וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטן שלכם נפוחה? ייתכן שזו הסיבה

7.5.2021 / 7:23

רובנו חושבים הרבה יותר מדי על כל פחמימה שנכנסת לנו לגוף, אבל כשזה נוגע למסטיקים ללא סוכר - אנחנו לא חושבים פעמיים. וחבל, כי זו טעות שעלולה לגרום לכם לגזים ולבטן נפוחה

גיף מסטיק. Giphy
אם הבטן שלכם לא רגועה - כדאי לוותר על המסטיק. אישה מנפחת בלון/Giphy

מסטיקים הם לא עניין חדש. אנשים לועסים מסטיק כבר אלפי שנים, אולם צורתו ומרכיביו השתנו בעשורים האחרונים באופן משמעותי. מסטיקים מיוצרים מגומי סינתטי ומכילים רשימה ארוכה של חומרי טעם וריח, חומרים משמרים, וממתיקים - שיכולים להשפיע על הבריאות שלכם בדרכים שאתם לא מצפים להם.

אבל נתחיל מהטוב. למסטיק נקשרו מספר תכונות חיובית פוטנציאליות, בין היתר, סיוע בשיפור הזיכרון, יכולת להפחית מתחים, במקרה של מסטיק ללא סוכר גם שיפור של היגיינת הפה, ולפי מחקר אחד - אפילו סיוע בהחלמה מקיסרי.

יחד עם זאת, לעיסה רבה מדי של מסטיקים שמכילים סוכר עלולים לפגוע רבות בבריאות הפה וגם לעלות את הסיכון לתחלואה בסוכרת. בנוסף, צריכה של כל סוגי המסטיקים עלולה לגרום לתופעות לוואי לא רצויות כדוגמת הפרעות תפקודיות במערכת הלעיסה.

וזה לא הכל: אחת התופעות הפחות מוכרות של לעיסת מסטיק היא השפעתה הפוטנציאלית על מערכת העיכול. יש לא מעט אנשים שמדווחים כי לעיסת מסטיק גורמת להם לכאבי בטן, נפיחות או אפילו שלשול.

למה מסטיקים משפיעים לנו על הבטן?

האופנים בהם מסטיק יכול לגרום לתסמינים במערכת העיכול מתחלקים לשניים. הראשון קשור, איך לא, לחומרים שמוספים למסטיקים. המסטיק המודרני מכיל רשימה ארוכה של רכיבים, בהם חומרי מילוי, כמו סידן פחמתי או טלק, חומרים משמרים, מרככים לשמירת לחות וממתיקים כמו סוכר וסירופ תירס. במסטיקים ללא סוכר ישנם ממתיקים כמו קסיליטול (סוכר כוהלי) ואספרטם.

ממתיקים מלאכותיים בכלל, וסוכרים כהליים בפרט, נחשבים לאחד הטריגרים לתסמונת המעי הרגיז וכלולים בקבוצת המזונות שמומלץ לבעלי מעי רגיז להימנע מצריכתם. צריכה מוגברת של ממתיקים אלה נקשרה גם במקרים מסויימים כגורמת לשלשול. לפיכך, צריכת כמויות גדולות של מסטיק ללא סוכר עלול לגרום לנפיחות, התכווצויות ושלשול כרוני.

כאב בטן. ShutterStock
ממש לא מומלץ במקרה של מעי רגיז. אישה סובלת מכאב בטן/ShutterStock

הגורם השני קשור לבליעת אוויר מוגברת בזמן לעיסה. מחקר משנת 2015 שמדד את בליעת האוויר בקרב אנשים שלעסו מסטיק, והשווה לנבדקים שלא לעסו מסטיקים, מצא כי לעיסת מסטיק גורמת לעלייה בבליעת הרוק, ולכן לעלייה בבליעת האוויר לתוך מערכת העיכול. בליעת אוויר מוגזמת קשורה לתסמינים שליליים במערכת העיכול כדוגמת גיהוקים, כאבי בטן, תחושת נפיחות והתנפחות של הבטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully