וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המשקה הזה יכול לעזור לכם לרוץ מהר יותר?

רוצים לראות שיפור בזמן הריצה שלכם או במינימום ליהנות מהריצה עצמה? מחקר חדש מראה שיש שיטה פשוטה וקצת מוזרה לשפר את ההישגים שלכם. הנה הפרטים

אישה שותה משקה. ShutterStock
מוזר אבל יעיל. אישה שותה אחרי אימון/ShutterStock

המוח האנושי הוא אחת התעלומות הכי גדולות שקיימות, והדרך שבה הוא שולט בנו מבלי שנדע היא מדהימה ומסתורית לא פחות. אם להאמין למחקר הזה היא לפעמים גם מאוד מוזרה.

חוקרים מאוניברסיטת ווסטמינסטר מאמינים שאולי הם מצאו דרך להגשים לאנשים שרצים את אחת מהמשאלות הגדולות ביותר - לרוץ מהר יותר. ואיך הם עושים את זה? על ידי שינוי צבע המשקאות שלהם. מתברר שמשקאות ורודים יכולים להשפיע על המוח, ואולי גם על הרגליים, הרבה יותר ממה שאתם יכולים לדמיין. אבל איך זה עובד בדיוק?

המחקר שפורסם בכתב העת Frontiers in Nutrition הוא הראשון מסוגו שמעריך את השפעת צבע המשקה על ביצועי הריצה והוא מספק פוטנציאל למחקר עתידי בתחום משקאות ספורט ופעילות גופנית.

המחקר כלל בסך הכל עשרה מתנדבים (6 גברים ו-4 נשים) בריאים ופעילים באופן קבוע, שביצעו שלוש ריצות, ריצת ניסוי ואז שתי ריצות של 30 דקות על הליכון במהירות שהם בחרו. במהלך כל ריצה, המשתתפים שטפו את פיהם (כן, כן) במשקה ממותק מלאכותי דל קלוריות שהיה בצבע שקוף או כזה שצבעו ורוד. כל משתתף בחר את קצב הריצה שלו ונדרש לשמור עליו לאורך כל הריצה.

החוקרים מצאו כי המשקה הוורוד הגדיל את ביצועי הפעילות הגופנית ב-4.4 אחוזים ויכול גם להגביר את מצב הרוח ולהפחית את הקושי בריצה. התוצאות גם הראו כי המשתתפים רצו 212 מטר בממוצע יותר עם המשקה הוורוד.

אישה רצה. ShutterStock
דרך מאוד פשוטה לשפר את הריצה. אישה רצה/ShutterStock

שני המשקאות כאמור היו זהים לחלוטין ורק נראו שונים - החוקרים הוסיפו צבע מאכל למשקה הוורוד כדי לשנות את צבעו. החוקרים בחרו בוורוד שכן הוא קשור לתפיסה של מתיקות ולכן מגדיל את הציפיות מצריכת הסוכר והפחמימות.

בשל היקפו הקטן של המחקר, יש צורך במחקר עתידי בכדי לברר האם אפקט הפלצבו שעולה ממנו גורם להפעלה דומה באזורי התגמול במוח שמדווחים בדרך כלל בעת שתיית משקאות שמכילים סוכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully