וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהצביעה אתמול בשכיבה - ממה סובלת אמילי מואטי?

עודכן לאחרונה: 15.6.2021 / 15:05

השבעת הכנסת סיפקה כמה תמונות די מדהימות, אבל ללא ספק תמונה אחת של חברת הכנסת אמילי מואטי, מצביעה בשכיבה בעקבות תופעת לוואי נדירה שלקתה בה, תיזכר מכולן. ביקשנו לברר ממה סובלת מואטי וחזרנו עם תשובות

השבעת הכנסת אמש סיפקה לנו כמה מהתמונות, והקולות, הכי קשים שהיינו עדים להן לאחרונה, אבל תמונה אחת אולי הראתה יותר מכולן את גודל הדרמה שהתחוללה, הן במישור הפוליטי והן במישור האישי.

אמילי מואטי, חברת הכנסת מטעם מפלגת העבודה, תועדה כשהיא מצביעה בשכיבה - דבר שלא נראה בכנסת הישראלית מעולם. אל המליאה היא הגיעה הישר מבית החולים, שם היא מאושפזת אחרי שעברה ניקור מותני בעקבותיו פיתחה תופעת לוואי נדירה שלא מאפשרת לה לעמוד.

בבדיקת ניקור מותני, שמתבצעת בהרדמה חלקית ואסור לזוז במהלכה בכלל, מחדירים מחט בין החוליות של עמוד השדרה במטרה להשיג דגימות של נוזל המוח והשדרה (CSF). לבדיקה חשיבות רבה באבחון מחלות נוירולוגיות, שחלקן קטלניות אם אינן מטופלות במועד. לעתים במהלך הבדיקה מוכנס נקז למשך כ-72 שעות לאזור הדקירה, על מנת לנקז את ה-CSF וכך למנוע דליפה שלו.

בווידאו: מיקי לוי נבחר ליו"ר הכנסת/צילום: ערוץ הכנסת

אחת מתופעות הלוואי האפשריות של בדיקה זו היא דליפה מעמוד השדרה. בנוסף אליה,קיימת תופעת לוואי של כאבי ראש קשים בעמידה בגלל הירידה בלחץ של נוזל המח שדרה. כאב הראש נוצר כאשר גובה הראש בישיבה או בעמידה מותח את קרומי המוח הבסיסיים הרגישים לכאב. כאבי הראש הם עזים ולעתים קרובות מלווים בכאבי צוואר, קישיון עורף והקאות. כאב הראש מוקל רק על ידי שכיבה שטוחה לחלוטין.

אגב, מואטי היא לא חברת הכנסת הראשונה שהוזעקה מבית החולים כדי להשתתף בהצבעה חשובה בכנסת. בשנת 2004, חבר הכנסת אלי אפללו, הוזעק מבית החולים על כסא גלגלים לאחר ניתוח ראש שעבר, כדי להשתתף בהצבעה בקריאה ראשונה על תוכנית ההתנתקות. הוא הגיע אל הכנסת כשהוא על כסא גלגלים וחובש כובע שהסתיר את התחבושות על ראשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully