וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד אפשר לשקם שרירים באמצעות רפואה משלימה?

סחר חורי, בשיתוף zap doctors

עודכן לאחרונה: 16.6.2021 / 14:57

רפואה משלימה היא מושג גג שחובק תחתיו שיטות טיפוליות מגוונות שיכולות לעזור בהפגת כאבי שרירים שנגרמים מדלקות, פציעות ועוד. כל מה שחשוב לדעת על הטיפולים שיעזרו לכאב שלכם

כאבי שרירים ברגליים. ShutterStock
השרירים כואבים? טיפולי רפואה משלימה יכולים לעזור. אישה סובלת מכאב ברגל/ShutterStock

הרפואה המשלימה כשמה כן היא - נותנת מענה משלים לרפואה הקונבנציונלית ובפרט כאשר מדובר בהפחתת דלקת וטיפול בכאב.

שרירים שעברו טראומה עקב תאונה, ניתוח, אימון אנבולי מוגבר או פציעת ספורט נדרשים לשיקום, שכן במקרים אלו ישנה הגבלה בתנועת השריר שנובעת מכאב, דלקת ולעיתים קרע. הדרך היעילה לשקם את השריר היא באמצעות אנרגיה ודם, אשר יסייעו בהחלשת הכאב עד להפגתו, בהגמשה של השריר ובהרחבת טווח התנועה.

ברפואה המשלימה יש מספר שיטות טיפול שנועדו להקל על כאבים. הטיפול יכול להיעשות באמצעות שיטה אחת או באמצעות שילוב של מספר שיטות עד להשגת הטבה ושחרור הדלקת בשריר. סחר חורי, בעלת מרפאה לשיקום תנועתי אורתופדי בחיפה מסבירה כיצד ניתן לשקם שרירים בצורה בטוחה ויעילה העושה שימוש במגוון שיטות מן הרפואה המשלימה.

דיקור סיני. ShutterStock
להוציא את הגוף ממעגל הכאב. דיקור סיני/ShutterStock

דיקור סיני (אורתופדי)

דיקור סיני היא שיטת טיפול ברפואה הסינית שפועלת על העיקרון בו כל נקודה בגוף משלימה ומשפיעה על נקודה אחרת. הדיקור נעשה באמצעות מחטים דקיקות ונקודות דיקור הנקשרות למערכת העצבים. מטרת הטיפול היא להוציא את הגוף ממעגל הכאב ובמיוחד כשמדובר בכאבים כרוניים, שנמשכים מספר חודשים ויותר ולאזן את המסלול האנרגטי בגוף. הדיקור יכול להיעשות בכל אזורי הגוף מלבד באזורים האינטימיים.

טווינה

טווינה או בשמו הנוסף - פיזיותרפיה סינית, הוא טיפול המבוסס על לחיצות ועל תנועת לישה שנעשית על ידי המטפל לאורך מסלולי האנרגיה בגוף במטרה להזרים אנרגיה ודם, לשחרר חסימות אנרגטיות ולהשיב את הגוף לאיזון אנרגטי כללי. טיפול הטווינה פועל על הגוף כולו ונעשה בלבוש קליל ומלא. ישנם מטופלים המגיעים לטיפול טווינה תקופתי כחלק משמירה על אורח חיים בריא וישנם מקרים בהם טיפול טווינה ישולב כחלק מהטיפול הכללי להפגת כאבים המלווים בבעיות בשריר בשילוב כאבי צוואר ופריצות דיסק.

שיטת טריגר פוינט

תרפיית טריגר פוינט היא שיטה מערבית מתקדמת, המטפלת בשרירים התנועתיים וברקמות הרכות.
נקודות הטריגר הן נקודות אשר נמצאות על גבי הרקמה הרכה (שרירים, גידים ופאציה - הרקמה שעוטפת אותם), ועשויות לגרום לכאב מקומי, או כאב המקרין על אזור אחר. לנקודות אלו, אשר חלקן נמצאות באזורים קבועים אצל כל אדם, יש נטייה לצבור מתח ורעלים כתוצאה מעומס על הרקמה או כתוצאה מטראומה. תהליך זה גורם לרוב להתקצרות של סיבי השריר, אשר יוביל להתקשות, הידבקויות של הרקמות, הצטברות של רעלנים ועשוי לבוא לידי ביטוי בכאב, תנועה מוגבלת, יצירת תהליך דלקתי או גרימת שינוי במבנה השריר.

מעסה מבצעת מתיחות למטופלת. ShutterStock
יכול להיעשות כטיפול תקופתי או במסגרת טיפול להפגת כאב. טווינה/ShutterStock

דיקור יבש

דיקור יבש מבוסס על עקרון הזהה לטריגר פוינט - יצירת תנועה במטרה להזרים דם ולהפיג כאב אך בשונה ממנו הוא פועל ברמות עמוקות יותר שאליהן לא ניתן לגשת עם האצבע האנושית. הדיקור היבש נעשה באמצעות מחט דקיקה אשר מוחדרת לנקודת הטריגר תוך תנועה במטרה לטפל בשרירים עמוקים ובכאב עמוק. שיטת טיפול זו מתאימה לספורטאים, שסובלים מכאבים ורוצים לחזור לכשירות ספורטיבית מהירה שכן לטיפול זה יש השפעה מידית על רמת הכאב ועל גמישות השריר.

שיאצו

שיאצו הוא טיפול עדין מאוד אך עמוק שנעשה באמצעות לחץ נקודתי ומתון על נקודות בגוף לאורך המסלול האנרגטי במטרה להשיב את הזרימה האנרגטית למסלולה. הטיפול נעשה בעזרת כפות הידיים והמרפקים ומסייע להפגת כאבים כרוניים לרבות כאבי ראש ומיגרנה.

טיפול בכוסות רוח. ShutterStock
ליצור זרימה של דם ואנרגיה לאזור הבעייתי. טיפול בכוסות רוח/ShutterStock

כוסות רוח

טיפול באמצעות כוסות רוח מהווה חלק בלתי נפרד ממגוון שיטות הטיפול המקובלות ברפואה הסינית. כוסות רוח נצמדות לגוף באמצעות ואקום, את כוסות הרוח מצמידים במקום הרצוי, בדרך כלל באזור השרירים ויוצרים ואקום בהתאם לעוצמה הנדרשת. פעולה זו גורמת לפגיעה בנימי דם קטנים המצויים מתחת לעור וליצירה של שטף דם פנימי הנעלם לאחר מספר ימים.

מטרת הטיפול בכוסות רוח היא ליצור זרימה של דם ואנרגיה לאזור הבעייתי ובכך לגרום לתגובת ריפוי מהירה. נהוג לטפל בכוסות רוח בהיבט הכאב באזורים אלו: גב עליון, גב תחתון ובצוואר. נוסף על כך כוסות רוח מתאימות לטיפול בשרירים תפוסים ותורמות לחיזוק מערכת החיסון. יש לציין שהטיפול אינו מתאים לסובלים מסוכרת, אם קיימת כוויה או פטרייה עורית וכן לנשים בהיריון.

סחר חורי היא מטפלת מוסמכת לרפואה משלימה עם ניסיון של עשור וחצי והתמחות אורתופדית לשרירים ולגב. מנהלת קליניקה בעיר חיפה ורואה את הגישה ההוליסטית אשר תופשת את האדם כישות אחת - גוף-נפש - כגישה המובילה את עשייתה. סחר חורי מציעה מעטפת טיפולית לאדם במגוון כלים ושיטות במטרה לחזק את הגוף, לשפר את מערכת החיסון ולהביא להקלה מהירה בכאבים הנובעים מהיעדר תנועה.

לפרטים נוספים וליצירת קשר צלצלו: 052-3225-468 או בקרו בעמוד הפייסבוק

סחר חורי, בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully