צעד רביעי: אל תוותרו על מגע

מקיימים פחות יחסי מין? זה לא רק אתם. בסקר מקוון שנערך לאחרונה בקרב 1,559 מבוגרים אודות חייהם האינטימיים על ידי מכון קינסי באוניברסיטת אינדיאנה, למעלה מ-43 אחוזים מהמשתתפים דיווחו על ירידה באיכות ובתדירות חיי המין שלהם מאז תחילת המגיפה.

עידן הקורונה הביא עימו סיבות רבות לכיבוי הייצר המיני בתוך הדאגות לעתיד, חוסר הודאות, הטלטלה התעסוקתית ואף חרדה קיומית. הוסיפו לכך שהילדים היו בבית כל היום וכל הזמן והנה לכם מדכא מספר אחד לחשק המיני.

זה הזמן להחזיר את המגע לחייכם כצעד ראשון ובעקבותיו את האינטימיות המינית. הקפידו על מגע של חיבה הכולל חיבוקים, נשיקות, יד על הכתף ואף חיבוק ונשיקה כשיוצאים ונכנסים מהבית. יש בכוחם להחזיר אינטימיות ורצון במגע. כמו כן, צרו הזדמנויות ליחסי מין וקחו אחריות על התרחשותם. לאנרגיית המין הנקראת ליבידו יש השפעה מהותית על עיצוב אישיות מלאת בטחון ובניית דימוי עצמי גבוה. זכרו, כשאתם באים מאהבה אתם מייד מוטענים באנרגיית חיים עצומה שמשפיעה על כל תחומי החיים.

צעד חמישי: תחגגו את הקשר שלכם וצאו לבלות

מעל שנה שהייתם בעיקר בבית ולכן זה הזמן לחזור להנאות ובילויים. גם אם יש ילדים קטנים בבית חשוב לפנות את הזמן והמשאבים להנאות משותפות: צאו לסרט, למסעדה, לטיול, להופעות חיות ולמסיבות. התחברו לילד הפנימי ותפגשו את הצד השמח שלכם.

צעד שישי: תעבדו בצוות והכינו תוכנית פעילות זוגית

באפשרותה של תפיסת הצוות בזוגיות להעצים ולחזק את הקשר הזוגי - לעבור משיגרה וספונטניות לתכנון יסייע לכם בשימור הקשר וביצירת מציאות מרגשת וחווייתית. התחילו בסיעור מוחות שיכלול רשימה שכל מה שמתחשק לכם לעשות כזוג וכמשפחה ולאחר מכן התחילו לקבוע ולשבץ ביומן. שימו לב שאתם אומרים כן להזדמנויות ותאפשרו לעצמכם תחומי עניין חדשים וחוויות שעדיין לא התנסיתם בהן.

זכרו, כל מערכת יחסים ובפרט זוגיות היא כמו מדורה. אם לא תדעו ללבות את האש היא תדעך עד שתכבה.

ורד גרנדיר פרוכטמן היא מאמנת מנטלית למערכות יחסים ומפתחת מודל מציאת היהלום הפנימי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully