וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך עושים את זה? 5 טיפים לחזרה לעבודה לאחר חופשת הלידה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 15:03

המעבר בין 100% טיפול בתינוק לבין חזרה מסוימת לשגרת החיים שהכרתן קודם יכול להיות מאתגר במיוחד. כך תעשו זאת נכון

אחרי חודשים של התמסרות טוטאלית לגידול התינוק שלכן הגיע הזמן למצוא לו מסגרת ולעשות סוויץ' - נגמרה חופשת הלידה ואתן חוזרות לעבודה. פתאום, ברגע אחד, אתן נדרשות לחזור לעולם המבוגרים, לקום בבוקר, להתלבש, לעמוד במשימות, ביעדים ובזמנים ולג'נגל בין עבודה לגידול התינוק. נירית יפה, מאמנת ומלווה אימהות, בעלת המותג "בשבילך", יודעת שהמעבר הזה עלול להיות קשה ואף טראומטי עבור אמהות מסוימות, ולכן היא מציעה 5 טיפים שיקלו על החזרה לעבודה לאחר חופשת הלידה:

לאפליקציית JAMA

עשו ביקור מקדים במקום העבודה

שבועיים-שלושה לפני שאתן חוזרות לעבודה, קבעו לכן ביקור קצר שם, עם התינוק. מטרת הביקור היא חברתית בעיקר, למשל להגיע בשעת הצהריים ולהצטרף לחברים שאוכלים יחד. הזמן הזה צריך להיות ללא קשר לעשייה המקצועית, אלא פשוט כדי "להרגיש את השטח", להיזכר ולראות האם יש שינויים שקרו בתקופה שלא הייתן.

אישה עם תינוק מחייך על הידיים. ShutterStock
בואו לביקור חברתי מקדים במקום העבודה, ואל תשכחו להביא את התינוק איתכן. אמא ותינוק מחייך/ShutterStock

קבעו שיחה עם המנהל/ת הישיר/ה

עשו הכנה לשיחה הזו: הכינו רשימה של הצרכים שלכן היום - שעות עבודה, יציאה מוקדמת, שילוב עם עבודה מהבית, תחומים ואתגרים חדשים שהייתן רוצות להכניס לתפקיד, יעדים חדשים וכו'. אחרי שאתן מוכנות, קבעו שיחה עם המנהל/ת, עדיף פנים אל פנים, מחוץ למשרד. חשוב ששתיכן תגיעו מוכנות לשיחה הזו, לכן ציינו מראש שמטרת השיחה היא לעשות תיאום ציפיות הדדי לקראת החזרה שלכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

רגעים שממיסים את הלב: החיוך והצחוק הראשונים של התינוק

בשיתוף JAMA

חזרו לעבודה לאחר תקופת ההסתגלות של התינוק במסגרת

אל תעשו הכול בבת אחת. קודם כל, הכניסו את התינוק למסגרת לתקופת הסתגלות, ואפשרו לו ולכן כמה ימים "של חסד". לאחר שתרגישו שהוא התרגל ובטוח במקומו החדש, קחו כמה ימים לעצמכן ורק אז חזרו לעבודה.

רגע לפני החזרה - פרגנו לעצמכן

זה הזמן להשקיע בעצמכן. צאו לשופינג, קנו בגדים חדשים ליומיום, רעננו את עצמכן אצל הספר או הקוסמטיקאית ותחגגו את החזרה לחיים "של המבוגרים". לפעמים דווקא ההכנות מבחוץ מייצרות התרגשות מבפנים. יהיה לכן הרבה יותר כיף לחזור לעבודה עם תספורת חדשה או בגדים שתרגישו בהם נוח.

אמא עובדת מהבית. ShutterStock
אל תחזרו לעבודה לפני שהבייבי סיים את תהליך ההסתגלות למסגרת החדשה. אמא עובדת מהבית/ShutterStock

התחילו בהדרגה

הגיע הזמן לחזור. אחרי שהתינוק כבר הסתגל בהצלחה במסגרת, עשו גם לכן הסתגלות. בדקו אם אפשרי לחזור לאט לאט, לפחות בשבוע הראשון. אל תקחו על עצמכן אינסוף משימות ואפשרו לעצמכן, כמה שתוכלו, לצלול חזרה אל התפקיד באופן הדרגתי. לא רק סדר היום שלכן ישתנה אלא גם העולם הרגשי שלכן יעבור טלטלה מסוימת. אם תחזרו באופן הדרגתי יהיה לכן קל יותר להתמודד עם השינוי.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully